Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@22:06:53 GMT

تحریم مالی صداوسیما به خاطر گاندو

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۶۶۵۳

صراط:

پس از پخش مجموعه تلویزیونی «گاندو» از شبکه سوم سیما که بر اساس پرونده جیسون رضائیان جاسوس ایرانی ـ آمریکایی ساخته شده بود، موجی از واکنش‌های سیاسی را از سوی مسئولین و مقامات دولتی در پی داشت.

علاوه بر حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه، مفصل ترین واکنش مقامات دولتی به این سریال را محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور داشت که روز چهارشنبه (۱۹ تیرماه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفته است: این سریال را ندیده‌ام اما انعکاس‌هایی که به دفتر رئیس‌جمهور و ارتباطات مردمی ما شده، این است که مردم گلایه دارند که نباید سناریوسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واعظی همچنین مدعی برخورد حزبی و جناحی صداوسیما با دولت شده و تاکید کرده است: در این سریال تلاش شد یک عده از مسئولان، متدین، انقلابی و ارزشی جلو داده شده و عده دیگری از مسئولان، نفوذپذیر، غرب‌گرا و وابسته به خارج معرفی شوند.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین به دعوت از عوامل مختلف سریال گاندو در شبکه‌های تلویزیونی اشاره کرده و ضمن زیر سوال بردن این کار صداوسیما را به انجام کارهای غیرمعمولی متهم کرده که باید «حتما» در رفتارهای خود تجدید نظر کند.

واعظی پیشتر اعلام کرده بود که در جلسه هیات دولت (۱۹ تیرماه) به رئیس صداوسیما در خصوص پخش مجموعه تلویزیونی گاندو تذکر داده شده است.

شنیده‌های خبرنگار  فارس حاکی از آن است که در جلسه هیات دولت، اعتراض شدیدی توسط محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به سریال گاندو می‌شود که پس از آن رئیس جمهور اعلام می دارد که باید محدودیتهای جدیدی در بودجه صداوسیما اعمال شود تا زمانی که دولت بتواند نظارت خود را بر این سازمان بیشتر نماید.

انتقاد و اعتراض شدید محمدجواد ظریف به سریال گاندو در حالی است که او قبلا در پاسخ سوالی درباره این مجموعه تلویزیونی گفته بودکه این سریال را ندیده است و اساساً تلویزیون نگاه نمی‌کند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!

نتایج رصد و نظرسنجی‌های مختلف درباره میزان رویکرد مردم به سریال‌های نوروزی هشدار نگران کننده‌ای را به صدا درآورده است.

به گزارش خبرآنلاین، براساس این نظرسنجی سریال زیرخاکی ۱۹/۸۶ درصد مخاطب داشته و سریال رستگاری تنها موفق به جذب ۷/۳۴ درصد از مخاطبان صدا و سیما شده است. سریال هفت سر اژد‌ها نیز ۱۸/۱۶ درصد مخاطب داشته است! نکته مهم و قابل تامل در این نظرسنجی این است که ۵۴/۶۴ درصد مردم اصلا این ۳ سریال را ندیده اند.

به عبارت دیگر، صداوسیما علی رغم تدارک ویژه و پرهزینه شب عید و ماه مبارک، هنوز نتوانسته مخاطبان گذشته خود را پیدا کند. این ارقام نشان می‌دهد که صداوسیما همچنان دچار ریزش مخاطب بوده و طرح‌های تحول مدیران این سازمان نیز موفقیتی در پی نداشته است.

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست