Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پیکر مرحوم امیر سرتیپ احمد ترکان، باحضور مسوولان و مردم انقلابی اصفهان از خیابان ارباب به سمت گلستان شهدا تشییع سپس در آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده می‌شود.

امیرسرتیپ احمد ترکان معاون اسبق عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران، پدر توپخانه ایران و از قهرمانان ملی، نوابغ و اسطوره‌های دوران هشت سال دفاع مقدس و یار دیرین شهید صیاد شیرازی صبح دیروز دارفانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیر ترکان در دو مرحله و در مقاطع بسیار حساس و مهمِ هشت سال دفاع مقدس تا پایان جنگ تحمیلی، با برخورداری از نبوغ نظامی و ابتکار عمل منحصر بفرد، فرماندهی لشکر ۲۸ کردستان را بر عهده داشت.

این قهرمان ملی و اسطوره دوران دفاع مقدس پس از جنگ تحمیلی، بعنوان فرمانده مرکز آموزش توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی در اصفهان، فرمانده قرارگاه عملیاتی غرب ارتش، معاون عملیات ارتش و عضو هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، منشاء خدمات و اقدامات ارزشمندی برای ارتش جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس اسلامی بود.

اقدامات ابتکاری، خلاقانه و روحیات ولایتمدارانه و شهادت‌طلبانه امیر سرتیپ ترکان در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس همچون والفجر‌ها و بیت‌المقدس‌ها بیانگر نبوغ نظامی، خلاقیت در روش‌ها و تاکتیک‌های نظامی، قدرت تصمیم‌گیری صحیح و بموقع در شرایط بحرانی، شجاعت و بی باکی این قهرمان کم‌نظیر هشت سال دفاع مقدس است که در دوران فرماندهی چندین عملیات مهم و اثرگذار را نیز بر عهده داشت.

انتهای پیام/م

  تشییع پیکر امیر سرتیپ احمد ترکان پدر توپخانه ایران در اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان

پیکر مرتضی شفیعی (رهبر و بنیانگذار ارکستر ملی موسیقی اصفهان)با حضور مردم هنردوست اصفهان،  تشییع و در قطعه نام‌آوران باغ رضوان به خاک سپرده شد.


مرتضی شفیعی در سن ۴۰ سالگی به دلیل ابتلا به بیماری کبد در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز درگذشت.


این هنرمند اصفهانی سابقه نوازندگی در ارکستر ملی ایران، ارکستر سمفونیک صدا و سیما، همکاری با ارکستر سمفونیک کنسرواتوآر چایکفسکی مسکو را داشت.


مرحوم شفیعی، ارکستر ملی اصفهان را در سال ۸۳ راه‌اندازی کرد و در سال ۹۱ رتبه نخست جایزه جشنواره موسیقی فجر را به دست آورده بود.


شفیعی نوازندگی را نزد استادانی، چون هوییک باغومیان، ابراهیم لطفی، علی‌رحیمیان، ربکا هافمن، روبن گوسمیان و آهنگسازی را نزد لوریس چکنواریان، کامبیز روش‌روان، منوچهر صحرایی، امیر اسلامی و ولادیمر خوستیف آموزش دیده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران