Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در دیدار با مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: طرح یکپارچه سازی اراضی علاوه بر مصرف بهینه آب راندمان تولید محصولات کشاورزی را نیز افزایش خواهد داد به همین منظور یکی از طرح‌های مهم بحش کشاورزی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در بخش کشاورزی کمبود آب مهمترین دغدغه است که با توجه به شرایط موجود چاره‌ای جز حرکت بسمت روش‌های نوین آبیاری نداریم.

خمسه گفت: هدف دوستگاه جهاد کشاورزی و آب منظقه‌ای استفاده بهینه از منابع آب و خاک است نباید فرصت‌ها را برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای از دست داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: با همفکری باید این نعمت الهی را برای تولید و همچنین برای نسل‌های آینده حفظ کرد.

مدیر عامل شرکت آب منظقه‌ای قزوین هم در این جلسه گفت: دشت قزوین دشت منحصر بفردی در کشور است که باید به همکاری هم این دشت را حفظ کرد.

یدالله ملکی افزود: باید کاری کرد در دوره‌ای که مسوولیت داریم آینده گان از اقدامات انجام شده راضی باشند.

ملکی گفت: خرد شدن اراضی کشاورزی و استفاده از چاه‌های غیر مجاز دشت قزوین از بین خواهد برد

وی افزود: استان قزوین می‌تواتد الگوی مناسبی برای طرح‌های مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی باشد.

انتهای پیام/

دیدار رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت

به گزارش خبرنگار مهر، شمس‌الدین جمشیدی امروز چهارشنبه در ستاد برداشت محصولات کشاورزی پلدختر، اظهار داشت: ۵۶ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی شهرستان پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت.

وی اظهار کرد: سطح زیر کشت قابل‌برداشت حدود ۲۹ هزار هکتار شامل گندم آبی و دیم، ۲۰ هزار هکتار جو دیم و هفت هزار و ۴۰۰ هکتار کلزا در شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: چهار کمیسیون در پلدختر و یک کمیسیون در شهرستان معمولان کار خرید محصولات مازاد بر مصرف شهرستان را به عهده دارند.

جمشیدی، افزود: پیش‌بینی تولیدات کشاورزی شهرستان حدود ۷۰ هزار تن انواع محصولات زراعی است و حدود ۳۲ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی گفت: نرخ خرید گندم تضمینی هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کلزا ۳۵ هزار تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: مشکلات اساسی شهرستان‌های پلدختر و معمولان نبود جاده‌های دسترسی است که متأسفانه جهاد کشاورزی شهرستان هیچ‌گونه ماشین‌آلاتی ندارد و دراین‌رابطه نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌های شهرستان از جمله راهداری که سال‌های گذشته به طور ویژه مساعدت داشتند، احساس می‌شود.

جمشیدی، یادآور شد: میزان نیاز سوخت کمباین‌های فعال حدود ۹۶۰ هزار لیتر است که توسط شرکت فرآورده‌های نفتی تأمین خواهد شد.

وی افزود: پنج اکیپ، کارن نظارت بر برداشت را انجام می‌دهند و اواخر اردیبهشت برداشت در مناطق جنوبی شهرستان آغاز خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، گفت: این مدیریت آمادگی کامل برای برداشت و خرید محصولات کشاورزی شهرستان که نتیجه زحمات حدود ۹ ماهه کشاورزان است را دارد و امید است به طور مطلوب صورت گیرد.

کد خبر 6087702

دیگر خبرها

  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت