Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضلی هریکندی با تاکید بر اهمیت ساماندهی معتادان و رهاشدگان گفت: دستگاه قضاء همراه سازمان بهزیستی برای ساماندهی معتادان متجاهر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، به نقل از دادگستری البرز « حسین فاضلی هربکندی» امروز (سه شنبه ۲۵ تیر) در نخستین روز از هفته بهزیستی طی بازدید از شیرخوارگاه امام علی(ع) گفت: در آیات و احادیث متعددی بر جایگاه والای کرامت مستمندان و ایتام تاکید شده است که کارکنان بهزیستی با از خودگذشتی در حال انجام آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به گزارش ارائه شده توسط مدیرکل بهزیستی استان در خصوص مشکلات ساماندهی معتادان متجاهر توسط بهزیستی بیان کرد: بر کسی پوشیده نیست که ساماندهی معتادان و رها شدگان به دلیل امکانات و بودجه محدود بهزیستی به تنهایی توسط این اداره ممکن نیست و باید تلاش شود بر اساس قوانین و دستورالعمل‌ها در این زمینه تدابیری اتخاذ شود؛ کما اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی شخص استاندار در هر استانی مسئول تشکیل ستادی متشکل از دستگاه‌های متعددی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، صداوسیما، ستاد مبازره با مواد مخدر، کمیته امداد است.

 

تنها متولی معتادان دادگستری و بهزیستی نیستند

 

رئیس کل دادگستری استان البرز با انتقاد از رویه موجود تصریح کرد: بنا نیست صرفا دادگستری و بهزیستی در این زمینه متولی باشند و به تنهایی بار این مسئولیت را به دوش بکشند، از دادستان مرکز استان می‌خواهیم که با دستگاه های متولی نشستی برگزار کرده و وظایف قانونی آن ها را متذکر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نگهداری بیماران دچار جنون توسط بهزیستی یکی از مسئولیت‌های واگذار شده به این اداره است، توضیح داد: قانون قضات را مکلف کرده است در جایی که بیم آسیب رساندن فرد به خود یا جامعه وجود دارد، ورود کنند و نگهداری مجانین تا زمان بهبود یا رفع خطر را به دستگاه متولی تکلیف کنند.

اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز در نشست پس از این بازدید با ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده به جامعه هدف بهزیستی  از مشکلات پیش روی این اداره کل گفت.

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع جشن های دهه کرامت معاون رئیس جمهور بیانیه گام دوم انقلاب شیراز چهارمحال و بختیاری اردبیل مجلس آل هاشم رئیس کل دادگستری البرز بهزیستی البرز دستگاه قضاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، جهان‌بخش سلیمیان مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و به‌منظور کمک به بخش محروم جامعه و سایر اماکن واجد شرایط در سال گذشته، تعداد ۶۴۵ اشتراک رایگان به مددجویان کمیته امداد امام خمین (ره)، سازمان بهزیستی و ایثارگران و اماکن واجد شرایط واگذار شد.

وی افزود: از این تعداد ۴۵۱ مورد به مددجویان کمیته امداد، ۱۱۱ مورد به مددجویان بهزیستی، ۲۹ مورد به خانواده شهدا، ۳۲ مورد به جانبازان و ۲۲ مورد نیز به سایر واجدین شرایط واگذار شده است.

سلیمیان با اشاره به اینکه متقاضیان واجد شرایط دریافت اشتراک رایگان گاز فقط برای یک‌بار از پرداخت حق انشعاب معاف هستند، تصریح کرد: متقاضیان مشمول می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از دستگاه متولی و ارائه آن در زمان اشتراک‌پذیری از این امتیاز قانونی برخوردار شوند.

وی تأکید کرد: بر اساس بند (د) ماده ۳۹ قانون بودجه سال ۹۲، افراد تحت پوشش سازمان‌ها و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و خانواده ایثارگران (جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده شهدا) با ظرفیت مصرفی ۶ مترمکعبی می‌توانند از اشتراک رایگان شرکت گاز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری در پایان، خاطرنشان کرد: این اقدام به‌منظور محرومیت‌زدایی و حمایت از خانواده‌های کم‌بضاعت همچنان در دستور کار گاز استان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901241

دیگر خبرها

  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در البرز در روزهای پایانی هفته
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران