Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد قاسمی در نشست مسئولان قضایی با هیات مدیره جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: در بحث کارشناسی همکاران قضایی ما و همچنین کارشناسان رسمی دادگستری مطالبات و دغدغه های متقابلی را دارند و این موارد باید از دو طرف شنیده شود و قطعا می توان با تعامل و برگزاری نشست های هم اندیشی مشترک مسائل و مشکلات را برطرف نمود زیرا هم دستگاه قضایی و هم کانون کارشناسان هدف مشترکی را دنبال می کنند که آن تحقق عدالت در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان مرکز استان افزود: رابطه کارشناس و قاضی یک رابطه کاملا عاطفی است و زمانی که قاضی تصمیم نهایی خود را در خصوص پرونده ای می گیرد باید به کارشناسی انجام شده اطمینان و اعتماد قلبی داشته باشد و کارشناسان نیز باید به این موضوع واقف باشند که نظریات آنها در تصمیمات قضایی، تحقق عدالت و اجرای صحیح قانون تاثیر بسزایی دارد و نباید به گونه ای باشد که خدایی ناکرده موجب تضییع حقوقی فردی، عمومی و دولت شود.
قاسمی در ادامه خاطر نشان کرد: نه کارشناس قاضی است و نه قاضی کارشناس است بلکه ملاک و معیار برای هر دو باید قانون باشد و کارشناسان کمک کار قاضی هستند و باید از ظرفیت فنی ای که در اختیار دارند به خوبی استفاده کنند تا همکاران قضایی ما در تصمیمات خود دچار خطا و اشتباه نشوند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت: خوشبختانه تخلفات به عمد و با سوء نیت در بین کارشناسان رسمی استان قزوین بسیار اندک است اما لازم است که در خصوص برخی کارشناسی ها و کارشناسان آسیب شناسی انجام گیرد و قطعا با مطرح شدن موضوعات و مشکلات در نشست های مشترک با رویکرد آسیب شناسی و با نگاه پیشگیرانه به وضعیت مطلوب نزدیک تر خواهیم شد.
وی افزود: عمده دغدغه ما تعداد و نحوه ارجاعات پرونده به کارشناسان و دستمزد کارشناسی ها است که این موارد باید به عدالت نزدیک شود زیرا تعیین دستمزد در برخی موارد متناسب با موضوع پرونده و زحمتی که کارشناسان باید متحمل شوند، نیست که امیدواریم در این موارد نیز با تعامل و همکاری به نتایج مطلوب دست یابیم.
این مقام قضایی استان تاکید کرد: کانون کارشناسان از لحاظ علمی باید تقویت شود و کارشناسان باید به سطح مطلوبی از لحاظ علم ودانش برسند و بهترین تبلیغ برای آنها کیفیت نظریات کارشناسی است و در شرایطی که قوه قضاییه در گام دوم انقلاب در مسیر تحول قرار گرفته است؛ کانون کارشناسان رسمی دادگستری نیز باید تحول و ارتقاء را در برنامه های گوناگون خود قرار دهد و در این مسیر قرار گیرد.
دادستان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: عمده تخلفات در کارشناسی تاخیر در ارائه نظر کارشناسی، سهل انگاری و کوتاهی فنی از سوی برخی کارشناسان، ارزیابی غیرواقعی در خصوص وثیقه ها، نقض قوانین و مقررات مربوطه است که این موارد در نشست های مشترک باید مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر در دیدار حساس: هوادار سکته کرده بود!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی‌که نیروهای اورژانس برای ارائه خدمات درمانی به بین تماشاگران رفتند، هواداران از طبقه پایین و محل وقوع حادثه تخلیه شدند.

پس از رسیدن کادر پزشکی به تماشاگری که دچار ایست قلبی شده بود، طرفداران هم کم‌کم از جایگاه کنار رفتند و زمینه برای معاینه و احیای هوادار فراهم شد.

در همین حال بلندگوی ورزشگاه هم از هواداران خواست تا حد امکان مسیر را برای حرکت نیروهای اورژانس باز کنند تا آنها به راحتی خدمات پزشکی را ارائه دهند.

در اطلاعیه‌ای که در ورزشگاه خوانده شد، آمده است: «لطفا همه هواداران باز کردن مسیر برای نیروهای اورژانس را در اولویت قرار دهند و مطمئن شوند که راه‌های ارتباطی باز هستند.»

سپس در ورزشگاه اعلام شد که تا زمان مشخص شدن وضعیت هوادار، نیمه دوم بازی به تعویق افتاده است و پس از دقایقی که پزشکان هوادار را از ورزشگاه خارج کردند و به بیمارستان انتقال دادند، نیمه دوم آغاز شد.

دیگر خبرها

  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • ارزیابی مشکلات قلبی را به ChatGPT نسپارید!
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • تاخیر در دیدار حساس: هوادار سکته کرده بود!
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • محور هراز و آزادراه تهران-شمال قفل شد
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند