Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:11:33 GMT

راه اندازی سامانه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۴۷۰۱

راه اندازی سامانه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام

امروز در جریان پنجاه وچهارمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور با حضور وزیر راه برگزار شد از برخی پروژه‌های سازمان هواشناسی مانند سنجنده دریایی استان گلستان و سامانه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، امروز از طریق ویدئو کنفرانس از راه‌اندازی سنجنده دریایی استان گلستان، سامانه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام ، مرکز پیش‌بینی استان لرستان و اپلیکیشن موبایلی اختصاصی سازمان هواشناسی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام با اعتباری بیش از ۳ میلیارد تومان راه اندازی شده است. این سامانه هواشناسی هوانوردی امکان تامین سلامت پروازها، ارتقای ایمنی و پایش پدیده‌های جوی را امکان‌پذیر می‌کند همچنین بنا به گفته‌ مدیر کل هواشناسی استان البرز سطح فرودگاه پیام را از نظر بین‌المللی افزایش داده است و موجب قرارگیری این فرودگاه در سطح دو می‌شود. این سامانه دارای دو سنسور تشخیص دید در دو طول باند، سنسور تشخیص سمت و سرعت باد است که به ارائه گزارش‌های درست در مواقع اضطرای به خلبان کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، در جریان پنجاه و چهارمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور ازطریق ویدیو کنفرانس ایستگاه و سکوی سنجنده دریایی استان گلستان افتتاح شد. به گفته داداشی - مدیرکل هواشناسی استان گلستان - راه اندازی سنجنده دریایی در استان گلستان منجر به ارائه گزارش‌های مفید به کاربران دریا در حوزه‌ آب و هوا و شرایط جوی می‌شود که با توجه به تغییر اقلیم در دریای خزر، وجود چنین سنجنده‌ای برای استان گلستان بسیار کاربردی است.

وی افزود: در چند سال اخیر استان گلستان شاهد نوسانات تراز آب است که این مساله مشکلات بسیاری در حوزه‌های اقتصادی و محیط زیست ایجاد می‌کند. همچنین در سال‌های اخیر صنعت شیلات در استان گلستان توسعه بیشتری یافته است. با توجه به این شرایط لازم است که خدمات دهی بهتر در زمینه داده‌های هواشناسی و تراز آب خزر صورت گیرد که این مهم از طریق سکوی سنجنده دریایی محقق شده است که امکان توسعه فعالیت‌های آبزی پروری و تشخیص نوسانات تراز آب خزر را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، امروز همچنین از مرکز پیش بینی استان لرستان از طریق ویدیو کنفرانس رونمایی شد. نعمتی - مدیرکل هواشناسی استان لرستان - گفت: این مرکز با اعتبار ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال راه اندازی شده است که در راستای حفظ محیط زیست انرژی مورد نیاز این مرکز از طریق پانل‌های خورشیدی تامین می‌شود.

به گزارش ایسنا، در جریان پنجاه و چهارمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور که با حضور وزیر راه برگزار شد از تعدادی از کارشناسان برتر سازمان هواشناسی و دارندگان ایده‌های نو تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي فرودگاه پیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی قم،براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی مدل‌های عددی،  فعالیت سامانه بارشی تا ظهر امروز چهارشنبه ادامه می‌یابد و از عصر این روز به تدریج با ورود هوای پایدار، از میزان ابر‌ها کاسته خواهد شد.

روز‌های پنج‌شنبه و جمعه آسمان صاف و وزش باد ملایم خواهد بود.

 دمای هوا از روز پنج‌شنبه به بعد روند افزایشی خواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • کسب درآمد از ایتا ممکن شد! (راه های کسب درآمد از ایتا)
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم