Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:52:01 GMT

لزوم درمان دردهای مزمن دانشگاه علوم پزشکی تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۶۸۳۳

لزوم درمان دردهای مزمن دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست دبیران شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران با رئیس دانشگاه درباره مسائل و مطالبات رفاهی و صنفی دانشجویان برگزار شد.

دکتر فرزین حلب چی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تشکیل شورای صنفی را لازمه پیگیری مطالبات دانشجویی دانست و گفت: معاونت دانشجویی شورای صنفی را یاور خود و فرصتی برای پیگیری مطالبات دانشجویی می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیشینه فعالیت شورای صنفی در دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران مبدع شورای صنفی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از اواخر دهه هفتاد بود. از اوایل دهه هشتاد استقبال دانشجویان از انتخابات شورای صنفی بسیار پرشور بود تا اینکه از اواسط دهه هشتاد فعالیت شورای صنفی کمرنگ شد و سپس در سال ۹۴ با بازنگری آیین‌نامه قبلی و مشارکت دانشجویان این شورا مجدداً تشکیل شد.

حلب چی با اشاره به انتخابات سالانه شورای صنفی گفت: در انتخابات امسال از دانشکده‌ها و خوابگاه‌های مختلف کاندیدا داشتیم و پس از برگزاری انتخابات، نمایندگان دانشجویی مشخص شدند. با توجه به تأکید رئیس دانشگاه بر ارتباط مستمر با گروه‌های دانشجویی، اولین جلسه این شورا نیز با حضور رئیس دانشگاه برگزار شد.

وی با قدردانی از عرق و حمیت اعضای شورای صنفی در دفاع از حقوق همکلاسی‌هایشان افزود: در این جلسه از تلاش‌های علی پروهان دبیرکل پیشین شورای صنفی مرکزی قدردانی و حکم ایزد محمد خواجه دبیرکل جدید شورای صنفی مرکزی و دبیران شورای صنفی دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها اعطا می‌شود.

در این نشست اعضای شورای صنفی، مطالبات و دغدغه‌های دانشجویان را در زمینه تفاوت امکانات رفاهی با سایر دانشگاه‌ها، تعامل سازنده با مدیران و مسئولان دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها، برگزاری جلسات مستمر با رئیس دانشگاه، ایجاد زیرساخت‌های لازم متناسب با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان، واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در بیمارستان‌ها مطرح کردند.

رسیدگی به معیشت و اعمال سیاست انبساطی در امور رفاهی دانشجویان، افزایش کمک‌هزینه فراگیران، تخصیص بودجه به شورای صنفی، افزایش برنامه‌های فرهنگی و فوق‌برنامه در بیمارستان‌ها و خوابگاه‌ها، رسیدگی به شرایط خوابگاه‌ها، افزایش سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان از دیگر موضوعات طرح شده در این نشست بود.

همچنین افزایش ساعت کار کتابخانه‌ها، شهریه دانشجویان بین‌الملل، کمبود فضای فیزیکی دانشکده‌ها، تغذیه و رفع محدودیت زمانی رزرواسیون غذا، افزایش امکانات ورزشی دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها از دیگر مسائل مطرح شده از سوی اعضای شورای صنفی بود.

دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از شنیدن مطالبات دانشجویان گفت: از صحبت‌های شما نکته جدیدی به اطلاعات من افزوده نشد؛ چون به‌نوعی در جریان همه این مسائل هستم.

وی با اشاره به آشنایی کامل خود از مسائل دانشجویان گفت: کمتر از دوسال است که مسئولیت دانشگاه را برعهده دارم ولی شناختم از دانشگاه ۴۵ ساله است و همه خوابگاه‌ها و بیمارستان‌ها، محیط‌های درسی و غیردرسی آن را می‌شناسم.

کریمی گفت: ۵ سال از دوران دانشجویی خود را در بسیاری از ساختمان‌ها و اتاق‌های خوابگاه امیرآباد زندگی کرده‌ام. در بسیاری از بیمارستان‌هایی که مسائل خود را مطرح کردید دانشجو، کارورز، دستیار تخصصی و فوق تخصصی جراحی بودم و مراتب استادیاری، دانشیاری و استادی را در همین بیمارستان‌ها طی کرده‌ام. بنابراین مشکلات شما را با تمام وجود درک می‌کنم.

وی با بیان اینکه تصور دانشجویان از دانشگاه تهران، بهترین مرکز دانشگاهی کشور است و به همین دلیل، در اولویت اول دانشجویان نخبه قرار دارد افزود: من هم ۴۵ سال پیش همانند شما با معدل بالای ۱۹ با این تصور که دانشگاه تهران بهترین جای کشور است وارد این دانشگاه شدم. در طول این ۴۵ سال هم اتفاقات بسیاری در کشور و دانشگاه روی داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در آن زمان فقط ۹ دانشکده پزشکی در کشور وجود داشت و اکنون تعداد دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به حدود ۷۲ تا ۷۳ دانشکده و دانشگاه رسیده است که بسیاری از آن‌ها امکانات بسیار بهتری نسبت به دانشگاه‌های تهران دارند.

وی گفت: همین اتفاق در مورد بیمارستان‌های متعددی که در شهرستان‌ها ساخته‌شده نیز وجود دارد. تعدادی از این بیمارستان‌ها در مناطقی ساخته‌شده‌اند که پزشک و بیمار چندانی ندارند و مقرون‌به‌صرفه نیستند و همه بیماران این مناطق به بیمارستان‌های مثل امام خمینی و شریعتی می‌آیند. درحالی‌که بهتر بود هزینه ساخت آن‌ها صرف بازسازی و توسعه بیمارستان امام خمینی می‌شد که از نظر ظرفیت، در رتبه بیست و سوم دانشکده‌های پزشکی کشور و یا بیمارستان شریعتی که در رتبه چهل و دوم دانشکده‌های پزشکی قرار دارند.

کریمی با بیان اینکه بارها و بارها در جلسات درون دانشگاهی و بیرون دانشگاهی گفته‌ام خجالت می‌کشم رئیس دانشگاهی هستم که بعضی دانشکده‌های آن از مدرسه محل سکونت دانشجویان در شهرستان‌ها کوچک‌تر است افزود: از روزهای اولی که مسئولیت دانشگاه را پذیرفتم از دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها بازدید کرده‌ام. دیدن امکانات محدود خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها شدیداً من را تحت تأثیر قرار داده است.

وی گفت: به همین دلیل در جلسات هیئت‌رئیسه به‌طور مکرر بر رسیدگی به مسائل دانشجویی تأکید می‌کنم. ساختمان‌های جدید خوابگاهی نیز به اصرار من و با کمک نمادین هیئت‌رئیسه و خیرین در حال ساخت است. حق باشماست دانشگاه علوم پزشکی تهران امکانات درخور شأن دانشجویان نخبه خود را ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران مسائل خوابگاه و دانشکده‌ها را درد مزمن دانشگاه دانست و به دانشجویان اطمینان داد: من صدها برابر بیشتر از شما نسبت به حل مشکلات دانشجویی و تأمین امکانات رفاهی مانند سالن غذاخوری، کتابخانه، سالن ورزشی و… تأکید دارم. بنابراین شما چه مشکلاتتان را به من بگویید و چه نگویید، پیگیر رفع آن‌ها هستم.

وی با تأکید براینکه بعضی از مشکلاتی که مطرح شد باید از طریق مسئولان مربوطه در دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها حل شود افزود: من به دانشگاه علاقه‌مندم و آن را خانه خود می‌دانم بنابراین ملاکم برای انتخاب مسئولان واحدهای مختلف، علاقه‌مندی آنان به دانشگاه و دانشجویان و میزان تلاششان برای پیشرفت دانشگاه بوده است.

کریمی افزود: بسیاری از مسائلی که در این جلسه مطرح شد به مداخله مستقیم رئیس دانشگاه نیازی ندارد. تقسیم مسئولیت و مسئولیت‌پذیری در اینجا معنی پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید به نتیجه برسید و مشکلاتتان حل شود باید خواسته‌های خود را دسته‌بندی و از مجرای درست آن مطرح کنید.

وی بابیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که مطرح کردید به‌حق است و باید حل شود افزود: همه مسائلی که مطرح کردید یادداشت شده که به مسئولان مربوطه گوشزد کنم. ولی بسیاری از مسائل باید توسط مسئولان دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها برطرف شود. دانشگاهی که خودش بر اصلاح امور تأکید دارد هیچ‌وقت به مراکز خود نمی‌گوید اصلاحات موردنیاز را اعمال نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مشکلاتی که مربوط به دانشگاه است حتماً باید حل شود. اما بخشی از مسائل در حیطه اختیارات دانشگاه نیست و مربوط به بیرون دانشگاه است که حتماً پیگیری می‌شود. بخش دیگر مسائل نیز مربوط به دانشکده‌ها و بیمارستان‌هاست که باید از طریق روسای این مراکز و معاونان دانشجویی و آموزشی آن‌ها پیگیری شود.

وی افزود: بخشی از مواردی که مطرح شد مانند سرویس رفت‌وآمد دانشجویان، مسائل تغذیه‌ای، کتابخانه و… در کوتاه‌مدت قابل برطرف شدن است. بخشی از آن‌ها مانند بهبود امکانات و افزایش ظرفیت خوابگاه دختران و پسران و متأهلین، زمین ورزشی و بهبود وضعیت فیزیکی دو تا سه دانشکده نیز زمان‌بر است که به فکر آن هستیم و سعی می‌کنیم برطرف شود.

کریمی درباره افزایش برنامه‌های فرهنگی دانشجویان گفت: برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی منتظر اجازه دانشگاه نباشید. چنانچه در اجرای برنامه‌ها چارچوب‌های متعارف را رعایت کنید دانشگاه هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد پرداخت کمک‌هزینه دانشجویی توضیح داد: دانشگاه هیچ محدودیتی در پرداخت مبالغ قانونی به دانشجویان ندارد. در جلسات هیئت امنا نیز بارها از حقوق فراگیران دفاع شده اما به‌هرحال هیئت امنا نیز محدودیت‌های خاص خود را دارد.

کد خبر 4668290

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران شورای صنفی دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: در پی انتشار هدفمند برخی اخبار درباره انتصابات دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، این دانشکده با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده مرکب از اعضایی با شخصیت حقوقی و حقیقی است که برخی از اعضای حقوقی آن عبارتند از: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر انسیه خزعلی) دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر جمیله علم الهدی) دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر فهیمه فرهمندپور) مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (خانم دکتر فخرالسادات نصیری) مشاور امور زنان و خانواده رئیس دانشگاه تهران (خانم دکتر فاطمه یزدیان) طبق این اطلاعیه، این افراد به اعتبار شخصیت حقوقی خود در شورای راهبردی دانشکده جدید التأسیس علوم خانواده عضو هستند که می‌توانند نماینده‌ای را برای حضور در شورا معرفی کنند.

کد خبر 849231 منبع: ایران برچسب‌ها دانشگاه تهران خبر ویژه جمیله علم الهدی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • جمیله علم‌الهدی پست جنجالی را به دلیل مشغله علمی رد کرد
  • علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد
  • همسر رئیسی پیشنهاد دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • جمیله علم‌الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری/ برخی شخصیت‌های حقوقی عضویت را نپذیرفتند
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی