Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که فرانسه در میان ۹ کشور توسعه یافته بیشترین میزان تبعیض نژادی در سیستم استخدامی را به خود اختصاص داده است. تاریخ انتشار: 13:05 - 25 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۳۲۳۵ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، در حالی که تبعیض نژادی در خصوص استخدام غیر سفید پوستان در کشور‌های توسعه یافته رو به افزایش است، اما ممکن است تنها یک کشور هیچ وقت نتواند این موضوع را از جامعه خود پاک و ریشه کن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تجزیه و تحلیل داده‌های ۹ کشور که در مجله‌ علمی جامعه شناختی منتشر شده نشان می‌دهد، فرانسه بیشترین میزان تبعیض نژادی در میان گروه‌های غیر سفید پوست جامعه را به خود اختصاص داده است.  
محققان یافته‌های ۹۷ تجربه استخدام را که دربرگیرنده بیش از ۲۰۰ هزار درخواست شغلی بود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
به گزارش مارکت واچ، محققان دریافتند که در کشور‌هایی که موضوع تبعیض نژادی مورد بررسی قرار گرفته است تفاوت‌های اعمال شده در انتخاب مصاحبه شونده شغلی به دلیل تفاوت نژادی بوده و نه به دلیل مهاجر بودن متقاضیان.   بیشتر بخوانید: اعتراض‌ها علیه سرمایه‎داری در فرانسه با رنگ‌های دیگر آشکار شدند
این در حالی است که حتی مهاجران سفیدپوست هم همچنین در مقایسه با بومیان سفید پوست این کشور تبعیض نژاد را تجربه کرده‎اند.
به گفته محققان، به نظر نمی‌رسد که بیزاری و نفرت فرانسه در خصوص ارزیابی و گفت‎وگو در مورد نژاد‌ها و اقلیت‌ها در ظرفیت‌های اداری خود از نفوذ تبعیض نژادی کاسته باشد.
یک استاد جامعه شناسی در دانشگاه Northwestern می‎گوید که در واقع فرانسه آمار شاغلان سایر نژاد‌ها و اقلیت‌های مختلف را در هیچ ظرفیت اداری و بیشتر غیر اداری مورد ارزیابی قرار نمی‌دهد تا از این طریق نابرابری نژادی و قومی در این کشور اطلاع رسانی نشده و همین امر باعث شود تا افزایش و کاهش میزان نژادپرستی در استخدام متقاضیان مشخص نشود.  
بر اساس تحقیقات انجام شده، متقاضیان سفید پوست در فرانسه و سوئد بین ۶۵ تا ۱۰۰ درصد بیشتر در مقایسه با متقاضیان غیر سفید پوست برای مصاحبه شغلی با آنها تماس گرفته شده است. میزان تبعیض نژادی در این ۲ کشور در برابر متقاضیان آفریقایی، خاور میانه و آسیا تقریباً برابر است.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه تبعیض نژادی متقاضیان اداری استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی فارس گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش ، فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ در استان فارس برگزار می شود.
سیامک کریمی افزود: آزمون مذکور در شهرستان‌های شیراز، اقلید، جهرم، داراب، فسا، فیروزآباد، لار، لامرد، مرودشت، ممسنی و کازرون برگزار می شود.
کریمی تعداد کل داوطلبان این آزمون را در استان فارس ۲۶ هزار و ۷۳۸ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۵ هزار و ۳۴۳ نفر آقا و ۲۱ هزار و ۳۹۶ نفر خانم هستند.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه این استان به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون مذکور رتبه دوم کشور را بعد از خراسان رضوی داراست، گفت: نتایج آزمون از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ممانعت فرانسه از ورود پزشک فلسطینی به خاک این کشور
  • ده‌روسی: از سری آ و لیگ اروپا دست نمی‌کشیم!
  • سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس