Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@10:19:47 GMT

مسکن اقساطی کارمندان به سازمان برنامه ارجاع شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۳۱۶۰

به گزارش ایکنا؛ عباس فرهادیه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی، پیرو دستور رئیس‌جمهور طرح مسکن اقساطی کارکنان دولت را تهیه کرد که به رؤیت دکتر روحانی رسید. ایشان هم طرح را برای بررسی کارشناسی به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده است.

وی افزود: بر اساس پیشنهاد اولیه، کارکنان به مدت پنج سال، بخشی از حقوق خود را پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس دو سال صبر می‌کنند تا خانه‌ای که توافق شده ساخته شود. مابقی مبلغ خانه در اقساط ۱۷ ساله پرداخت می‌شود که بنا به نوع انتخاب مسکن، مبلغ اقساط بین ۲۰ تا ۴۰ درصد حقوق کارکنان خواهد بود.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن درباره مشوق‌های مالیاتی برای موجرانی که قراردادهای دو ساله می‌بندند گفت: سازمان امور مالیاتی در این زمینه پیشنهادات جدیدی ارائه کرده که در حال بررسی آن هستیم و موضوع را پی‌گیری می‌کنیم.

هیچ اطلاعی از وجود سلطان‌های مسکن نداریم

فرهادیه در پاسخ به مباحثی مبنی بر وجود سلطان‌های مسکن با ۲۵۰۰ واحد و ۷۰۰ واحد اظهار کرد: همان‌طور که وزیر راه و شهرسازی گفتند کسانی که ادعای وجود سلطان مسکن دارند اطلاعات متقن خود را به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند. ما این موضوع را نه تأیید و نه تکذیب می‌کنیم؛ زیرا در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداریم.

وی ادامه داد: خانم سعیدی این موضوع را اظهار کردند، لذا اگر سندی دارند حتماً باید به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند. طبق ماده ۵۴ قانون مالیات‌های مستقیم کسی که بیش از ۱۵۰ متر خانه دارد باید مالیات بر اجاره بدهد.

راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان تا پایان سال

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن هم‌چنین درباره طرح مالیات بر خانه‌های خالی گفت: انشاالله در این زمینه سامانه ملی املاک و اسکان را تا پایان سال با کمک دستگاه‌های اصلی راه‌اندازی می‌کنیم. مکانیزم این سامانه بر دو مبنا است؛ یک پایه اطلاعات اصلی که توسط ثبت احوال و اپراتورهای مخابرات ارائه می‌شود. مبنای دوم بر پایه خود اظهاری مردم است. البته سامانه هوشمند را طوری طراحی کرده‌ایم که اشخاص نمی‌توانند از خود اظهاری امتناع کنند. با ارسال پیام به افراد و ارائه مشخصات املاک آنها درخواست می‌کنیم به سامانه مراجعه کنند. طبیعتاً با توجه به این‌که اطلاعات دقیق املاک مربوط به آنها را ارائه می‌کنیم، نمی‌توانند خود اظهاری نداشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن مسکن اقساطی کارمندان ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد

نخست‌وزیر یونان اعلام کرد که این کشور نمی‌تواند سامانه‌های دفاع هوایی مانند «پاتریوت» یا «اس-۳۰۰» در اختیار کی‌یف قرار دهد.

به گزارش مشرق، کیریاکوس میتسوتاکیس اواخر روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون «اسکای» یونان گفت: آتن قرار نیست اس-۳۰۰ (S-۳۰۰) یا پاتریوت (Patriot) به اوکراین بفرستد.

وی اظهار داشت: از ما [در این باره] درخواست شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

نخست‌وزیر یونان افزود: این سامانه‌ها برای توانایی بازدارندگی ما حیاتی هستند.

بر اساس این گزارش، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا به ویژه کشورهایی از جمله یونان و اسپانیا که سامانه‌های دفاعی را در زرادخانه خود دارند، تحت فشار هستند تا دفاع هوایی بیشتری را به کی‌یف ارائه کنند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سامانه «پاتریوت» یا سایر سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای اوکراین افزایش دهند.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند که در حال بررسی فوری چگونگی ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند.

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا نیز امروز (جمعه) خبر داد که مادرید «تعداد کمی موشک پاتریوت» به اوکراین ارسال می‌کند.

رویترز در ادامه خاطرنشان می‌کند که یونان در گذشته هزاران موشک، مواد منفجره، خودرو جنگی پیاده‌نظام (IVF)، مواد محترقه با انفجار قوی، مهمات و موشک‌های ضد تانک به اوکراین ارسال کرده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • همکاری های دوجانبه کانونهای خدمت رضوی استان و سازمان جهادکشاورزی استان یزد
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت