Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، خادمین، هیئت امنا و اقشار مختلف مردم، همزمان با میلاد پرنور و سرور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «حسن امیری» شب گذشته (دوشنبه ۲۴ تیر) در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان که در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (سلام الله علیها) شهرکرد برگزار شد، گفت: امامزادگان در سطح کشور و استان محلی برای ترویج قرآن تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه بابیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی دارند افزود: امروز باید بیش از پیش برای رونق فعالیت های فرهنگی و مذهبی امامزادگان و بقاع متبرکه تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه امامزادگان در سطح کشور و استان محلی برای ترویج قرآن تبدیل شده است ابراز کرد: حضور عموم مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه استان و همکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی افزایش پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام حسن امیری با اشاره به اینکه پنج ذی القعده روز ملی امامزادگان نامیده شده است گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری هرساله در این روز ویژه برنامه های زیادی را در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، ترویج و گسترش فضائل اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) در راستای تقویت بنیه دینی مردم، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ارتقاء معرفت نسبت به سیره ائمه معصومین و امامزادگان عظیم الشان را از اهداف نام گذاری روز ملی امامزادگان عنوان کرد.

 

وی تعداد امامزادگان در استان را ۱۰۱ باب عنوان کرد و گفت: تلاش می شود با برگزاری برنامه های مختلف در امامزادگان استان جوانان را جذب این اماکن مقدس کنیم.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت بیانیه گام دوم انقلاب امام رضا ع مجلس شیراز معاون رئیس جمهور جشن های دهه کرامت حجاب و عفاف آل هاشم توسعه و ترویج قرآن کریم اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور

علیرضا جیلان اظهار داشت: نمد کاربرد‌های زیادی در زندگی روزمره دارد که یکی از مهم‌ترین این کاربرد‌ها به‌عنوان زیرانداز است.

وی افزود: همچنین از نمد در صنایع دیگر مانند پزشکی، هوا و فضا، خودرو، پوشاک و مصنوعات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استفاده می‌شود.

جیلان تولیدات نمدی را به‌عنوان محصول صادرات‌محور اعلام و اضافه کرد: قرارگیری این محصول در زنجیره ارزش، زمینه‌های ارتقای شهرکرد، شهر ملی نمد به شهر جهانی نمد را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به صادرات نمد چهارمحال و بختیاری به کشور‌های خارجی، یادآور شد: با احیای هنر نمدمالی می‌توان آن را به یک کالای صادرات‌محور تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید

ضرورت جهانی شدن شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد در دستورکار دولتمردان

جیلان بیان داشت: برای احیای صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به آموزش تخصصی نیاز است.

وی گفت: استادان نمدمالی هم‌اکنون هنر خود را به‌صورت سینه‌به‌سینه به شاگردان آموزش می‌دهند، اما باید این هنر به‌صورت دانشگاهی آموزش داده شود.

جیلان تأکید کرد: همچنین می‌توان هنر نمدمالی را از طریق مراکز فنی‌وحرفه‌ای به علاقه‌مندان آموزش داد.

وی ادامه داد: یکی از ضرورت‌ها برای ارتقای شهرکرد به شهر جهانی نمد استفاده از نمادسازی‌ها بوده که در این زمینه با شهرداری توافق‌هایی برای نمادسازی در کوی نمدمالان شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور
  • هدف از تکریم سرآمدان علمی و فرهنگی الگوسازی برای نسل جوان است
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)