Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ژاپن گفت که کشورش هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به خلیج فارس و پیوستن به ائتلاف ادعایی آمریکا با بهانه "تامین امنیت کشتیرانی در منطقه" را ندارد.

به گزارش ایسنا، بنابر گزارش خبرگزاری کیودو، تاکشی ایوایا، وزیر دفاع ژاپن امروز (سه‌شنبه) گفت که هیچ قصدی برای اعزام نیرو به خاورمیانه برای پیوستن به ائتلافی که آمریکا مدعی است برای تامین امنیت کشتیرانی در آب‌های خلیج فارس به راه می‌اندازد، ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا پس از هدف قرار گرفتن دو نفتکش در تنگه هرمز که یکی متعلق به ژاپن بود، اعلام کرد که قصد دارد "برای تضمین عبور و مرور آزاد از تنگه هرمز" یک ائتلاف جهانی راه بیندازد. واشنگتن ایران را به دست داشتن در این ماجرا متهم کرده است.

وزیر دفاع ژاپن افزود: هیچ حمله مشابه دیگری اتفاق نیفتاده است و به نظر می‌رسد که آن تهدیدات علیه ژاپن در این منطقه موقتی و گذرا بود.

وی همچنین بر اهمیت ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کرد.

تنش‌ها میان ایران و آمریکا پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و سیاست واشنگتن برای اعمال فشار حداکثری بر تهران افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، در همین راستا، انگلیس نیز به تازگی اعلام کرده که قصد دارد دومین ناو خود را به خاورمیانه اعزام کند، ناوی که در حال حاضر در مدیترانه به‌سر می‌برد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که لندن اخیراً در ادعایی عجیب اعلام کرد که چند قایق ایرانی قصد داشته‌اند در تردد نفتکش انگلیسی در خلیج فارس اخلال ایجاد کنند.

این ادعا در حالی مطرح شد که روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه ادعاها مبنی بر تلاش شناورهای نیروی دریایی سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس را تکذیب و اعلام کرد: گشت‌های شناورهای نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس طبق روش‌های جاری و مأموریت‌های ابلاغی برقرار و با هوشمندی، دقت و صلابت در حال انجام است و طی ۲۴ ساعت اخیر نیز هیچ مواجهه‌ای با شناورهای بیگانه از جمله شناورهای انگلیسی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ژاپن خليج فارس نیروی دریایی سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله یک کشتی اسرائیلی را در خلیج عدن هدف قرار داد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد: در راستای یاری مظلومیت ملت فلسطین و پاسخ به تجاوزات آمریکایی - انگلیسی به کشور ما، نیروی دریایی نیرو‌های مسلح یمن به لطف خداوند متعال، کشتی اسرائیلی ام اس سی داروین (MSC Darwin) را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی مناسب و چند پهپاد هدف قرار داد و به فضل خدا این عملیات با موفقیت با اهداف خود رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نیروی موشکی به یاری خداوند، تعدادی موشک بالستیک و بالدار به سمت اهداف دشمن اسرائیلی در منطقه ام الرشراش (ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی شلیک کرد.

نیرو‌های مسلح یمن به ادامه عملیات خود در یاری رساندن به ملت فلسطین از طریق ممانعت از دریانوردی اسرائیل یا کشتی‌هایی که به طرف بنادر اشغالگران می‌روند، در دریای سرخ و دریای عربی و در اقیانوس هند تاکید می‌کند و همچنین به انجام عملیات نظامی بیشتر علیه اهداف دشمن اسرائیلی در فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد و این عملیات تا زمانی که تجاوزات متوقف نشود و محاصره از ملت فلسطین در نوار غزه برداشته نشود ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • انصارالله یک کشتی اسرائیلی را در خلیج عدن هدف قرار داد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • خطیر: تغییر حق مالک جدید است
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا