Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان گچساران گفت: تا کنون 8 هزار و 750 هکتار از اراضی این شهرستان علیه ملخ های مهاجم سم پاشی شده است.

"سید عبدالوهاب پورالحسینی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: مبارزه با ملخ‌های مهاجم از سوی جهاد کشاورزی در گچساران ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در ۸۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان گچساران عملیات پایش به منظور شناسایی و مبارزه با آفت ملخ صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران تصریح کرد: تا کنون ۸ هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان علیه ملخ‌های مهاجم سم‌پاشی شده است.

پورالحسینی خاطرنشان کرد: این مناطق شامل بی بی حکیمه ۱ و ۲، بابا کلانف دشت خشاب لیشترف سرآب ننیز، پاکوه، خربل، امام زاده جعفر، خیرآبادها و لیشتر هستند.

وی ادامه داد: روزانه بین ۳۰ الی ۴۰ نفر در این سم‌پاشی و پایش فعالیت می‌کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: در همین خصوص ۴ تراکتور و سم پاش های موتوری این نهاد نیز کار سم‌پاشی را انجام می‌دهند.

پورالحسینی اضافه کرد: جا دارد از زحمات نهادها و مردمی که ما را در این اقدام یاری کردند، تقدیر و تشکر کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از نشاکاری ۲۵ درصد اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.


محمد هادی‌زاده افزود: تاکنون ۱۷ هزار و ۵۴۵ هکتار معادل ۱۰۰ درصد اراضی شالیزاری شهرستان محمودآباد شخم و شیار شد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه تاکنون ۴ هزار و ۵۵۰ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان معادل ۲۵ درصد نشاکاری شد تصریح کرد: نشا سنتی در هزار و ۳۲۰ هکتار و نشا مکانیزه در ۳ هزار و ۲۳۰ هکتار شالیزار این شهرستان انجام شد.


این مسوول با بیان اینکه هفت هزار کیلوگرم انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان محمودآبادی توزیع شد، تصریح کرد: ۹۲ درصد آببندان‌های این شهرستان آبگیری و ۲۳ نمونه آزمون خاک انجام شد.


هادی‌زاده خاطر نشان کرد: بررسی فنولوژی گیاه و نمونه گیری جهت تعیین بیولوژی آفت ساقه خوار برنچ بطور مستمر توسط کارشناسان پهنه در مراکز این مدیریت ادامه خواهد داشت و توصیه‌های فنی به بهره برداران ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد