Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  ، پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی درچهاردهمین همایش ملّی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران که با حضور اساتید دانشگاهی و پژوهشگران داخلی در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد گفت: بحران کم آبی و خشک شدن دریاچه ارومیه یکی از نمونه‌های بارز تغییرات و دخالت‌های انسان در عرصه‌های طبیعی است که خسارت‌های جدی درعرصه‌های طبیعی و انسانی و محیطی را درپی دارد و دولت با اولویت قراردادن نجات این زیست بوم از سال ۹۳ برای اجرای طرح‌های احیای دریاچه بیش از ۳۴ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال بودجه در قالب پروژه‌های عمرانی و زیربنایی اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: از این میزان ۶۲۲۰ میلیارد ریال به طرح‌های بخش جهاد کشاورزی و اصلاح الگوی کشت، ۵۴۹۰ میلیارد ریال در حوضه طرح‌های وزارت نیرو و پروژه‌های مدیریت و تامین منابع آب و ۹۵۰ میلیارد ریال نیز به طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری و پروژه‌های تثبیت گرد وغباردر حوضه آبریز دریاچه ارومیه اختصاص داده است.   ایشان ادامه داد:امسال در سایه رحمت الهی و بارش‌های قابل توجهی که در ابتدای سال در حوضه آبریز دریاچه اتفاق افتاد خوشبختانه شرایط دریاچه ارومیه به وضعیت خوبی تغییر یافت و براساس آمار سطح تراز دریاچه ۱۸ تیرماه سال جاری درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک متر افزایش دارد و وسعت آن نیز حجم آب ۷/۴ میلیارد مترمکعب آب به بیش از ۳۱۱۱ کیلومتر مربع رسیده است.   وی با تاکید بر ضرورت مهندسی ارزش در اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی گفت: آبخیزداری یکی از روش‌های اساسی مقابله با فرسایش خاک و کاهش رسوبات و افزایش عمر سد‌ها و مقابله با کم آبی و افزایش تولیدات است، اما در اجرای این پروژه‌های عمرانی بایستی مهندسی ارزش و همچنین قیمت تمام شده پروژه‌ها و تاثیرات آن مورد توجه جدی مسئولین قرار گیرد.   پیمان آرامون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت مقابله با تصرفات غیرقانونی و ساخت وساز‌های غیرمجازدرعرصه‌های طبیعی افزود: در استان با تشکیل کارگروه تخصصی اقدامات جدی برای مبارزه با پدیده شوم زمین خواری و ساخت وساز‌های غیرمجاز از جمله حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها آغاز شده است.   انتهای پیام/م   ارومیه میزبان  چهاردهمین همایش ملّی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۵ اردیبهشت

آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳٫۴۰۹٫۵۰۰ تومان رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۲۳۰۰ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه طرح جدید به ۴۱٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۴. هر عدد سکه طرح قدیم به ۳۸٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۲۴٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان، هر عدد ربع‌سکه به قیمت ۱۵٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۷٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا به ۴۴۳,۱۴۳ ریال رسید، همچنین قیمت هر یورو به ۴۷۳,۲۶۴ ریال و قیمت هر درهم به ۱۲۰,۶۶۵ ریال رسید.

کد خبر 748232

دیگر خبرها

  • تصاویر منحصربفرد از لحظه ورود همزمان ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۵ اردیبهشت
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول