Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@22:25:34 GMT

شالی کاری زنان گلستانی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۲۵۴۱

استان گلستان بعد از استان‌های گیلان و مازندران رتبه سوم کاشت برنج را دارد و در سال ۹۸ بیش از ۷۳ هزار هکتار به زیر کشت شالی رفته است. شالی‌کاران گلستانی که اغلب آنها زن هستند قبل از طلوع آفتاب به زمین‌های کاشت شالی می‌روند، که قبل از آن مردان زمین را پر از آب کرده و با تراکتور آن را برای کاشت آماده می‌کنند و زنان نیز دسته‌های شالی را با نظم خاصی در زمین می‌کارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهار و تابستان فصل کار، رونقِ رزق و روزی، درآمد و پول، برای این زنان است. شالی کاری شغلی پُر زحمت و گاه پُر خطر است. بیماری‌هایی پوستی، قارچ، رماتیسم، کمردرد، زانودرد، دیسک و … از عوارض شالی کاری برای کارگران، مخصوصاً زنان است. اغلب، این زن‌ها هستند که برای مخارج زندگی‌، به کسب درآمد از طریق شالی کاری مشغولند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی از فردا وزش بادها در مناطق جنوب، غرب، مرکز و شمال استان خوزستان در برخی ساعات متوسط خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود. در این ایام استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و مرکزی و غربی خواهد شد.

سبزه زاری اظهار کرد: در شبانه روز گذشته بستان با ۳۵.۸ و دزپارت با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۳۴.۷ و کمینه دمای ۲۲ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6088142

دیگر خبرها

  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان
  • توصیه ربیعی به مسئولان با یک خاطره عجیب: مدتی تصمیم نگیریم!
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • کنایه علی ربیعی به مسئولان: فقط بر سر جای خود بنشینید و کاری نکنید تا اوضاع خراب‌تر نشود /هردم از این باغ بری می‌رسد!
  • علی ربیعی خطاب به مسئولان: فعلاً تصمیمی نگیرید تا اوضاع بدتر نشود
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع