Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا؛ از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز میزبان اعضای شورای شهر شانگهای بودند.
شاهایلین نایب رئیس کنگره شورای شهر شانگهای نیز در این دیدار ضمن تشکر از میهمان نوازی ایرانیان و ابراز خوشحالی از دیدارش با رئیس و اعضای شورای شهر تهران گفت: برای اولین بار است که به ایران سفر می‌کنم و برای من جای تعجب دارد آنچه به نادرستی درباره ایران از رسانه‌های خارجی منتشر می‌شود با آنچه می‌بینم کاملاً متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: وظیفه داشتیم در شرایط خاصی که ایران در حال حاضر دارد در ایران حضور داشته باشیم چراکه کشور من و ایران دوستی دیرینه ای دارند بنابر این باید پشت ایران بایستیم و اینکه بگوییم ایران آینده زیبایی دارد.
نایب رئیس کنگره شورای شهر شانگهایی تاکید کرد: هیچ سختی نمی‌تواند مانع دوستی ایران و چین شود.
وی در ادامه توضیحاتی درباره شانگهای داد و اینکه این شهر در شرق چین و با جمعیتی بالغ بر ۲۴ میلیون نفر واقع شده است و این در حالی است که ۷ میلیون نفرشان در حال رفت و آمد هستند بنابراین باید سیستم حمل و نقل منظمی داشته باشد.
شاهایلین گفت: متروی این شهر بیش از ۷۰۴ کیلومتر با ۱۷ خط است.
این بندر یک پنجم واردات و صادرات چین را به خود اختصاص داده است این باعث شده که شهر دارای استاندارهای بالایی باشد و رتبه پنجم را در جهان از نظر استانداردهای مختلف دارد.
وی در ادامه به بیست و دومین فستیوال شهر شانگهایی که فیلم قصر شیرین از ایران در آن جوایز متعدی را به خود اختصاص داده بود اشاره کرد و گفت: فرهنگ و تمدن ایران بسیار درخشان است و این در نزد مردم چین زبانزد است.
نایب رئیس شورای شهر شانگهای همچنین از برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی فرهنگی و هنری ایران در چین استقبال کرد.
وی هدف این سفر را افزایش ارتباطات بین شانگهایی و تهران عنوان کرد و از هاشمی و اعضای شورا برای حضور و بازدید از شانگهایی دعوت کرد.

رابطه ایران و چین موجب غبطه همگان است

محسن هاشمی در دیدار با اعضای شورای شهر شانگهای مهمترین اثر بخشی روابط دو کشور ایران و چین را در همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری به ویژه حوزه‌های حمل و نقل عمومی و خاصه مترو دانست و افزود: البته این همکاری‌ها به حمل و نقل ختم نشده و در زمینه‌های مختلف پسماند و تأمین اعتبار برای اجرای برخی از پروژه‌های شهر نیز مشارکت داشتند.
وی با اشاره به فعالیت و سرمایه گذاری چینی‌ها در متروی تهران گفت: تهران در حال حاضر با ۳۰۰ کیلومتر و ۷ خط همچنان نیاز به تجهیزات به ویژه تجهیزات راهبری و واگن دارد.

فرهنگ و هنر پلی برای احیای جاده ابریشم
«محمدجواد حق شناس» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز در این دیدار افزود: ارتباط و تعامل میان مدیریت شهری تهران و شانگهای به عنوان دو ابرشهر آسیایی آنهم در دو نقطه غرب و شرق آسیا از اهمیت بالایی برخوردار است. این اهمیت زمانی دوچندان می‌شود که ارتباط مدیریت شهری این دو شهر در راستای دیپلماسی شهری که اخیراً در عرصه بین المللی رواج یافته، مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: ایران و چین به عنوان دو تمدن کهن با پیشینه فرهنگی و تمدنی بسیار، ظرفیت‌های بزرگی برای تعامل و همکاری به خصوص در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برخوردار هستند که به دلایل مختلف در دهه‌های اخیر مورد غفلت قرار گرفته است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا خاطر نشان ساخت: فعال شدن ظرفیت‌ها و بسترهای فرهنگی و اجتماعی دو کشور که از بنیادها و پیشینه تاریخی خوبی نیز برخوردار است، به طور طبیعی زمینه ساز تعمیق همکاری‌های گسترده در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری نیز خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد زمان آن فرارسیده که مناسبات دو کشور بزرگ ایران و چین از دایره تنگ و غیر مؤثر سیاسی و اقتصادی خارج شده و به حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری تسری یابد گفت: این می‌تواند بهتر و بیشتر به صلح و امنیت جهانی کمک کند.
حق شناس افزود: وجه ممیزه دیپلماسی شهری در عصر کنونی، دوری از جنجال‌ها، محدودیت‌ها و حساسیت‌های سیاسی دولتهاست. این مهم می‌تواند به پایداری و کارآمدی دیپلماسی شهری کمک کند.
عضو شورای تهران با اشاره به ظرفیت‌های همکاری شانگهای با تهران گفت: شانگهای امروزه در بین شهرهای جهان به عنوان نماد شهری موج دوم توسعه شناخته می‌شود. نماد و الگوی شهری کشورهای نوظهور اقتصادی که در بسیاری از حوزه‌ای اقتصادی، صنعتی، تجاری و اجتماعی و فرهنگی و گردشگری پیشرو می‌باشد.
محمد جواد حق شناس در تشریح ظرفیت‌های تهران نیز گفت: تهران نیز به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران و بزرگترین شهر در منطقه غرب آسیا، از ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری بالایی برخودار است که متأسفانه به دلایل مختلف این ظرفیت‌ها در طول دهه‌های اخیر به خصوص چالش‌های سیاسی مورد استفاده قرار نگرفته است. علی رغم همه مشکلات به طور قاطع می‌توان اذعان کرد تهران با سرمایه اجتماعی بالا و برخورداری از شرایط جغرافیای، آب و هوایی، جمعیتی، جاذبه‌های گردشگری و امکانات بالای تعامل بین المللی در صدر شهرها و پایتخت‌های بانشاط، زنده و پویا در غرب آسیا به شمار می‌آید.
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های اصلی مدیریت شهری تهران، توجه به عناصر فرهنگی و اجتماعی شهر تهران، توجه و تقدیر از مفاخر و بزرگان فرهنگی و هنری تهران و زنده نگه داشتن یاد و نام این مفاخر از طریق نامگذاری معابر و خیابان‌ها به نام هنرمندان و نخبگان فرهنگی شهر است که با استقبال خوب مردمی نیز مواجه شده است.
این عضو شورای تهران بر آمادگی و علاقه کامل کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر تهران برای توسعه همکای میان مدیریت شهری تهران و شانگهای در راستای تفاهم همکاری سال ۱۳۸۳ و بر مبنای همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی و گردشگری تاکید کرد.

شانگهای دارای ۲۶ میلیون نفر جمعیت است و شورای این شهر ۸۶۷ نفر عضو منتخب از ۱۶ منطقه شهری دارد؛ کمیسیون‌های این شورا هر یک دارای ۶۵ عضو است.
شورای اسلامی شهر تهران هم در حال حاضر پنجمین دوره خود را با حضور ۲۱ عضو می‌گذراند.

تهر ام/‌۷۲۴۴/‌/‌۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»

به گزارش خبرآنلاین، عضو شورای شهر تهران با انتقاد از حصارکشی پارک لاله گفت: شهرداری اگر بخواهد ساخت و سازهایی انجام دهد می‌تواند با استفاده از املاکی که در اختیار دارد و از مسیر تهاتر در جوار پارک‌ها تجهیزات مورد نیاز را ایجاد کند یا می‌تواند با پایش مجدد از فضاهای خالی و غیر قابل استفاده یا فضاهایی که کاربری لازم را ندارد، استفاده کند.

مهدی اقراریان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح بررسی روند حصارکشی در بوستان‌های تهران به ویژه بوستان لاله افزود: به صورت مستقیم از بوستان لاله بازدید نکردم، ولی هنگامی که متوجه خبر شدیم یکی از اعضای شورا مرتبط با حوزه محیط زیست و حوزه خدمات شهری از بوستان لاله بازدید داشتند و فیلمی از داخل مجموعه حصار کشی شده تهیه و برای بخشی از اعضای شورا ارسال کردند.

وی ادامه داد: فیلم دیگری هم توسط یکی از اساتید دانشگاه منتشر شد که در مورد حصارکشی بوستان لاله صحبت کرده بودند؛ لذا از طریق فضای مجازی این فیلم به دست ما رسید که بر اساس آن پیامی را در فضای مجازی منتشر کردم و اطمینان خاطر به همشهریان دادم که به عنوان نمایندگان آنها موضوع را دنبال می‌کنیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهرداری تهران در پی این اقداماتی که در بوستان لاله انجام شده توضیحاتی را ارائه کرد که البته توضیحات ارائه شده برای ما مبهم بود و هنوز توضیح مشخصی را دریافت نکردیم. البته ممکن است مجبور باشیم اتوبان یا بزرگراهی احداث کنیم و از مسیری عبور کند که دارای تعدادی درخت باشد، طبیعی است که باید این درختان جابجا و جایگزین شوند.

اقراریان تأکید کرد: چنین موضوعی در طرح‌های بزرگ منطقی و معقول است و در ادوار گذشته هم اتفاق افتاده است که به دلیل توسعه شهر چنین اتفاقی روی داده البته در آنجا هم باید حتماً نکات زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد و مطابق دستورالعمل‌ها و پس از سیر مراحل قانونی این کار انجام شود.

حفظ درختان در پارک‌ها ارجح است

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: امروز با فضاهای سبزی مواجه هستیم که در آنها ‌طرحهایی مقرر شده تا اجرا شود که از جنس پروژه‌های کلان و بزرگ شهری نیست. به نظر من در اولویت بین ایجاد سازه و حفظ درخت، حتماً حفظ درختان در پارک‌ها ارجح است. شهرداری تهران اگر بخواهد ساخت و سازهایی انجام دهد می‌تواند با استفاده از املاکی که در اختیار دارد و از مسیر تهاتر در جوار پارک‌ها تجهیزات مورد نیاز را ایجاد کند یا می‌تواند با پایش مجدد از فضاهای خالی و غیر قابل استفاده یا فضاهایی که کاربری لازم را ندارد، استفاده کند.

چیزی که موجب کوچک شدن فضای سبز شهر تهران شود، اشتباه است

کمتر فضای مناسب برای استراحت و آرامش کودکان مادران و بازنشستگان وجود دارد

وی با تأکید بر اینکه هر چیزی که موجب کوچک شدن فضای سبز شهر تهران شود از نظر من اشتباه است، گفت: شرایط زندگی در تهران قابل قبول نیست و آسایش و آرامش مورد نیاز شهروندان با مسائلی همچون افزایش هزینه‌های مسکن در سبد خانوار و تغییر الگوی مصرف دچار مخاطره شده است. امروز زندگی به سمت آپارتمان نشینی رفته و کمتر فضای مناسب برای استراحت و آرامش کودکان مادران و بازنشستگان وجود دارد.

اقراریان اظهار کرد: اگر بخواهیم پارک‌ها را با سازه‌های متنوع و گوناگون بپوشانیم کمتر فضای مناسبی برای این دسته از افراد باقی می‌ماند .اتفاق دیگر نیز ایجاد شهرهای بازی یا مجموعه‌های بازی درون پارک‌هاست که یکی از این موارد را در منطقه ۴ شاهد بودیم که باعث ایجاد نارضایتی شهروندانی است که در محیط پیرامونی پارک‌ها در حال زندگی هستند، چرا که این موارد ایجاد سر و صدا و مزاحمت‌های صوتی را به همراه دارد.

وی در خاتمه افزود: باید حقوق شهروندی را رعایت کنیم؛ این دسته اقدامات باعث نگرانی شهروندان و اعضای شورای شهر تهران می‌شود و حتماً جلوی این دست از اقدامات با ابزارهایی که در اختیار اعضاء است، گرفته خواهد شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903386

دیگر خبرها

  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • رئیس‌جمهور دستور داد؛ متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • چمران: قرار نیست درختی در محدوده پارک لاله قطع شود
  • توضیح مهم رئیس شورای شهر در مورد بوستان لاله و مفقود شدن یک کارگر در نهر آب منطقه ۱۵
  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است
  • عکس‌| رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد