Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سومریه نیوز، این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، از طریق بخش حقوقی پرونده بازگرداندن کودکان داعش به کشورشان را با نهادهای ذی‌ربط یعنی شورای عالی قضایی، وزارت دادگستری و سازمان‌های امنیتی پیگیری می‌کند.

در این بیانیه آمده است، وزارت خارجه دیدارهای دوجانبه‌ای ترتیب داده و هیئت‌هایی را به خارج از کشور فرستاده است تا از همه کشورهایی که زنان، کودکان و جوانانشان به داعش پیوسته و سپس دوره محکومیت خود را در عراق گذرانده‌اند، درخواست کنند برای تحویل اتباع خود با دولت عراق هماهنگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بیانیه، دولت بغداد پس از انجام اقدامات قانونی لازم و اطمینان از تضمین حقوق ۳۳ کودک روسی متعلق به زنان داعشی، دهم ژوئیه ۲۰۱۹ ضمن هماهنگی با سفارت روسیه در بغداد، آنها را به این کشور تحویل داد.

وزارت خارجه عراق در این بیانیه از همه کشورها خواست، برای تحویل اتباع خود که به داعش پیوسته‌اند، ازجمله کودکان و مادران‌ آنها و نیز جوانان عضو داعش که دوره محکومیت خود را در عراق گذرانده‌اند، تمامی تلاش خود را به کار گیرند.

این وزارت‌خانه پیش از این در تعدادی از عملیات تحویل کودکان با ملیت‌های مختلف روسیه، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، آلمان، فرانسه، گرجستان، بلاروس، فنلاند، اکراین و ترکیه مشارکت داشت و طی این عملیات‌ها ۴۷۳ کودک به کشورشان بازگردانده شدند.

از سوی دیگر، رسانه‌های عراق به نقل از باقر جبر الزبیدی، وزیر سابق دارایی این کشور اعلام کردند، اطلاعاتی وجود دارد که محل حضور ابوبکر بغدادی،‌ سرکرده داعش را مشخص می‌کند.

الزبیدی که یکی از رهبران بارز مجلس اعلای اسلامی عراق است، احتمال داد، بغدادی در لیبی باشد.

وی افزود: پیروزی‌هایی که عملیات "اراده پیروزی" در عراق محقق ساخت، تاکیدی بر این امر بود که بغدادی در این کشور نیست و در عین حال اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد در حال حاضر سرکرده داعش در لیبی حضور دارد و به زودی سخنرانی از این کشور مبنی بر دعوت برای فعالیت باندهای زیرزمینی خود در عراق منتشر خواهد کرد.

وزیر سابق دارایی عراق در بیانیه مطبوعاتی گفت، گروه تروریستی داعش بر سامرا، النخیب و اطراف آن متمرکز خواهد بود و با عملیات انتحاری انفرادی شهرهای مرکزی و شمال عراق را هدف قرار خواهد داد. وی پیش‌بینی کرد، داعش از لیبی به مصر و تونس هم حمله کرده و تلاش می‌کند بخشی از آفریقا را تحت کنترل خود درآورد.

310311

 

کد خبر 1280212

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق روسیه داعش باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران شورای نگهبان ایران و آمریکا فدراسیون فوتبال اتحادیه اروپایی سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان