Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی تصویری اعلام کرد: در اروپا کسانی هستند که تا وقتی موشک‌های اتمی ایران در خاک اروپا ننشیند، بیدار نمی‌شوند. اما آن وقت دیگر خیلی دیر است.

نتانیاهو پیام تصویری خود را تنها ساعاتی پس از اعلام مواضع «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ارتباط با برجام منتشر کرد و گفت: به هر صورت هرکاری که لازم باشد برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیام خود با لحنی تند و همراه با نگرانی خطاب به رهبران اروپایی، وضعیت موجود را به پیش از جنگ جهانی دوم تشبیه کرد و مدعی شد که رهبران اروپا به مانند دوران آلمانی نازی اقدامی انجام نمی‌دهند.

نتانیاهو این ادعاها را تنها چند ساعت پس از آن اعلام کرد که فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست وزرای این اتحادیه درباره احتمال بازگشت تحریم‌های ضدایرانی، با پاسخ منفی به این موضوع گفت: اگر تخطی جدی در برجام اتفاق بیفتد بعد باید سازوکار رسیدگی فعال شود؛ اما در حال حاضر هیچیک از طرف‌ها خواستار فعال کردن ساز و کار حل اختلاف در برجام (موسوم به مکانیسم ماشه) نیستند.

منظور از مکانیسم ماشه همان «ساز و کار حل اختلافات» در بندهای ۳۶ و ۳۷ در توافق هسته‌ای برجام است و از آن جان که رجوع به این دو بند می‌تواند به بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران منجر شود به «مکانیسم ماشه» معروف شده‌اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه اظهار داشت که امروز همه متوجه شده‌اند که توافق هسته‌ای جایگزین ندارد. وی گفت اجرای کامل برجام از اهمیتی اساسی برای حفظ هر چه بیشتر آرامش در منطقه و خودداری از تشدید تنش‌ها برخوردار است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل گفت: من فقط می‌توانم آنچه را که بارها اعلام کرده‌ایم تکرار کنم. سپاه پاسداران و اعضای آن تمام توسط اتحادیه اروپا تحریم شده و نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نیز درباره (موانع) شناسایی این سازمان به‌عنوان نهاد تروریستی توضیح داده است.

وی عنوان کرد که نام سپاه پاسداران زمانی ممکن است در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اضافه شود که یک دادگاه اروپایی تصمیم مرتبطی را در این زمینه اتخاذ کند. اتفاقی که به گفته این مقام اروپایی تاکنون رخ نداده است.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

در انگلیس مقام‌های این کشور اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. بر اساس گزارش‌ها دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم به تازگی در سفر به سرزمین‌های اشغالی آب پاکی را روی دست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

در اروپا هم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اعلام کرده است که چنین اقدامی بدون حکم دادگاه امکان پذیر نیست. جوسپ بورل هفته پیش در نشست با خبرنگاران گفت: ما به حکمی نیاز داریم که نشان دهد سپاه ایران در یک پرونده تروریستی دخیل بوده است. در شرایط کنونی چنین پرونده‌ای موجود نیست و من به همکارانم گفتم که پاسخ همانی که است چند ماه پیش اعلام شد.

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»