Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو ادعا کرد در صورت خروج روسیه از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد (آی ان اف) این سازمان پاسخی موثر و قابل توجه به این اقدام خواهد داد.

«دیلان پی وایت» سخنگوی ناتو، این اظهارات را به نقل از دبیرکل این سازمان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه  روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد اتحادیه اروپا به جای دنباله‌روی کورکورانه از مواضع واشنگتن و سرزنش کردن مسکو، با آمریکا برای حفظ پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد مذاکره کند.

در این بیانیه آمده است: آشکار است که اظهارات مقامات اتحادیه اروپا درباره «آی ان اف» اهداف تبلیغاتی دارد. در واقع کشور‌های اروپایی کورکورانه در مسیر آمریکا حرکت می‌کنند و اقدامات عملی پیشنهادی از سوی روسیه برای حفظ این پیمان موشکی را رد می‌کنند. به نوشته وزارت خارجه روسیه اگر واشنگتن شروع‌کننده مذاکره باشد، پیشنهادات مسکو برای حفظ پیمان منع موشک‌های دوربرد همچنان روی میز است. وجود یا عدم وجود این توافق به آمریکا بستگی دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اکتبر سال گذشته میلادی با مطرح کردن ادعایی علیه روسیه مبنی بر نقض پیمان منع موشک‌های میانبرد، اعلام کرد قصد دارد به طور یکجانبه از این معاهده خارج شود. مسکو ضمن رد این اتهامات اظهار کرد واشنگتن این پیمان را بار‌ها نقض کرده است. اوایل سال میلادی جاری آمریکا اعلام کرد این کشور تعهدات خود تحت پیمان موشکی ۱۹۸۷ را به مدت شش ماه به حالت تعلیق درمی‌آورد. از سوی دیگر در دوم فوریه امسال نیز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو در واکنش به اقدام واشنگتن، تعهدات خود تحت این پیمان را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد در سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد شد و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد بود. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد هر دو کشور را ملزم به از بین بردن موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با بُرد حدود ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل می‌کرد. مسکو و واشنگتن بار‌ها یکدیگر را به نقض این پیمان موشکی متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناتو روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ریگوری ماشکوف، سفیر وظایف ویژه در وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد برنامه های آمریکا برای استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه به طور اجتناب ناپذیری به یک مسابقه تسلیحاتی موشکی منجر خواهد شد و روسیه مجبور به پاسخگویی به تهدیدات جدید برای امنیت خود و اتخاذ تدابیری برای تضمین آن خواهد شد.

به گفته ماشکوف از جمله اقدامات برای تأمین امنیت روسیه در این حوزه، بازدارندگی هسته‌ای است.

وی در ادامه افزود: روشن است که این نوید خوبی برای ثبات جهانی نیست. طرح‌های آمریکا، در صورت اجرا، ناگزیر موجی قوی از یک مسابقه تسلیحاتی موشکی چندجانبه با تمام عواقب ناشی از آن را برمی‌انگیزد.

این مقام روس همچنین گفت: ما به نوبه خود مجبور خواهیم بود به تهدیدات جدید علیه امنیت خود پاسخ دهیم و همه اقدامات لازم را برای اطمینان از این امر از جمله در صورت لزوم در زمینه بازدارندگی هسته ای انجام خواهیم داد. در نهایت، تأسیسات حساس روسیه، از جمله مراکز فرماندهی و پایگاه‌ها، ممکن است افشا شود.»

کد خبر 6098040

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود