Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود محمودی، بازرس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت مدغم کشور، در گفت‌وگو با  ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: طبق اظهار ثبت شرکت‌های کشور، برگزاری مجمع سالانه اتحادیه تشکل‌های قرآنی امری غیرقانونی است، چرا که ازسال ۹۲ تاکنون به ثبت نرسیده است.

وی اظهار کرد: قریب به 10 سال است که فرآیند ادغام موسسات قرآنی با اتحادیه تشکل‌های قرآنی، در نتیجه تلاش‌های بسیار و مراجعات مکرر و طبق اصرار خود آقایان و پس از برگزاری بیش از 80 جلسه و ساعت‌ها بحث و گفت‌وگو، ازسوی دبیرخانه هیات رسیدگی مصوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی بیان کرد: بعد از تصویب نیز فرآیند قانونی ادغام در سال ۹۶ در 31 استان به دستور مستقیم معاون قرآن وعترت وقت وزارت ارشاد، آقای حشمتی و با حضور کمیته بازرسی متشکل ازنمایندگان ۳۰ استان شروع شد و در۱۶شهریور۹۶ مجمع عمومی با حضور ناظرکشوری، آقای عزیزی از سوی تشکل‌های ارشاد شکل گرفت واعضای هیات مدیره اتحادیه مدغم استانی انتخاب شدند و نهایتا اتحادیه مدغم کشوری درخرداد۹۷ درقم شکل گرفت واکنون رسما به ثبت رسیده وشروع به فعالیت کرده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن وعترت آذربایجان شرقی با بیان این‌که هم اکنون 15 نفر از اساتید و پیشکسوتان قرآنی استان تهران و بیش از 12 استان، در اتحادیه موسسات مدغم کشوری حضور دارند، گفت: متاسفانه بعد از تشکیل اتحادیه مدغم، چون برخی از افراد در استان‌های خود رای نیاورده بودند و منافعشان به خطر افتاده بود، از این رو با ترفندهای گوناگون، مخالفت با این امرمبارک شروع شد، اکنون نیز از قانون تمکین نمی‌کنند و در تلاش برای نادیده گرفتن اتحادیه مدغم موسسات قرآنی هستند.

وی در این رابطه افزود: در اواخر خردادماه سال‌جاری مجمع عمومی اتحادیه مدغم موسسات قرآنی کشور با حضور بیش از۲۰۰ نفر از مدیران مؤسسات سراسرکشور در حرم مطهرحضرت امام خمینی (ره) برگزار شده و بیانه‌ای نیز در پایان آن قرائت شد و در این مجمع حجت الاسلام حمیدمحمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی پس ازاستماع نظرات وگلایه‌مندی مدیران قرآنی، وعده دادند که طی دو هفته مصوبه ادغام موسسات قرآنی قطعی شده و بطور متقن اعلام می‌شود، در حالی که هنوز متاسفانه بعد از گذشت سه هفته خبری نشده است.

محموی، یادآور شد: بعد از برگزاری مجمع عمومی نیز حاضران در مجمع، نشستی تحصن مانند در دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برپا کرده و مطالبات خود را بیان کردند؛ بعد از این ماجرا مقرر شد که شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی بیانیه‌ای در این رابطه در 15 تیر ماه صادر کند که هنوز هم خبری از آن نیست.

وی بیان کرد: اکنون شاهد حرکت‌های خلاف قانون و عدم تمکین برخی افراد به مسائل قانونی هستیم، چرا که بصورت غیرقانونی اقدام به برگزاری مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآنی وزرات ارشاد طی 26 و 27 تیر ماه درتهران شده است؛ حرف ما این است وقتی ادغام موسسات مصوب شده است چه دلیلی دارد که چنین مجمعی برگزار شود؟ برگزاری این مجمع باصرف هزینه های بیهوده به معنی ایجاد تشتت آراء در استان‌ها و برهم زدن اتحادیه مدغم قرآنی است.

محمودی خاطرنشان کرد: متاسفانه مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی وزرات ارشاد، آقای حسن محمدی نیز نامه‌ای غیرقانونی به تمامی استانداری‌ها ارسال کرده‌ و در هر استان یک نفر را به عنوان مدیرعامل اتحادیه معرفی کرده اند، در حالی که این عمل کاملا غیرقانونی است. چراکه برای انتخاب مدیرعامل باید ابتدا مجمع عمومی شکل گرفته و هیات مدیره‌های استانی وسپس انتخاب مدیرعامل اتفاق بیافتدکه متاسفانه چنین فرایندی شکل نگرفته است، بر این اساس مدیران عاملی که معرفی کرده‌اند، جعلی محسوب می‌شوند، چرا که فرآیند انتخاب چنین نبوده است.

وی با بیان این‌که برخی از اعضای اتحادیه مدغم نیز اعلام کرده‌اند که کنار می‌کشیم تا آنانی که مخالفت می‌کنند به میدان آمده و سکاندار فعالیت‌های قرآنی کشور شوند، البته اگر حقیقتا نیت خدایی دارند، افزود: اکنون شرایطی حاکم شده که مؤسسات در سردرگمی و رکود به سر می‌برند، از این رو باید اختلافات را کنار گذارده و وحدت رویه داشته باشیم تا بیش از فعالیت‌ها مختل نشوند. امروز بیش از هر زمان دیگری باید در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنیم و باید فعالیت‌های قرآنی را بسط داده و از بروز اختلافات جلوگیری کنیم.

بازرس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی-مردمی قرآن و عترت کشور در خاتمه متذکر شد: می خواهیم بدانیم که چه کسی پاسخگوی این بی قانونی‌ها و هزینه‌های اتلاف شده مؤسسات و مدیران قرآنی کشور است؟ وانتظارداریم مراجعی که خودشان قانون را وضع می‌کنند در اجرای آن هم بدون ملاحظه کاری قاطعیت خود را اعلام کنند، لذا هم از نظر اتحادیه مدغم موسسات قرآنی کشوری واستانی، برگزاری مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآنی، حرکت نامعقولی است و در این رابطه همه باید به قانون تمکین کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: خواستاریم که موسسات قرآنی استان آذربایجان‌شرقی مثل همیشه با بصیرت بیشتر و تحقیق، اقدام کرده و از حضور در چنین مجامعی پرهیز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی موسسات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس دانشگاه صنعتی اراک در این نشست با بیان اینکه این همایش با ۶۰۰ دستاورد علمی، تخصصی و صنعتی در سطح کشور و بین الملل از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت در این دانشگاه برگزارخواهد شد، گفت: برنامه ریزی‌ها برای برگزاری همایش از مهر ماه سال گذشته انجام شده و ۶۱۰ مقاله از ۵۰ دانشگاه برتر کشور برای شرکت در این همایش ارسال شد که ۴۶۰ مقاله علمی انتخاب شد.
گودرزی با بیان اینکه برگزاری این همایش معرفی جلوه‌ای از علم و صنعت استان به کشور است، افزود: در همایش پنج کارگاه تخصصی و چهار سخنران با نشست‌های کاملا علمی و تخصصی و نمایشگاهی از دستاورد‌های به روز در سطح استان و ملی به نمایش خواهیم گذاشت.
او گفت: مشارکت علمی، جهش تولید و توسعه صنایع مردم نهاد شعار سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران است.
استاندار مرکزی هم در این نشست گفت: با بر گزاری سی و دومین همایش بین‌المللی مکانیک در تراز نام صنعتی استان، رویداد شاخصی را در تاریخ نظام علمی استان رقم بزنیم.
مخلص الائمه افزود: بدنه مربوط با موضوع صنعت، دانشجویان صنعتی و دیگر دانشجویان در جریان این رویداد باشند و در برگزاری همایش از صنایع و انجمن‌هایی از جمله قطعه سازان، نفت و گاز، آب سنگین و ایزوگام دلیجان کمک بگیریم.
او همچنین گفت: برای حضور مردم در محل همایش تمهیدات لازم اندیشیده شود.
در پایان این نشست از شعار سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل
  • برگزاری مجمع هیات ژیمناستیک استان سمنان
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • برگزاری مجمع هیات ژیماستیک استان سمنان
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا