Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس اقتصاد مقاومتی گفت: گروه های جهادی باید مزیت های اقتصادی هر منطقه را شناسایی کرده و به دنبال رونق اشتغال و تولید در روستاها باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله ایزدخواه در گفت و گو با ندای ارومیه، اظهار داشت: گروه های جهادی در راستای پیشرفت روستاها باید به دو مساله اشتغال و تولید و مورد هدف قراردادن زنجیره های اقتصادی مزیت دار در هر منطقه و دیگری توانمندسازی عوامل اجتماعی روستاها توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: پرداختن گروه های جهادی در روستاها به مساله اشتغال و تولید بعضا به مراتب مهمتر از ساخت مدرسه و پل است و لازم است که این مساله مورد توجه جدی قرار بگیرد.

این کارشناس اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: هم اکنون یک حرکت عمومی با رهنمود های رهبر معظم انقلاب در حوزه اشتغال و تولید در روستاها توسط گروه های جهادی و نهادهای انقلابی صورت گرفته و با اینکه هنوز نواقص و عیوبی دارد اما سازنده و رو به جلو است.

ایزدخواه، ابراز داشت: برای پیشرفت در زمینه اشتغال و تولید در روستاها باید نگاه ها را از وضعیتی که هم اکنون جاریست یعنی صرفا کمک های معیشتی به محرومین بالاتر برد و مباحث کلان از جمله زنجیره های اقتصادی مزیت دار را که در هر منطقه ای وجود دارد مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه گفت: برای تقویت، توانمندسازی و گسترش زنجیره های اقتصادی مزیت دار، باید مزیت های هر منطقه را شناخت و مورد هدف قرار داد که ممکن است در منطقه ای خرما و در مناطق دیگر دام سبک یا سنگین، میوه، دارو، سنگ های قیمتی و هر چیز دیگری باشد.

این کارشناس اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: صنایع غذایی، میوه و گیاهان دارویی و یا مواردی چون تجارت مرزی با کشور های همسایه و دامداری در مناطقی که از مراتع خوبی برخوردار است از مزیت های اقتصادی آذربایجان غربی هستند که گروه های جهادی می توانند آن ها را مورد هدف قرار داده و به پیشرفت روستاها کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در سه شهرک صنعتی این جزیره خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مرتضی صابری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن بین‌المللی مرکز رشد برگزار شد، اظهار داشت: این شمار نیروی کار در 230 شرکت فعال در شهرک‌های فجر، تولا و کاوه منطقه آزاد قشم مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه صنعتی و معدنی در قشم و حمایت ویژه سازمان منطقه آزاد قشم از سرمایه‌گذاران در این جزیره، گفت: این منطقه دارای یک سایت هاب انرژی، یک سایت صنایع شیلاتی و سه شهرک صنعتی بزرگ است که حمایت‌ها و امتیارات ویژه‌ای برای فعالان سرمایه‌گذاری در این مراکز وجود دارد.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم یکی از مهمترین اولویت‌های کاری این واحد را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: در راستای رفع موانع تولید واحدهای تولیدی جزیره قشم، موفق به مصوبه‌ای برای حذف مالیات بر ارزش افزوده چند شرکت دانش‌بنیان در قشم شدیم که در زمینه تولید کود گیاهی از جلبک‌ها و ماهی‌های خشک فعالیت دارند.

صابری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای کاهش بروکراسی ادارای تصریح کرد: در همین راستا نیز پارسال با حذف دریافت اسناد اعتباری از سرمایه‌گذاران، موفق شدیم پروانه بهره‌برداری 5 شرکت فعال در شهرک صنعتی تولا که به دلایلی موفق به دریافت پروانه نشده بودند را صادر و آنها را به چرخه تولید و اشتغال جزیره بازگردانیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذارانی که با وجود دریافت زمین اما هنوز با گذشت سالهای بسیار اقدام به فعالیت نکرده‌اند، قراردادشان فسخ می‌شود، گفت: در همین راستا نیز بیش از 13 هکتار از زمین‌های واگذار شده در حوزه صنعت و معدن به 19 سرمایه‌گذار که با وجود گذشت بیش از دو دهه از واگذاری هنوز اقدامی انجام نداده بودند، فسخ شد.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)