Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهام آسیایی امروز در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اعلام داده‌های خرده‌فروشی و اعلام درآمدهای شرکت‌های آمریکایی هستند، با تداوم تمرکز بازارها بر کاهش نرخ بهره دچار نوسان شدند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اعلام داده‌های خرده‌فروشی و اعلام درآمدهای شرکت‌های آمریکایی هستند، با تداوم تمرکز بازارها بر کاهش نرخ بهره، سهام آسیایی دچار نوسان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۱۷ درصد افت کرد.

نیکی ژاپن ۰.۶۷ درصد افت کرد.

در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۰۸ درصد پایین آمد، اما هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۰۹ درصد رشد کرد.

ای‌اس‌اکس استرالیا تقریباً بدون تغییر بود و با افت اندک ۰.۰۴ درصدی روبرو شد، در حالی که کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۷ درصد رشد کرد.

انتشار داده‌های اقتصادی امیدوارکننده چین در روز دوشنبه توانست اندکی از نگرانی‌های بازارهای جهانی را از بین ببرد، اما فشارهای گسترده از سوی جنگ تجاری آمریکا و چین، بر تجارت و سرمایه‌گذاری، این انتظار را به وجود آورده است که بانک‌های مرکزی جهان نرخ بهره خود را کاهش خواهند داد.

یوکینو یامادا، استراتژیست ارشد شرکت اوراق دایوا می‌گوید: کاهش نرخ بهره آمریکا شرایط را برای کاهش نرخ بهره بانک‌های مرکزی در آسیا تسهیل می‌کند و باعث افزایش تقاضا در این منطقه خواهد شد.

طبق میانگین پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران اقتصادی شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، انتظار می‌رود داده‌های روز سه‌شنبه نشان دهنده افزایش ۰.۱ درصدی فروش خرده‌فروشان آمریکایی باشد.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار آمریکا با ین ژاپن ۰.۰۶ درصد تقویت شد و به ۱۰۷.۹۷ رسید.

شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان در ۹۶.۹۳۳ واحد، بدون تغییر باقی ماند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نوسان سهام آسیایی سرمایه گذاران احمد سالک لیگ ملت های والیبال آیت الله یزدی مسجد النبی آیت الله اعرافی عملیات رمضان محمد دهقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد

مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

بر این اساس ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

۱۰ درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است ۵ درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

دیگر خبرها

  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت​
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد