Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، 24 تیر در دیدار معاون توسعه و برنامه‌ریزی استانداری فارس، این نهاد را یک ظرفیت کامل برای دستیابی به رونق تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد که تمام دستگاه‌های اجرایی در فارس می‌توانند با استفاده مطلوب از این ظرفیت، حرکت خود در مسیرهای تعریف شده برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را تسریع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال، تاکید کرد که جهاددانشگاهی فارس طی یکسال گذشته به دنبال بازیابی و تثبیت جایگاه این نهاد در حوزه‌های مختلف بوده است.

بابایی یادآور شد: جهاددانشگاهی امروز به نهادی کارآمد در عرصه‌های مختلف بدل شده و عملکردی موفق را در بخش‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اشتغال داشته است.
رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به ظرفیت‌های علمی و اجرایی این نهاد در حوزه‌های پزشکی، گردشگری، کشاورزی و صنعت، گفت: این امکان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت‌های ملی جهاددانشگاهی، مسیر رسیدن به رونق تولید را هموار و اقتصاد مقاومتی را در عمل پیاده کرد.

وی با تصریح اینکه جهادگران در فارس و کشور، اثبات کرده‌اند که تشنه خدمت هستند و به خوبی فرهنگ کار جهادی را عملیاتی کرده‌اند، گفت: در فارس بسیاری از امور را می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، به نتیجه رساند اما بیشتر انرژی ما مصروف بروکراسی‌های اداری می‌شود.

رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس با بیان اینکه حمایت از فعالیت‌ها و اقدامات جهاددانشگاهی توسط مدیریت ارشد استان، مهمترین خواسته است، گفت: اگر حمایت کامل برای به ثمر رسیدن برنامه‌ها وجود داشته باشد، امکان به کارگیری ظرفیت‌های جهاددانشگاهی کشور نیز وجود دارد.

بابایی بر ضرورت آشنایی مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی با جهاددانشگاهی تاکید و اضافه کرد: جهاددانشگاهی استان فارس در حوزه گیاهان دارویی، ورود کرده است اما به ثمر رسیدن تلاش‌ها، نیازمند همراهی تمام دستگاه‌های مرتبط خواهد بود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز رشد در این استان، گفت: در مرکز نوآوری و شکوفایی آموزش‌های عملیاتی از ایده‌پردازی، ایده سازی تا تجاری سازی ایده به گروه‌ها ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: در مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز رشد جهاددانشگاهی، همه گروه‌ها و افراد صاحب ایده استقبال می‌شود حال آنکه در سایر مراکز مشابهی که سایر دستگاه‌ها ایجاد کرده‌اند، محدودیت‌هایی برای ورود افراد و گروه‌ها وجود دارد.

بابایی یکی از فعالیت‌های مهم جهاددانشگاهی را توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دانست که با همکاری معاونت بانوان ریاست جمهوری به شکل ملی اجرایی شده است و گفت: در این زمینه برای فارس 200 نفر سهمیه درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با همکاری دفتر امور بانوان استانداری فارس زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در دو رشته سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و تولید زعفران، فراهم شده است.
بابایی با اشاره به توانایی‌های جهاددانشگاهی در حوزه آموزش، گفت: بی تردید جهاددانشگاهی در حوزه آموزش از جایگاه ویژه ای برخوردار است و از سال‌ها قبل مبحث مهارت‌آموزی را دنبال می‌كند.
رئیس جهاددانشگاهی فارس تاکید کرد که این نهاد توان برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌افزایی را برای گروه‌های مختلف و در رشته‌های مورد نیاز دارد.
بابایی همچنین با اشاره به اینکه 2 خبرگزاری ایکنا و ایسنا، ذیل مجموعه جهاددانشگاهی فعالیت می‌کنند، گفت: دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی فارس به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری توان افزایش تعداد رشته‌ها راه‌اندازی رشته‌های خبرنگاری و عکاسی را دارد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي جهاد دانشگاهي رونق توليد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید

استاندار ایلام گفت: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_در دیدار با مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت اظهار کرد: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و هیئت همراه در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد که با توجه به نزدیکی با مرز کشور عراق باید در این حوزه‌ها کار شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در زمینه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز مورد توجه است بنابراین ۱۸ کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با توجه به سفر تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد تا شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است که می‌تواند در بخش صنعت، کشاورزی، و شرب استفاده شود، افزود: سد میمه پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی دارد.

بهرام نیا ادامه داد: واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست سامانه گرمسیری تکمیل شده، و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، و پتروشیمی دره‌شهر در مرحله تکمیل است که با افتتاح آن تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید استان ایجاد خواهد شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان راه‌اندازی شده است، در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان تلاش جهادی داریم.

بهرام‌نیا افزود: ایلام، استانی غنی است که با وجود این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 747979

دیگر خبرها

  • رئیسی : غربی ها ، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است