Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@23:17:58 GMT

چه شد که داستان پرسپولیس و برانکو به اینجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۰۶۳۱

چه شد که داستان پرسپولیس و برانکو به اینجا رسید؟

به گزارش خبرآنلاین؛ وقتی برانکو ایوانکوویچ بعد از قهرمانی در جام‌حذفی و ثبت دو قهرمانی در یک فصل با پرسپولیس، قدم‌های فاتحانه خودش را در راهروی استادیوم فولاد آرنا برمی‌داشت، هیچکس به این فکر نمی‌کرد که این آخرین قدم‌هایی است که برانکو بعد از ثبت یک افتخار دیگر در قامت سرمربی پرسپولیس برمی‌دارد. چند روز که گذشت نه تنها این قدم‌ها آخرین قدم‌های برانکو بعد از رسیدن به موفقیت با پرسپولیس شدند بلکه اختلافات میان مرد محبوب سکوهای قرمز و مدیران باشگاه به شدت بالا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان روزی که خبر جدایی برانکو و حضورش در فوتبال عربستان برای هدایت الاهلی مطرح شد، موضوع فسخ قرارداد سرمربی کروات یکی از مهم‌ترین خبرهای روز بود. مسئولان پرسپولیس به شدت روی این قضیه اصرار داشتند که خروج برانکو غیرقانونی است و او بدون فسخ با الاهلی به توافق رسیده. در همین بین بود که وکیل برانکو ایوانکوویچ با ارسال نامه‌ای از مسئولان باشگاه پرسپولیس درخواست کرد که قرارداد برانکو فسخ شود.

این اقدام برانکو و وکیلش و البته قبول هدایت الاهلی باعث شد که مسئولان باشگاه پرسپولیس به فکر ندادن پول سرمربی پیشین تیم‌شان بیفتند. عرب و دوستانش با تصور اینکه برانکو برای فسخ یک‌طرفه باید از بخش زیادی از مطالباتش چشم‌پوشی کند، کار را به جای باریک کشاندند و در سمت مقابل به نوعی برانکو را نیز سر لج انداختند. غافل از اینکه همین اتفاق چند سال پیش هم زمان داریوش مصطفوی تکرار شده بود. وضعیت همینطور پیش رفت و در نهایت اعلام شد پرسپولیسی‌ها پنج روز به سرمربی سابق خود برای حل کردن مشکلاتی که وجود دارد فرصت دادند.

فوتبال ایران و طرفداران پرسپولیس از همان روز اول شروع اختلافات برانکو و مدیران قهرمان لیگ برتر در بهت فرو رفتند که چرا همه خارجی‌ها انقدر با گله و ناراحتی از فوتبال ما می‌روند. در همین خبرآنلاین گزارشی در این خصوص نوشتیم و بررسی کردیم در بیشتر موارد مربیان و بازیکنان یا با شکایت و یا با ناراحتی به دوران باشکوه یا حتی کم فروغ خودشان پایان دادند. اینکه برانکو ایوانکوویچ بعد از چهار سال خدمت به پرسپولیس و شروع عصری جدید در تاریخ باشگاه از این حرف زد که در حال فراهم کردن مقدمات شکایت از باشگاه است، همه دوباره یاد پرونده‌های عجیب و غریبی افتادند که طی سال‌های اخیر فوتبال ایران را با مشکل روبرو کرده. برانکو حتی در مصاحبه‌ای از این گفت که کالدرون، سرمربی جدید پرسپولیس هم باید خودش را برای شکایت از باشگاه آماده کند!

روزهای زیادی از جدایی برانکو، انتخاب او به عنوان سرمربی الاهلی و حضور کالدرون در کادرفنی پرسپولیس گذشته و در آستانه شروع لیگ‌های هر دو کشور عربستان و ایران هنوز خبری از امضای قرارداد رسمی نیست. انگار یک نوع بازی جدید برای هر دو طرف شروع شده و بیخیال دوستی‌های عمیق گذشته، هرکس به فکر این است که چطور مچ حریف روبرو را بخواباند. انگار که راه مذاکره و حل مشکل به روی هر دو طرف بسته شده شبیه بازی شطرنج، هر حریف منتظر حرکتی از حریف روبروست!

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی بعد از حذف پرسپولیس: هنوز کار خاصی نکرده‌ایم

سرمربی آلومینیوم اراک معتقد است تیمش با حذف پرسپولیس تنها به جمع هشت تیم برتر جام حذفی راه پیدا کرده و دستاورد خاصی نداشته است.

به گزارش ایسنا، مجتبی حسینی، سرمربی آلومینیوم اراک در نشست خبری پس از بازی مقابل پرسپولیس اظهار کرد: همانطور که ملاحظه کردید بازی خیلی جذاب و خوبی از آب در آمد. چیزی که خیلی ما را خوشحال کرده، فقط بحث صعود تیم ما به هشت تا نیست چون حذفی تا قهرمان نشوی، سودی ندارد. ما خوشحالیم به هشت تا تیم آمدیم. دو مسئله ما را خیلی خوشحال کرد. یکی شکل بازی تیم‌مان است که واقعا خیلی شکیل و زیبا بازی می‌کنند و سعی می‌کنند فارغ از نتیجه فوتبال خیلی خوبی ارائه بدهند، دوم خوشحالی هواداران و مردم خوب اراک است.

او ادامه داد: درمورد بازی هم همانطور که دیدید هر دو تیم فوتبال خوبی انجام دادند و ما واقعا در دو غافلگیری دو گل خوردیم ولی به بچه‌ها ایمان داشتیم و علی‌رغم باخت در دو بازی گذشته لیگ که حق‌مان هم نبود، می‌دانستیم یک جایی این داستان قطع می‌شود. خوشبختانه موقعش این بازی بود و بچه‌ها توانستند با یک نیمه دوم خیلی خوب و خیلی مسلط بازی را برگردانند.

سرمربی آلومینیوم درمورد اتفاقات وقت‌های اضافه همچنین عنوان کرد: روی غافلگیری عقب افتادیم و باز هم بچه‌ها توانستند فوتبال خوبی ارائه بدهند. تعویض‌های‌مان در این بازی خوب و اثرگذار بودند. خدا را شکر توانستیم از این مرحله و از این حریف سرسخت عبور کنیم اما بچه‌های ما باید بدانند که مسئله اصلی الان ما لیگ است‌. حذفی را فعلا به هشت تیم رفتیم و اتفاق خاصی نیفتاده است.

او درباره حمایت هواداران اراکی در این بازی حساس همچنین گفت: اتفاق خاص این است که تیم‌مان خوب بازی می‌کند و هواداران‌مان از این قضیه خوشحال هستند. جا دارد از هواداران خوب و خونگرم‌مان که ما را در روزهای سخت تنها نگذاشتند و به ما دلگرمی می‌دادند تشکر کنم. این برد خیلی خوب را به همه مردم اراک و کارگران زحمتکش آلومینیوم تبریک می‌گویم و این برد را به آن‌ها تقدیم می‌کنم.

حسینی درخصوص اینکه تیمش روحیه بسیار خوبی نشان داد و مشخص کرد که نمی‌خواهد شکست بخورد، عنوان کرد: ما به این بچه‌ها و کاری که شده، ایمان داریم. ما نیم فصل دوم تا این لحظه به نسبت نیم فصل اول امتیاز کمتری جمع کردیم اما نوع فوتبال‌مان در نیم فصل دوم بهتر بوده است. متاسفانه ما در نیم فصل دوم فقط چهار پنج گل در وقت‌های اضافه خورده‌ایم، چه وقت اضافه پایان بازی و چه وقت اضافه پایان نیمه اول. من می‌دانستم کار خوب یک روزی جواب می‌دهد. امیدوارم این بازی برای تیم اراک یک شروع باشد که هم بتواند خوب بازی کند و هم خوب نتیجه بگیرد؛ یعنی فوتبال خوبش همراه با نتیجه باشد. بچه‌های ما بایستی بدانند و به این بلوغ برسند که ما فعلا فقط به جمع هشت تا تیم رفته‌ایم. قضیه حذفی را باید کنار بگذاریم و تمام فکر و ذکرمان لیگ باشد، جایگاه‌مان را بهتر کنیم که ان‌شالله به امید خدا امسال را با یک نتیجه خوب تمام کنیم.

او درباره اینکه بیشتر هواداران پرسپولیسی جو ورزشگاه را در اختیار داشتند، گفت: هواداران ما همیشه سعی کردند به ما انرژی خوب بدهند. به هر شکل دو تیم استقلال و پرسپولیس در شهرستان‌ها طرفداران خودشان را دارند اما جو استادیوم بسیار جو خوبی بود و اتمسفر خوبی داشت. خیلی خوشحالم که این بازی واقعا بازی هیجان‌انگیزی شد، علاوه براینکه کیفیت خوبی داشت و صحنه‌های زیادی داشت از نظر خلق موقعیت و ۸ گلی که رد و بدل شد، خیلی خوشحالم که مردم از این قضیه لذت بردند و در نهایت هم برنده ما شدیم.

از مجتبی حسینی درمورد عدم حضور بانوان در بازی امروز سوال شد و او گفت: ان‌شالله که ما بتوانیم مقررات را رعایت کنیم و به هرشکل ورود بانوان عزیز خودش یک اتفاق خوبی بود. امیدوارم کسی وارد حاشیه نشود و تمام این عزیزان چه بانوان و چه آقایان بتوانند از فوتبال خوبی که در شهرشان انجام می‌شود لذت ببرند و یک تفریح سالم داشته باشند.

سرمربی آلومینیوم در سوالی پیرامون مقایسه بازگشت در این بازی با بازی گذشته تیمش با استقلال بیان کرد: هر بازی شرایط خودش را دارد. ما مدل فوتبال‌مان تغییر کرده و مدل فوتبال‌مان خوب شده است. اگر یادتان باشد نیمه دوم بازی با استقلال هم کل بازی دست ما بود و به هر شکل اتفاقات در فوتبال است و اگر آن توپ در ثانیه آخر با سر جبیره به گل رفته بود ما دوباره کامبک می‌زدیم که در آن بازی اتفاق نیفتاد و خوشبختانه در این بازی اتفاق افتاد.

حسینی درمورد عملکرد شروین بزرگ در خط حمله آلومینیوم گفت: او قبلا هم با من همکاری داشته و هیچ وقت ناامید نشد، هیچ وقت از انتقادات دلخور نشد و همیشه به دور از حاشیه در اختیار بود. مزد و پاداش این تمرینات، صبر و در حاشیه نرفتن را در این بازی گرفت. من برای او و تیم خیلی خوشحالم که توانستیم یک مهاجم جدید دیگر پیدا کنیم.

حسینی اضافه کرد: آن موقع که ما با آقای گل محمدی بودیم و دو دفعه قهرمان حذفی شدیم، از این بردها داشتیم. من بیشتر از همه برای مردم عزیز اراک و شکل فوتبال‌مان بدون تحقیر مربی مقابل و کری‌خوانی خوشحالم. ما فقط به کار خودمان فکر می‌کنیم. اینکه در کنفرانس‌ سوال‌هایی کنیم و طرف مقابل را تحقیر کنیم، اشتباه است. این توصیه را به عزیزانی که همکار من هستند می‌کنم، سرشان در کار خودشان باشد و بتوانند با کار کردن پیشرفت کنند و وارد حاشیه نشوند.

سرمربی آلومینیوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی مربیان خارجی در ایران فعالیت کرده‌اند اما تیم‌های ملوان و آلومینیوم با مربیان ایرانی به موفقیت رسیده‌اند، گفت: به هرشکل آدم باید در کارش تداوم داشته باشد. ما عاشق فوتبالیم و هر مدل تیمی به من بدهند سعی می‌کنم با آن تیم کار کنم. ان‌شالله اگر عملکرد ما خوب باشد و خودمان در حاشیه نرویم، قدر هرجایی که به ما می‌دهند را بدانیم، سرمان در کار خودمان باشد و کار خودمان را خوب انجام بدهیم این تابو یک روزی شکسته می‌شود. به نظرم ماها باید بیشتر تلاش کنیم. من به عنوان مربی اراک، مربی پیکان، سرمربی مسجد سلیمان همیشه قدر آن تیم‌ها را می‌دانستم و چشمانم دنبال جای دیگر نبوده و همیشه سعی کردم کارم را خوب انجام بدهم. ان‌شالله ما و تمام بچه‌هایی که دارند زحمت می‌کشند با عملکرد خوب خودمان این تابو را می‌شکنیم و شایسته سالاری می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یاسین سلمانی: اوسمار مربی باهوشی است؛ پرسپولیس پس از سرمربی‌گری او متحول شد / فیلم
  • اوسمار مقصر حذف پرسپولیس را اعلام کرد
  • حسینی بعد از حذف پرسپولیس: هنوز کار خاصی نکرده‌ایم
  • اوسمار: خوردن ۴ گل ناراحتم می‌کند / حواسم به لیگ است نه تمدید!
  • هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس
  • واکنش مطهری به حضور یحیی در تراکتور / اینجا سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم و بیشتر کار کنم!
  • اوسمار: هوادران پرسپولیس پس از گل‌محمدی به دنبال برانکو بودند
  • علی دایی سرمربی پرسپولیس می‌شود؟
  • ببینید | اولین واکنش پرسپولیس به انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی
  • سرمربی پرسپولیس چه کار کند، شایعه نسازید؟