Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی با بیان ایمرکز رشد و نوآوری در دانشگاه پیام نور استان راه اندازی می شود گفت: تعداد ورودی های دانشگاه پیام نور در استان مرکزی روبه کاهش است و آموزش‌های فنی و مهارتی در دانشگاه پیام نور استان مرکزی افزایش می‌یابد. ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

علی اکبر ملکی راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراراک، با اشاره به تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور استان مرکزی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در استان مرکزی حدود 11 هزار دانشجو دارد که از این تعداد حدود یک هزار و 211 نفر کارشناسی ارشد هستند که در 22 رشته گرایش تحصیل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه پیام نور اراک حدود 3 هزار و 500 نفر دانشجو دارد که در مجموع حدود 65 درصد زن و 35 درصد مرد در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی ادامه داد: تعداد ورودی های دانشگاه پیام نور هر سال روبه کاهش است به طوری که حدود 10 تا 20 درصد هر سال کاهش ورودی در دانشگاه پیام نور داریم اما در دو سال اخیر آمار کاهش کند شده است.

ملکی راد با اشاره به فراهم شدن امکان ثبت نام برای دانش آموزان شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش نظام آموزشی 3-3-6 در دانشگاه پیام نور تصریح کرد: امسال کارآموزان فنی و حرفه ای پس از اتمام دوره متوسطه می توانند در دانشگاه بدون آزمون ثبت نام کنند.

دانشگاه پیام نور برای هیچ مؤسسه آموزشی مجوز فعالیت صادر نکرده استدانشگاه پیام نور همدان پیشرو ترین دانشگاه استان در حوزه کارآفرینی استجمعیت دانشجویی دانشگاه پیام نور فارس 4 درصد افزایش یافت

مرکز رشد و نوآوری در اراک راه اندازی می شود

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور استان مرکزی جزو 7 استان در کشور است که باید نسبت به راه اندازی مرکز رشد و نوآوری اقدام کند، بیان کرد: با مجوز وزارتخانه، مرکز رشد و نوآوری در اراک راه اندازی می شود که در خیابان خرم این مرکز فعال شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی عنوان کرد: با امضاء تفاهم نامه معاونت ریاست جمهوری و رئیس دانشگاه پیام نور باید 7 استان از جمله استان مرکزی دوره های کوتاه مدت و بلندمدت تخصصی برای کارآفرینان در روستاها برگزار کنند و براساس تفاهم نامه، افرادی که دوره ها را می گذرانند می توانند وام با بهره کم دریافت کنند که این کار در راستای اشتغال روستایی قدم برمی دارد.

ملکی راد تصریح کرد: در این تفاهم نامه، رشته پوشاک به دانشگاه پیام نور استان مرکزی واگذار شد به عبارتی باید آموزش های کوتاه مدت و بلندمدت تخصصی را در زمینه پوشاک در روستاها انجام دهیم و در راستای توانمندسازی روستاییان قدم برداریم و توجه به این نکته ضروری است که آموزش ها در روستاها باید هدفمند و در راستای ایجاد اشتغال باشد.

عدم وجود آمار کاهشی در تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور

وی با اشاره به تعامل دانشگاه پیام نور با فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: در دو سال اخیر ارتباط خوبی با مراکز فنی و حرفه ای استان برقرار شده، به عبارتی دوره هایی که دانشجویان علاقه مند باشند به صورت رایگان توسط فنی و حرفه ای برگزار می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که امسال کاهشی در تعداد دانشجویان دانشگاه نداشته باشیم.

ارتقاء هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان مرکزی از مربی به استادیار

ملکی راد با اشاره به اینکه رشته های کارشناسی ارشد موجود در استان رشته های پرطرفداری هستند گفت: رشته های حقوق، روانشناسی و حسابداری رشته هایی هستند که بازار ویژه خود را دارند به همین سبب بیشتر به دنبال کیفیت هستیم.

وی ادامه داد: بیشتر به دنبال ارتقاء هیئت علمی دانشگاه را از مربی به استادیار هستیم که امیدواریم با ارائه خدمات بهتر در راستای افزایش خدمات در استان قدم موثری برداریم.

انتهای پیام/ ت

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد

علیرضا حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: حجم خروجی بازنشستگی پیش از موعد و مشاغل سخت و زیان آور استان مرکزی از سال ۱۳۹۲، باعث منفی شدن تراز درآمد هزینه در این اداره‌کل شد و این سیر نزولی تا قبل از سال گذشته ادامه داشت.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغالزایی، راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری و معرفی افراد به کارگاه‌ها و تلاش تامین اجتماعی استان مرکزی برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تامین اجتماعی این استان در سال گذشته تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت خود را انجام داد و در مجموعه سال خوبی سپری شد و با افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری (کارگری) به بیش از ۱۵ هزار نفر تا اسفندماه مواجه شد.

حسینی اظهار کرد: تعداد کارگاه‌های فعال سطح استان مرکزی نیز تا اسفندماه سال گذشته به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید.

وی گفت: تمام منابع جذب شده سال گذشته تامین اجتماعی استان مرکزی با تعامل در حوزه کارفرمایی به دست آمد و هیچگونه اجباری صورت نگرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: حق بیمه و تقسیط بدهی بدهکارانی کلان این استان نیز در سال گذشته به موقع پرداخت شد که این مهم تاثیر به سزایی در کسب منابع برای تامین اجتماعی استان مرکزی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران