Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی اکرم ظهر سه‌شنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی استانداری بابیان اینکه حدود یک هزار و ۱۸۰ بیمار خاص در استان سمنان وجود دارد، ابراز داشت: بالغ‌بر ۱۵۵ میلیارد ریال هزینه خدمات دارویی و درمانی بیماران خاص استان در سال ۹۷ بوده است.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته بالغ‌بر سه هزار و ۷۵۰ نفر به‌صورت روزانه در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان مورد ویزیت قرار گرفتند، افزود: همین مدت مذکور بالغ‌بر ۱۱ هزار نفر در مراکز درمانی این مجموعه بستری و از خدمات درمانی بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه در بخش درمان غیرمستقیم نیز با حدود ۳۵۰ مرکز طرف قرارداد هستیم، ابراز داشت: هم‌اکنون ۹ مرکز درمانی در استان وجود دارد که از این تعداد یک بیمارستان و هشت درمانگاه تخصصی و عمومی در حال ارائه خدمت هستند که این تعداد سه برابر نرم میانگین کشوری به نسبت جمعت بیمه‌شدگان است.

اکرم بابیان اینکه امروز دفترچه درمانی در مراکز درمانی سازمان به‌صورت ۱۰۰ درصدی حذف‌شده است، تصریح کرد: گسترش و توسعه خدمات الکترونیک یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های اصلی سازمان تأمین اجتماعی طی سال جاری در بخش‌های درمان و بیمه است.

وی ضمن بیان اینکه تمام شرکای سازمان تأمین اجتماعی امروز می‌توانند از امکانات این سازمان در بخش درمان و بیمه، از خدمات الکترونیک این سازمان استفاده کنند، افزود: صدور دفترچه، درخواست کمک‌هزینه ازدواج، درخواست کمک‌هزینه بارداری و درخواست استعلام سابقه بیمه و غیره ازجمله خدمات الکترونیک این سازمان است.

کد خبر 4668148

منبع: مهر

کلیدواژه: تامین اجتماعی استان سمنان استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند

ایسنا/خوزستان مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: افراد کم‌توان تحت پوشش بیمه سلامت علاوه بر پوشش بیمه‌ای ۵۹ خدمت توانبخشی می‌توانند متناسب با نوع بیماری خود از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز بهره‌مند شوند.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

 به گزارش ایسنا، وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

وی افزود: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی