Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@14:22:31 GMT

۵ کاری که پوستتان را تخریب می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۸۷۸۵

۵ کاری که پوستتان را تخریب می‌کند

به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، متأسفانه کار‌های زیادی هستند که ما اغلب به طور روزانه انجام می‌دهیم که به پوستمان نسبتاً آسیب می‌رسانند؛ اما همان‌طور که پوست شما هر روز تجدید می‌شود، احتمال بازگشت و به حداقل رساندن برخی از آسیب‌هایی که ممکن است در گذشته به آن رسانده باشید، وجود دارد. در اینجا پنج رفتار روزانه‌ای که ممکن است پوستتان را تخریب کند نشان می‌دهیم و به چگونگی جلوگیری از آسیب می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احتمالاً همه شما می‌دانید که پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است. اما اغلب از وظایف شگفت‌انگیز آن غافل هستید. اپیدرم دمای بدنتان را تنظیم می‌کند، اعصاب این بخش به شما در تجربه لمس، فشار و درد کمک می‌نماید. این قسمت همچنین بخش‌های داخلی بدن را در جای خود نگه می‌دارد و شما را در برابر میکروب‌ها حفظ می‌کند.

در نور آبی غرق می‌شوید
اخیراً متخصصین در حال بررسی تأثیرات منفی نور آبی بر روی الگوی خواب و چشمان ما هستند. نور آبی، قسمت آبی انتهایی طیف نور مرئی است که توسط خورشید و همچنین دستگاه‌های الکترونیکی از جمله لپ‌تاپ‌ها، نمایشگر‌های رایانه‌ای، تلویزیون و گوشی‌های هوشمند ساطع می‌شود.
تعداد زیادی از مردم تقریباً به طور مداوم از اینترنت استفاده می‌کنند. این قرار گرفتن در معرض نور آبی می‌تواند پوستتان را تخریب نماید. قرار گرفتن در معرض این نور در درازمدت باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد و درنتیجه بروز التهاب و ابتلا به هایپرپیگمنتاسیون و تغییر رنگ می‌شود. این به معنی پیر شدن پوست، بروز چین و چروک و بیماری‌های التهابی است.

این خطرات را می‌توان با استفاده از فیلتر‌های صفحه نمایش، قرار دادن صفحه نمایش بر روی حالت شب و استفاده از کرم ضدآفتاب به طور روزانه، دفع کرد. در حالی که پیشگیری و حفاظت از پوست بهترین راه جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی است، روش‌های درمانی وجود دارد که می‌تواند پوست را به حالت اولیه بازگرداند. محصولاتی مانند رتینوئید‌ها و لیزردرمانی می‌توانند به حذف رنگدانه‌های روی پوست، قرمزی یا دیگر تغییرات، کمک کنند.

از کرم ضدآفتاب غافل می‌شوید
SPF باید بخشی از رژیم روزانه پوستی شما باشد و نباید استفاده از آن را تنها به زمان‌هایی که خارج از خانه هستید محدود نمایید. نور فرابنفش خورشید منجر به تجزیه پروتئین‌هایی مانند کلاژن و الاستین و تخریب لیپید‌ها که برای زنده ماندن سلول و جلوگیری از تخریب DNA و آسیب‌های دائمی به سلول‌های بنیادی پوست ضروری است، می‌شود.

به عبارت دیگر پوست شما در مسیری قرار می‌گیرد که به سرعت دچار چین و چروک و تغییرات رنگ پوست خواهد شد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خطر ابتلا به سرطان پوست و مخصوصاً کشنده‌ترین نوع آن یعنی ملانوما، که شایع‌ترین نوع سرطان پوست در میان جوانان به ویژه زنان است، را افزایش می‌دهد؛ بنابراین هرگز از کرم ضدآفتاب غافل نشوید و از لباس‌های مناسب، کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.
تعداد زیادی از مردم تقریباً به طور مداوم از اینترنت استفاده می‌کنند. این قرار گرفتن در معرض نور آبی می‌تواند پوستتان را تخریب نماید. قرار گرفتن در معرض این نور در درازمدت باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد و درنتیجه بروز التهاب و ابتلا به هایپرپیگمنتاسیون و تغییر رنگ می‌شود. این به معنی پیر شدن پوست، بروز چین و چروک و بیماری‌های التهابی است

با آرایش صورت می‌خوابید
همه ما این موضوع را درک می‌کنیم زمان‌هایی وجود دارد که به علت مشغله زیاد نمی‌توانیم به پوستمان رسیدگی کنیم. اما پاک نکردن مواد آرایش روی پوست قبل از خواب می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ و همچنین ایجاد خطوط و بروز چین و چروک شود. علاوه بر این عدم شستشوی صورت باعث باقی ماندن باکتری‌ها روی پوست می‌شود که شما را به آکنه حساس‌تر می‌کند. اگر زمان کافی ندارید بهتر است از یک پاک‌کننده آرایشی استفاده کنید. هرچند این محصول پوستتان را به اندازه کافی تمیز نمی‌کند. همچنین مطمئن شوید که از محصولات فاقد ماده‌ی کامدوژنیک، که موجب انسداد منافذ پوستی می‌شود، استفاده می‌کنید.

به اندازه کافی نمی‌خوابید
توصیه می‌شود که بزرگسالان حداقل هفت ساعت در شب بخوابند. متأسفانه درصد بالایی از زنان از این مشکل رنج می‌برند که می‌تواند منجر به مسائل بهداشتی و همچنین تأثیر منفی بر روی ظاهر پوست شود. خواب ناکافی می‌تواند بر رشد کلاژن، هیدراتاسیون پوست و بافت آن تأثیر بگذارد. تحقیقات منتشر شده نشان می‌دهد که محرومیت از خواب به افتادگی پلک‌ها، تورم چشم‌ها، تیرگی حلقه زیر چشم، بروز خطوط ظریف و چین و چروک مرتبط است.

از تلفن آلوده و کثیف استفاده می‌کنید
شاید تلفن همراهتان بزرگ‌ترین راه ارتباطی‌تان با جهان اطراف باشد، اما همین وسیله، یک زمین بازی برای باکتری‌های مضر است که با صورت و لب‌های شما در تماس هستند. یک مطالعه نشان داد که باکتری‌هایی که بر روی تلفن‌های همراه قرار دارند، شامل استافیلوکوک‌ها و ای. کُلای می‌باشند. برای کاهش جمعیت این میکروب‌ها بر روی تلفن همراه خود و در نتیجه جلوگیری از آسیب سلول‌های پوستی، روزانه تلفنتان را با یک ضدباکتری یا الکل تمیز کنید. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از راهنماتو، اگر به دنبال یک روش طبیعی و موثر برای رشد و حفظ سلامت موهای خود هستید، اسفناج را فراموش نکنید. اسفناج یک سبزی برگ سبز سرشار از مواد مغذی مانند آهن، پروتئین، ویتامین های A و C و دیگر مواد معدنی است که قادرند به حفظ سلامت مو کمک کنند، موجب رشد موها می شوند و موهایی پرپشت و سالم را برای شما به ارمغان می آورند. در ادامه قصد داریم نگاهی دقیق تر به فواید بی شمار این سبزی شگفت انگیز برای مو بیندازیم. با ما همراه باشید.

۱- حاوی آهن فراوان
اسفناج سرشار از آهن است و از این طریق به اکسیژن رسانی مناسب فولیکول های مو و رشد موهای سالم کمک کرده و از ریزش موی ناشی از کمبود آهن جلوگیری می کند.

۲- سرشار از فولات
فولات یک فرم طبیعی ویتامین B۹ است که برای تقسیم سلولی مفید است. اسفناج به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی فولات به تقسیم سلولی سلول های تشکیل دهنده فولیکول های مو کمک می کند. توجه داشته باشید که کمبود فولات می تواند به کندی رشد و نازک شدن موها منجر شود.

۳- حاوی ویتامین A
اسفناج حاوی سطوح بالایی از ویتامین A است که به تولید سبوم کمک می کند. همان روغن طبیعی که پوست سر را مرطوب کرده و موهایی سالم برای شما به ارمغان می آورد.

۴- سرشار از ویتامین C
ویتامین C برای تولید کلاژن، یک جزء کلیدی که به حفظ ساختار مو کمک می کند، ضروری است. این ویتامین همچنین به جذب آهن و در نتیجه رشد موهای سالم کمک می کند.

۵- سرشار از آنتی اکسیدان
اسفناج مملو از آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت از فولیکول های مو و پوست سر در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.

۶- رطوبت رسانی
محتوای بالای آب موجود در اسفناج به هیدراته نگه داشتن پوست سر، جلوگیری از خشکی و ایجاد محیطی سالم برای رشد مو کمک می کند.

۷- تقویت گردش خون
مواد مغذی موجود در اسفناج با بهبود گردش خون در پوست سر به تغذیه فولیکول های موها و رشد مطلوب آنها کمک می کند.

بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست

نحوه استفاده از اسفناج برای تقویت رشد موها

۱- ماسک موی اسفناج
اسفناج تازه را با مقدار کمی آب مخلوط کرده و آن را به صورت پوره درآورید. موهایتان را به آرامی با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس موهایتان را با آب سرد بشویید. این ماسک به تغذیه پوست سر و تقویت رشد موها کمک می کند.

۲- نوشیدن آب اسفناج
ابتدا اسفناج ها را چندین مرتبه بشویید تا تمام آلودگی های آن خارج شوند. سپس با استفاده از آبمیوه گیری آب برگ های آن را بگیرید. نوشیدن منظم آب اسفناج می تواند مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای رشد موهای سالم مانند فولات و ویتامین های A و C را برای بدن شما فراهم کند.

۳- ماسک موی اسفناج و ماست
پوره اسفناج را با مقداری ماست ساده مخلوط کرده و از آن به عنوان ماسک مو استفاده کنید. این ماسک را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس موهایتان را به طور کامل آبکشی نمایید. ترکیب اسفناج و ماست می تواند به تقویت تارهای مو و افزایش رشد آنها کمک کند.

۴- ماساژ پوست سر با اسفناج و روغن نارگیل
پوره اسفناج را با مقدار کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و از آن برای ماساژ دادن پوست سر خود استفاده کنید. ترکیب این دو ماده می تواند به بهبود گردش خون و رساندن مواد مغذی به فولیکول های مو کمک کند.

۵- ماسک موی اسفناج و تخم مرغ
پوره اسفناج را با یک عدد تخم مرغ بخوبی مخلوط کرده و یک ماسک موی غنی از پروتئین بسازید. این ماسک را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه در همین حالت بماند. سپس موهایتان را به کمک یک شامپوی ملایم بشویید. این ماسک به تغذیه و رشد موها کمک می کند.

عوارض مصرف اسفناج
عوارض جانبی اسفناج برای موها معمولا نادر است. اما برخی از افراد ممکن است واکنش های آلرژیک نسبت به اسفناج را تجربه کنند. علاوه بر این، مصرف بیش از حد اسفناج یا استفاده موضعی از آن در مقادیر زیاد می تواند به رسوب موادی همچون اگزالات در کلیه و در نتیجه بروز سنگ کلیه منجر شود. توصیه می کنیم از این سبزی تنها در حد اعتدال استفاده کنید و در صورت وجود هر گونه نگرانی در خصوص مصرف آن با یک فرد متخصص مشورت کنید.

کد خبر 846836 برچسب‌ها خبر مهم مو تغذیه

دیگر خبرها

  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • خواص جکوزی برای پوست
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • معجزه انبه برای سلامت بدن