Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد گلچین اظهارکرد: جشنواره فرهنگی هنری روستا و عشایر در غرب و مرکز استان به میزبانی روستای یساقی و زیارت برگزار می شود.

گلچین اضافه کرد: این جشنواره فرهنگی و هنری در غرب استان در تاریخ ٢٦ تا ٢٨ تیرماه از ساعت ١٧ تا ٢٢ به همت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و فرمانداری و بخشداری کردکوی در دیار شالی استان روستای یساقی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین این رویداد فرهنگی و هنری در تاریخ ٢٧ و ٢٨ تیرماه از ساعت ١٨ تا ٢٢ به همت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری گرگان، دهیاری و شورای اسلامی روستای زیارت و موسسه فرهنگی هنری نوای ترنم گلستان در روستای گردشگری زیارت شهرستان گرگان در مرکز استان برپا خواهد شد.

گلچین افزود: برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی، غذاهای بومی و محلی، اجرای آیین ها و موسیقی اقوام، اجرای نمایش ها و بازی های بومی و محلی از جمله برنامه های پیش بینی شده ویژه نخستین جشنواره فرهنگی هنری روستا و عشایر استان گلستان (ایران من گلستان شاد) است.

کد خبر 4667690

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان کردکوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

حسن محمدی ادیب ۷ اردیبهشت در دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان گفت: جشنواره کوچ عشایر که یازدهمین دوره آن برای دومین سال متوالی به صورت بین‌المللی برگزار شد نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر عشایر غیور استان اردبیل که به صورت گسترده در این جشنواره حضور دارند، اقوام عشایری استان‌های مختلف کشور و میهمانان خارجی نیز در این جشنواره حاضر هستند و ما با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح استان به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایری این جشنواره را برگزار کردیم.

وی بیان کرد: گردشگری عشایری، صنایع‌دستی این جامعه و حمایت از آن‌ها اولویت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل است که در همین راستا اقدامات متفاوتی انجام داده‌ایم.

محمدی ادیب ادامه داد: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن را در فهرست آثار ملی به ثبت رسانده‌ایم و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم از میراث گران‌بهای عشایر استان پاسداری کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل تحت عنوان «تومان کوینک» و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت