Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@10:51:05 GMT

نمایش واقعه غدیرخم در ۱۲۴ نقطه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۶۹۳۶

نمایش واقعه غدیرخم در ۱۲۴ نقطه برگزار می‌شود

سلیمانی گفت: امسال با تلاش مسئولان ستادبازسازی واقعه غدیرخم در سراسر کشور، این برنامه نمایشی در ۱۲۴ نقطه از کشورمان در روز عیدغدیرخم برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، یعقوب سلیمانی رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیرخم با اشاره به جزئیات برگزاری برنامه نمایشی غدیرخم در کشور اظهار داشت: سال گذشته شاهد اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در ۱۰۰نقطه از کشورمان بودیم و امسال با تلاش مسئولان ستادبازسازی واقعه غدیرخم، این برنامه نمایشی در روز عیدغدیرخم در ۱۲۴ نقطه از کشورمان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همه ساله با نزدیکی به روز عیدغدیرخم و ضرورت برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در سراسر کشور، مسئولان ستاد بازسازی واقعه غدیرخم با حضور در استان قم، دیدارهایی جداگانه با مراجع تقلید دارند که امسال هم این برنامه در دستور کار قرار دارد تا با بهره گیری از نظرات مراجع تقلید و علما  بتوان برنامه ای با کیفیت و جذاب برای عموم مردم برگزار نمود.
 سلیمانی با بیان اینکه اجرای برنامه نمایشی غدیرخم از سال ۸۹ آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد، اظهار داشت: سال ۸۹ شاهد اجرای برنامه نمایشی غدیرخم در استان قم بودیم که با حضور و استقبال باشکوه مردم این استان مواجه شد و همین امر باعث شد که روند اجرای این نمایش همچنان ادامه داشته باشد و هر سال تلاش شده است که نسبت به سال گذشته، این برنامه از لحاظ کمی و کیفی، رشد قابل قبولی داشته باشد.
وی با تأکید بر نقش پررنگ حوزه‌های علمیه در ترویج و گسترش فرهنگ غدیر در کشور افزود: اگر نگاه و حمایت‌های مراجع و حوزه‌های علمیه نبود وحدت و اتحاد بین فرقه‌های مختلف اسلامی در مورد غدیر ایجاد نمی‌شد.
سلیمانی : با اشاره به اهمیت مردمی برگزار شدن همایش بازسازی غدیر خم عنوان کرد: مردمی بودن و اتکا به ظرفیت‌های مردمی محوری‌ترین سیاست این ستاد در امر بازسازی واقعه غدیر خم در کشور است.
رئیس ستادبازسازی واقعه غدیرخم در پایان تاکید کرد: خوشبختانه مناطق و استان هایی که برادران  اهل تسنن کشورمان  در آن سکونت دارند نیز داوطلب برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در استان و شهر خودشان هستند و در سال های گذشته هم در این کار، به ایفای نقش پرداخته اند و این نشان می دهد که واقعه غدیرخم فقط متعلق به شیعیان نیست.

یکی از ماموریت های سازمان اردویی راهیان نور بسیج و سپاه، برگزاری نمایش غدیر خم در سراسر کشور است و این خبر مربوط به امروز است و در صورت صلاح دید ممنون میشیم منتشر شود. آقای یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج هم هست

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز اخبار خودرو غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور

   

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عصر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تسلیت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع)، گفت: وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیاست گذاری، ساماندهی، نظارت و راهبری برنامه ملی و مذهبی در کشور است.

وی با بیان اینکه پاسداشت و گرامیداشت ایام الله ماموریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب تاکنون است، گفت: هویت انقلاب اسلامی را همین ایام‌الله شکل می‌دهد و گرامیداشت این ایام یعنی بزرگداشت انقلاب.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه گرامیداشت ایام‌الله از انحراف انقلاب جلوگیری می‌کند، ادامه داد: در طول سال  افز.ن بر 15 مراسم ملی سراسری در کشور برگزار می‌شود که  آخرین آن مراسم روز قدس بود که در 2776 نقطه از کشور مراسم راهپیمایی این روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری یک مراسم در کشور هزاران برنامه فرهنگی، تبلیغی و تبیینی برگزار می‌شود و مردم در اجرای آن مشارکت دارند، افزود: سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد را در پیش داریم که برنامه‌های آن در حال برنامه‌ریزی است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه دهه کرامت نیز یکی دیگر از برنامه‌های مذهبی است که در آستانه ورود به آن هستیم و این دهه را شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دهه کرامت نامگذاری کرده است، گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در این ایام حتی در خارج از کشور هم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر نامگذاری شده است که هزاران برنامه جشن و سرور و تبلیغی و تبیینی درباره زندگی اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود، ادامه داد: اعیاد شعبانیه نیز از دیگر برنامه‌ها و از حرکت‌های جدیدی است که با کمک مردم شکل گرفته است و هر سال توسعه پیدا می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه به صحنه آوردن مردم در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ماموریت دیگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، افزود: امروز می‌بینیم که مردم چگونه در اجتماعات حمایت از مردم مظلوم غزه و جبهه مقاومت شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعد از انجام عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی نخستین کشوری که اعلام حمایت کرد، ایران اسلامی بود، ادامه داد: چندین اجتماع و راهپیمایی بزرگ نیز در سطح کشور برگزار شد؛ همین اقدام در سایر کشورها نیز الگو شد و جمعه‌های خشم علیه رژیم غاصب صهیونیستی در سطح کشور به راه افتاد.

موسی‌پور با اشاره به اینکه بعضی مناسبت‌های استانی نیز مورد توجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است که از جمله آن بزرگداشت 24 مهر در کرمان است، گفت: در این روز در زمان رژیم منحوس پهلوی مسجد جامع کرمان به آتش کشیده شد و تعدادی از مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی نیز از ماموریت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است، افزود: در این راستا برنامه‌های تبیینی زیادی در کنار برنامه‌های مختلف ملی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: سال گذشته بودجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور 120 میلیارد تومان بوده است که شامل حقوق کارکنان و تهیه اقلام فرهنگی و برای برگزاری مراسم در کل کشور می‌شود.قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تاخیر و تعلل چند ساله مسئولان استان کرمان و شهرداری در مورد ساخت سردیس امام خمینی (ره) جهت نصب در محل مسجد امام شهر کرمان و نیز ساخت و نصب المان قدس در شهر کرمان با توجه به کرمانی بودن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در راه آرمان قدس تلاش‌های زیادی کرد و به شهیدالقدس نیز معروف است، گفت: باید همکاری و پیگیری‌های لازم در این موارد صورت گیرد.

 

دیگر خبرها

  • گزارش| سفر رئیسی به سریلانکا؛ نمایش اقتدار مهندسی ایرانی
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود