Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:46:12 GMT

ساخت فرستنده و گیرنده قوی‌تر از شبکه 5G

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۶۶۲۸

ساخت فرستنده و گیرنده قوی‌تر از شبکه 5G

این فرستنده و گیرنده که توسط مهندسان برق دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا ابداع شده است، یک تراشه سیلیکونی ۴.۴ میلی‌متر مربعی است که به دلیل معماری دیجیتالی-آنالوگ منحصر به فرد خود می‌تواند سیگنال‌های دیجیتالی را به اندازه قابل توجهی سریع‌تر و با صرف انرژی کمتر پردازش کند.

محققان این تراشه را «فرستنده و گیرنده پایاپای» نامیدند و می‌گویند که تراشه آنها پر قدرت‌تر از شبکه ۵G است زیرا میزان سرعت و داده‌ای که به دست می‌آورند دو برابر بیشتر از توانایی استاندارد جدید بی‌سیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه کار کردن در فرکانس بالا به این معنی است که هر کسی می‌تواند از یک تکه بزرگتر از باند پهن ارائه شده از سوی اپراتورها بهره‌مند شود.

آنها خاطرنشان کردند که این ابداع، نیاز مراکز داده را به مایل‌ها کابل فیبر نوری برطرف می‌سازد بنابراین اپراتورهای داده می‌توانند انتقال بی‌سیم را فوق سریع انجام دهند که این کار موجب صرفه‌جویی قابل‌توجهی در صرف هزینه‌ها در زمینه سخت‌افزار، خنک کردن و برق می‌شود.

این ابداع به تازگی در مجله IEEE منتشر شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، روستایی که مردمانش در کار خیر بویژه کمک به ساخت و بازسازی عتبات عالیات زبانزد خاص و عام هستند؛ امسال هم به عنوان روستای نمونه  کشور در ساخت و بازسازی عتبات انتخاب شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شبکه خبر ۲ هک نشده است
  • پردازنده اختصاصی کامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد
  • تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد
  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها(فیلم)
  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ابداع شد
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو