Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@13:35:35 GMT

افزایش ۴۰ درصدی سهم ایران در بازار عراق

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۶۴۲۶

افزایش ۴۰ درصدی سهم ایران در بازار عراق

رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود: سهم ایران در بین مقاصد صادراتی طی (۳) ماهه اول سال جاری ۲۱% بر آورد می‌شود که نسبتاً به دوره مشابه سال ۹۷ یعنی سهم ۱۵ درصد نشانگر افزایش ۴۰ درصد سهم ایران در بازار عراق است.

«ناصربهزاد» توضیح داد که که میزان صادرات غیر نفتی ایران به عراق ۲۳۸۶ میلیون دلار بوده و در مقایسه با ارزش صادرات در همین مقطع سال قبل ۱۷۶۳ میلیون دلار بیانگر رشد ۳۵ درصد در صادرات ایران به عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد که بر اساس ارزیابی خالص صادرات ایران به مقاصد مختلف (پس از کسر واردات) عراق همچنان رتبه اول صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود: در سالجاری ارزش هر تن کالای صادراتی ایران ۵۰۰ دلار برآورد شده که نسبت به میانگین هر تن کالای صادراتی به سایر کشور‌ها تقریباً ۴/۱ برابر است که این امر، نشانگر ارزش افزوده مناسب کالا‌های صادراتی ایران به این کشور است.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهند مجموعاً بیش از ۶۰ درصد صادرات غیر نفتی ایران به سه کشور چین، عراق و کره جنوبی انجام شده است که این موضوع می‌تواند ظرفیت بالای تقاضا در این کشور را نشان دهد.

بهزاد ادامه داد: در بین کشور‌های صادر کننده به عراق در سه ماهه میلادی آبریل، می‌و ژوئن بررسی‌ها نشان می‌دهند ایران با ۲۳۰۰ میلیون دلار صادرات به عراق مقام اول را داراست و این موضوع از سال گذشته تا کنون حفظ شده است و بعد از آن چین با ۲۱۰۰ میلیون دلار صادرات مقام دوم و ترکیه ۲۰۰۰ میلیون دلار صادرات مقام سوم صادرات به عراق را دارند.

رایزن بازرگانی ایران در عراق همچنین به استمرار صادرات برق و گاز طی سه ماهه اول سال جاری از ایران به عراق خبر داد.

وی عمده‌ترین کالا‌های غیر نفتی صادراتی ایران به عراق در این دوره را شامل انواع کولر آبی خانگی، انواع صیفی جات، لوازم خانه داری و محصولات پلاستیکی، میله‌های آهنی و فولادی پروفیل، کفپوش وفرش ماشینی، رب گوجه فرنگی، شیرینی وشکلات وبیسکویت، محصولات آهنی حاصل از احیای مستقیم کلوخه‌های های معدنی آهن. محصولات مختلف لبنی، انواع نان وخمیر مایه، آرد گندم مخلوط با چاودار، پریفرم، سیمان سفید، مفتول از مس تصفیه شده، پودر شستشو و پاکیزگی دستی و ماشینی، کارتن، ترشیجات و سایر مواد غذایی و ملزومات و ماشین الات صنعتی. محصولات چرمی و تجهیزات برقی عنوان کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران و عراق تجارت بازار عراق کالاهای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران  جوان، قیمت کنونی هرکیلو بره نر را ۲۱۵ هزار تومان و دام سنگین  ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی در فروشگاه ها و قصابی ها ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و گوشت نر گوساله ۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است.

پوریان ادامه داد: عرضه گسترده دام زنده موجب شده تا گوشت به قیمت واقعی خود برسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه جمعیت دام سبک به بیش از ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۵.۵ میلیون راس رسیده است، افزود: با توجه به افزایش زایش دام ها در فصل بهار، روند جمعیت دامی افزایش می یابد که این مهم به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است.

به گفته او، بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات  روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن می رسد.

پوریان گفت: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود. گفتنی است با توجه به زایش های زمستان و بهار امکان صادرات ۵۰۰ هزار راس دام به بازارهای هدف وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند