Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@20:24:24 GMT

سامانه ۱۳۷ منتظر تماس شهروندان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۱۵۰۱

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ محمدرضا کشاورزیان سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری جلوگیری از هدر رفت آب در بخش فضای سبز اراک را از مباحث مهم این سازمان دانست و تاکید کرد: استفاده بهینه از میزان آب در دسترس به منزله حفظ حیات و توسعه فضای سبز است.

کشاورزیان با اشاره به در نظر گرفتن بخش‌های مختلف از جمله آموزش، بررسی راهکار‌های نوین و ارزیابی کارشناسی برای جلوگیری از هدر رفت آب، افزود: خدمتگزاران بخش فضای سبز سازمان تحت آموزش‌های مورد نیاز قرار گرفتند که به بهترین نحو ممکن آبیاری انجام شود و این آموزش‌ها هر سال به روز رسانی و تکرار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در نظر گرفتن و بررسی امکان بهره مندی از راهکار‌های نوین برای آبیاری بخش فضای سبز اراک نیز از دیگر اقداماتی است که با هدف کاهش هدر رفت آب و استفاده بهینه از میزان در دسترس انجام می‌شود.

کشاورزیان با اشاره به شروع فصل گرما و به تبع آن افزایش میزان تبخیر آب گفت: برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهر تمهیداتی در نظرگرفته شده و در خصوص چگونگی مصرف آب نیز جلسه‌های متعددی به صورت میدانی با کارگران فضای سبز برگزار و توصیه‌های لازم برای کنترل سیستم آبیاری و مصرف بهینه آب با توجه به کمبود منابع آبی ارائه شده است.

وی افزود: با توجه به هدر رفت در برخی از فضا‌های سبز شهر شرکت‌های پیمانکاری که عرصه‌های فضای سبز را کنترل می‌کنند، تعهداتی امضا کردند که کارگران را در چگونگی آبیاری مناسب طبق جدول تهیه شده توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ملزم کنند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اظهار کرد: برای بررسی وضعیت آبیاری فضای سبز ناظران و کارشناسان این سازمان در مناطق ۵ گانه چگونگی انجام آبیاری‌ها را رصد و گزارش می‌کنند.

وی ادامه داد: در دستورالعمل آبیاری فضا‌های سبز، تغییراتی به عنوان آبیاری مناسب لحاظ و به مناطق ابلاغ شده که نظارت‌ها بر اساس وضعیت کم آبی انجام شود.

محمدرضا کشاورزیان بیان کرد: چنانچه هرگونه هدر رفت آب در شهر مشاهده شود جریمه‌های سنگین برای شرکت های پیمانکار اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: شهروندان هرگونه هدر رفت آب در فضای سبز شهری را با سامانه ۱۳۷و یا با شماره تلفن‌های ۳۳۱۳۲۰۲۰ الی ۲۳ در میان بگذارند تا به این موارد رسیدگی شود.

کشاورزیان در پایان با بیان اینکه از مجموع ۶۰۰ هزار اصله درخت در اراک ۱۰ درصد درختان بیش از ۵ سال عمر دارند، گفت: امیدواریم و تلاش می‌کنیم که با استفاده بهینه از منابع آبی بتوانیم درختان و فضای سبز شهر را به خوبی نگهداری کنیم.

انتهای پیام / م

جریمه‌های سنگین برای شرکت های پیمانکار در صورت هدر رفت آب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان سیما منظر شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرت الله نیکو با بیان اینکه یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی این استان در سال گذشته به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است، افزود: این میزان اراضی کشاورزی در قالب ۴۹ طرح در سطح استان انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین یک هزار و ۹۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۱۳۰ طرح با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در دست اجرا برای سامانه‌های نوین آبیاری است.

به گفته وی استان قزوین رتبه ۱۰ در سطح کشور برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری را به خود اختصاص داده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای اجرای طرح سامانه‌های نوین ابیاری تا کنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی به سنانه نوین ابیاری تجهیز شده است.

نیکو اضافه کرد: تعهد اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در این استان ۳ هزار هکتار است که امیدواریم با تأمین بموقع اعتبار بتوان به این هدف دست یافت.

کد خبر 6087945

دیگر خبرها

  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران