Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی عربی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی استان وجود تشکیلاتی که بتواند تعامل لازم بین سازمان و جامعه بوم‌گردی را فراهم کند لازم بود.

وی ادامه داد: انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی استان اهدافی چون حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی اعضا، بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی، همکاری و همیاری با سازمان برای پیشبرد اهداف گردشگری را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اضافه کرد: واگذاری برخی از امور توسط اداره کل به انجمن، ارتقا کیفی خدمات، استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت گردشگری، مشارکت در نمایشگاه‌ها، نظارت بر حسن انجام وظایف واحدها، شناسایی مشکلات و موانع و… نیز از دیگر اهداف این انجمن است.

وی بیان کرد: انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی در قدم اول با تعیین هشت نفر اعضای هیأت مؤسس تشکیل شده است.

عربی با بیان اینکه به زودی با برگزاری مجمع عمومی و مشخص شدن هیأت مدیره و بازرسان، این انجمن کار خود را در استان آغاز خواهد کرد اظهار داشت: خراسان جنوبی جزو استان‌های پیشتاز در تشکیل انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی در کشور است.

خراسان جنوبی ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی دارد.

استان مرزی و کویری خراسان جنوبی با افغانستان و ۶ استان کشور همجوار است و از حدود ۲ هزار و ۲۰۰ اثر شناسایی شده فرهنگی، تاریخی و طبیعی این استان تاکنون ۸۶۰ اثر در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

همچنین باغ اکبریه بیرجند، قنات بلده فردوس، بیابان لوت و حوله بافی روستای خراشاد در فهرست میراث جهانی ثبت است.

خراسان جنوبی مسیر عبور هموطنان به سمت مشهد مقدس و در بهار دارای آب و هوای مناسب برای گردشگری است.

۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر جهاد کشاورزی تربت جام روز چهارشنبه گفت: این مرکز با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در حاشیه شهر احمدآباد صولت و در هشت کیلومتری جاده تایباد- تربت جام احداث شده است.   باقر خدادادی افزود: میدان عرضه دام زنده تربت جام شامل پست دامپزشکی، محل کشتار اضطراری، اتاق معاینات دامپزشکی، مرکز خدمات دامپزشکی و دامپروری، سکوی تخلیه و بارگیری دام، کوره لاشه‌سوز، انبار علوفه و مواد کنسانتره ، محل شب ماند دام، باجه بانکی، باسکول و پارکینگ است.   وی ادامه داد: فعالیت این مرکز تحت نظارت اداره دامپزشکی شهرستان تربت جام است و مردم می توانند با اطمینان خاطر از رعایت موازین بهداشتی با حضور در این محل، بدون واسطه گوسفند زنده را تهیه کنند.   مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: برای ایجاد تعادل در فروش دام زنده، دامداران و گله داران در روستاهای تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد می‌توانند دام زنده تولیدی خود را در این محل عرضه کنند.   جمعیت دامی شهرستان تربت جام شامل ۳۶۰ هزار راس دام سبک و ۱۲ هزار راس دام سنگین است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود