Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سناتور ارشد آمریکایی در اظهاراتی که دوشنبه منتشر شده گفته در صورتی که کشور‌های اروپایی به تجارت با ایران ادامه دهند، آمریکا آن‌ها را با تحریم «له خواهد کرد.»

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «لیندسی گراهام»، نماینده ارشد مجلس سنای آمریکا در اظهاراتی که دوشنبه منتشر شده کشور‌های اروپایی را تهدید کرده در صورتی که به تجارت با ایران ادامه دهند، آمریکا آن‌ها را با تحریم «له» خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روزنامه «واشنگتن‌اگزماینر» روز دوشنبه نوشت گراهام گفته در صورتی که کشور‌های اروپایی به حمایت از ایران ادامه دهند آمریکا آن‌ها را با تحریم «له خواهد کرد.»

به نوشته واشنگتن‌اگزماینر، لیندسی گراهام همچنین گفت: «توافق بهتر با ایران» از هر گونه غنی‌سازی اورانیوم توسط این کشور جلوگیری خواهد کرد.

لیندسی گراهام همچنین تصریح کرد او برای همراه کردن کشور‌های اروپایی با راهبرد دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ایران، آماده است کاری کند که اروپا مجبور به انتخاب میان ایران و آمریکا شود.

سناتور آمریکایی گفت: «من به اروپایی‌ها خواهم گفت: اگر می‌خواهید از ایران جانبداری کنید، راحت باشید، ولی حق استفاده از یک بانک آمریکایی یا مراوده با اقتصاد آمریکا را نخواهید داشت. لازم است بین ایران یا ایالات متحده یکی را انتخاب کنید.»

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آماده است هر شرکت اروپایی را که اقدام به تجارت با ایران می‌کند تحت تحریم قرار دهد، گفت: «تا حدی که له شوند.»

دولت ترامپ اردیبهشت‌ماه سال گذشته با نقض یکجانبه تعهدات خود در توافق هسته‌ای برجام به مشارکت آمریکا در این توافق خاتمه داد.

واشنگتن در این توافق که به تأیید شورای امنیت رسیده متعهد شده بود از بازگرداندن تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه‌های هسته‌ای خودداری کند.

کشور‌های طرف برجام در بند ۲۶ متعهد شده‌اند «از بازگرداندن یا تحمیل مجدد تحریم‌هایی که اجرای آن‌ها را وفق این برجام لغو کرده است» خودداری نمایند. در این بند همچنین آمده است: «ایالات متحده، با حسن نیت، نهایت تلاش خود را برای دوام این برجام و پیشگیری از ایجاد تداخل در تحقق متمتع شدن ایران از لغو تحریم‌های مشخص شده در پیوست دو به عمل خواهد آورد.»

در این بند همچنین آمده است: «ایران اعلام کرده است که تحمیل چنین تحریم‌های جدید مرتبط با هسته‌ای را به منزله مبنایی برای توقف کلی یا جزیی اجرای تعهدات خود وفق این برجام، تلقی خواهد نمود.»

جمهوری اسلامی ایران بر همین اساس ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالگرد خروج آمریکا از برجام اعلام کرد تعهدات خود ذیل این توافق را کاهش خواهد داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سناتور لیندسی گراهام مجلس سنای آمریکا توافق بهتر با ایران غنی سازی سید محمد بطحایی احمد سالک لیگ ملت های والیبال آیت الله یزدی مسجد النبی آیت الله اعرافی عملیات رمضان افزایش قیمت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران

مسئول سابق واحد جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد گفته که ایران شبکه‌ای جهانی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است.

 

به گزارش فارس به نقل از «یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند، زیرا آن‌ها تنها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشور‌ها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آن‌ها کشور‌های اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آن‌ها بابت تجارت با ایران تحت فشار‌های شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشور‌های دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.

در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمد‌های نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یو‌آنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآورد‌ها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشور‌های مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

دیگر خبرها

  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم