Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز دوشنبه در نشست مسئولان قضایی با هیات مدیره جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین گفت: دغدغه هایی از سوی همکاران قضایی نسبت به برخی کارشناسی ها و همچنین مسائلی از سوی کارشناسان رسمی دادگستری نسبت به برخی تصمیمات قضایی وجود دارد که امیدواریم با تداوم این نشست ها بتوانیم تمامی مشکلات این حوزه را که با تعامل و همفکری قابل حل است، برطرف نماییم و به نتایج مطلوبی در راستای اجرای قانون و تحقق عدالت دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: اگرچه نظرات کارشناسی برای دستگاه قضا الزام آور نیست اما منشا علم قاضی بوده و در تصمیمات همکاران قضایی بسیار تاثیر گذار است، به همین خاطر کارشناسان رسمی دادگستری در جهت تحقق عدالت نقشی بسیار حساس و اساسی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با بیان اینکه بیشترین پرونده های مسن دستگاه قضا به دلیل نظرات کارشناسی است، گفت: کارشناسان نقشی اساسی و مهم در جهت کاهش اطاله دادرسی که یکی از دغدغه های مهم قوه قضاییه است، دارند و باید با بررسی این موضوع به راهکاری موثر برای رفع تاخیر و جلوگیری از اطاله دارسی دست یافت.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی در این حوزه هزینه های کارشناسی است که باید تدبیری برای رفع این مشکل کشوری اندیشیده شود زیرا در بسیاری از پرونده ها تناسبی میان موضوع پرونده و هزینه کارشناسی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ارجاعات کارشناسی قابل قبول نیست و امیدواریم با اخذ نظرات همکاران قضایی و کارشناسان به سازوکاری واحد در بحث ارجاعات دست یابیم.

رییس کل دادگستری قزوین تاکید کرد: نحوه ارجاع، هزینه ها و تکریم کارشناسان از دغدغه ها و اولویت های دستگاه قضایی در استان است که برای تمامی این موارد راه حل وجود دارد اما باید با برگزاری نشست های تخصصی و بیان مسائل و مشکلات، دغدغه ها را کاهش دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی خاطر نشان کرد: در حوزه کارشناسی از باب نظارت بر حقوق عمومی و پیشگیری از وقوع جرم ورود پیدا خواهیم کرد تا با نگاه پیشگیرانه بتوانیم مسائل را حل و فصل نماییم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قزوین پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی قانون مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت: تا پایان سال گذشته به منظور تامین نیروی انسانی و تقویت حوزه قضایی شهرستان فلاورجان، ۵ قاضی و ۲۴ کارمند جذب شدند.
حجت‌الاسلام اسداله جعفری همچنین آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد دانست و افزود: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوع دوستی مردم منطقه رضایت بخش نیست و باید با برنامه ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف این حوزه بهبود یابد.
وی ادامه داد: در بازدید از حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها روند ارائه خدمت به مراجعان، با حضور معاونان و مسئولان استانی به طور دقیق بررسی و سپس در جهت رفع مشکلات تصمیم‌گیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان