Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سعید نمکی در حاشیه مراسم رونمایی از فعالیت‌های مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، در پاسخ به سوال ایسنا درباره نحوه پیگیری تخلفات ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: حدود ۳ الی ۴ ماه است که اکیپ‌هایی را مأمور کرده‌ام که به صورت چراغ خاموش روی تک تک این موضوعات درباره ارزهایی که گرفته شده و اینکه در کجا هزینه شده است و چه کسی مصرف کرده کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عده‌ای واقعاً در حوزه واردات دارو و تجهیزات پزشکی کمک کرده‌اند عده‌ای هم تخلفاتی در این حوزه انجام داده‌اند که در حال پیگیری آنها هستیم و در این رابطه متاسفانه برخی افراد در سازمان غذا و دارو که با این افراد همراه بوده‌اند، بازداشت شده و در حال بازجویی هستند.

نمکی ادامه داد: متأسفانه مواردی هم ارز دولتی برای واردات دارو و یا تجهیزات پزشکی دریافت کرده‌اند اما داروهای تاریخ گذشته وارد کرده‌اند که برخورد با آنها در دستور کارمان است. یا اینکه این افراد به جای استنت قلبی، کابل برق آوردند و بعد هم فرار کرده‌اند، اما بنده این قول را می‌دهم که با تمام وجود از اعاده حقوق بیت‌المال از هیچ چیز کوتاهی نخواهم کرد.

وزیر بهداشت تأکید کرد: حتماً در این زمینه اصحاب رسانه باید به ما کمک کنند. یکی از مشکلاتی که داریم این است که افرادی که سال‌هاست در این حوزه‌ها سوء استفاده کرده‌اند، ارتباطات رسانه‌ای هم دارند. ما در رابطه با این اقدام بزرگترین اهرام‌مان برای شفاف سازی، رسانه‌های پاکیزه‌ای هستند که در مملکت وجود دارند. شما همواره همراه ما بودید و خواهشم این است که در اطلاع رسانی‌های بعدی و شکستن فضای مسموم تبلیغاتی این جریان که می‌خواهد با هیاهو نگذارد که این حقایق برملا شود، ما را همراهی کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش از این کسانی که برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی ارز دولتی دریافت می‌کردند، قابل ردیابی نبودند، گفت: در حال حاضر خوشبختانه در حوزه تجهیزات پزشکی تا یک الی دو ماه آینده سامانه بروزی را خواهیم داشت که مشخص می‌کند هر فرد چقدر ارز گرفته و چه چیزی را باید وارد کند و هر روز این موضوع رصد خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: از طرف دیگر در رابطه با دارو هم ثبت و ضبط‌های نادرستی داشتیم که در حال حاضر داریم تک تک آنها را رصد می‌کنیم. خوشبختانه تعداد قابل توجهی از واردکنندگان و تولیدکنندگان درست عمل کرده‌اند، اما عده‌ای هم سوء استفاده کردند که قطعاً با آنها برخورد می‌شود. در این زمینه همان طور که گفتم عده‌ای بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفتند و اعترافاتی هم کرده‌اند.

انحلال تعدادی از شرکت‌های هیات امنای ارزی در وزارت بهداشت

وزیر بهداشت با بیان اینکه این مجموعه را در نهایت پاکیزگی برای ارائه خدمت به مردم مهیا می‌کنیم، درباره وضعیت شرکت‌های هیئت امنای ارزی نیز گفت: شرکت‌های هیأت امنای ارزی مورد حسابرسی قرار گرفتند و خوشبختانه در این زمینه به جمع بندی رسیدیم و تعدادی از این شرکت‌ها ادغام و منحل شدند. تعدادی هم تا رسیدگی قضایی و حقوقی قابل جمع کردن نیستند. در کل ۳ شرکت را هم به عنوان ابزار اصلی کار وزارتخانه به اجبار اما به شکل سلامت نگه می‌داریم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دارو سازمان غذا و دارو بازداشت سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا

به گزارش صدای ایران از ایرنا از دادگستری گلستان، سیدجواد میردوستی روز شنبه اظهار کرد: متهمان چهار مرد هستند که یکی از آنان پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

وی افزود: سه متهم دیگر این پرونده در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آنان تصمیم قانونی اتخاذ می‌شود.

دادستان کلاله گفت: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن «یسنا»، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

میردوستی تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

«یسنا» کودک کلاله‌ای است که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

دیگر خبرها

  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا