Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی اصغر صائم کاشانی، گفت: اگر می خواهیم در زمینه فعالیت های فرهنگی در مساجد کاری ماندگار انجام دهیم و نسلی کوشا پرورش دهیم که خالق آثار هنری باشند باید برنامه ریزی همه جانبه ای داشته باشیم و از تجربه های مساجد موفق در این زمینه بهرمند شویم.

 سید علی اصغر صائم کاشانی، شاعر، با بیان اینکه مساجد می توانند به کانون های پرورش نویسندگان و اهل فرهنگ و هنر در جامعه تبدیل شوند، به خبرنگار شبستان، گفت: وضعیت بد اقتصادی در جامعه موجب شده است تا جوان ها در وضعیت نامناسبی از  این نظر به سر ببرنند که متاسفانه باعث بی توجهی بسیاری به مسله فرهنگی و گاها اعتقادی شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی به نقش مساجد در زمینه آموزش جوانان در حوزه های کابردی مانند نویسندگی و کارگردانی و... اشاره کرد و افزود:  با وجود همه مشکلات مساجد هنوز هم می تواند در جذب جوانان و آموزش آنها موثر و نقش آفرین باشد البته باید در این زمینه اعتماد سازی بیشتری صورت گیرد .

 این شاعر  با بیان اینکه فراموش نکنیم که برخی از نویسندگان و کارگردان های موفق ما همین بچه مسجدی ها بودند، گفت: تجربه نشان داده است که مردم به صورت خود جوش به فعالیت های فرهنگی و هنری علاقه مند هستند اما برنامه ریزی های دولتی در زمینه فرهنگی می تواند موجب بهتر شدن وضیت شود. بنا براین اگر ما می خواهیم در زمینه فعالیت های فرهنگی  در مساجد کاری ماندگار انجام دهیم و نسلی کوشا پرورش دهیم که خالق آثار هنری باشند باید برنامه ریزی همه جانبه ای داشته باشیم و از تجربه های مساجد موفق که توانسته اند نسلی کوشا و اهل فرهنگ را پرورش دهند  بهرمند شویم.

 وی در پایان کفت: نباید اجازه دهیم بین مردم و مساجد فاصه بیفتد و در این زمینه نیازمند به اعتماد سازی بیشتر هستیم . متاسفانه با توجه به شرایط بد  اقتصادی پایه های اعتقادی جامعه نیازمند بازسازی است و در این زمینه باید با اندیشه و برنامه ریزی وارد عمل شویم در غیر این صورت نمی توانیم گامی در جهت بازسازی و پرورش نسلی کوشا در حوزه مورد نظر داشته باشیم.

پایان پیام/37

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انقلاب امام رضا ع دهه کرامت جشن های دهه کرامت اردبیل شیراز چهارمحال و بختیاری شبستان یزد نمایندگی آستان قدس رضوی البرز مانه و سملقان فعالیت های فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، رضا رضایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و هفته معلم، اظهار کرد: در استان کرمان بیش از ۴۳ هزار همکار فرهنگی داریم که در ۳۳ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش استان مشغول فعالیت هستند و آموزش قریب ۷۵۰ هزار دانش‌آموز استان با دستان توانای این معلمان رقم می‌خورد.

وی افزود: امروز توفیقی نصیب ما شد که در نخستین روز هفته بزرگداشت مقام معلم، معلمان نمونه استان کرمان به همراه مسئولان آموزش و پرورش در کنار همکاران ما از سراسر کشور خدمت مقام معظم رهبری شرف‌یاب شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: در سال تحصیلی جاری از استان نزدیک به هزار نفر در طرح معلم نمونه شرکت کردند که بین این معلمان، ۱۲ معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری داریم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان کرمان گفت: غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و حضور مسئولان استانی در مدارس از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در هفته معلم است.

رضایی با اشاره برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان کرمان در این هفته، بیان کرد: آئین محوری گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان استان روز هفدهم اردیبهشت با حضور مسئولان استانی در پردیس دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش میهمان ویژه این مراسم است، افزود: در اقدامی جدید که برای اولین بار در کشور انجام می‌شود، از مسئولان استان خواسته‌ایم که معلمان خود را به ما معرفی کنند که در این مراسم از این معلمان با حضور خود مسئولان تقدیر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گوشه‌ای از زحمات معلمان جبران شده است، گفت: البته هنوز تا رسیدن به قله فاصله داریم و امیدوار هستیم که مسئولان پیگیری بیشتری برای رفاهیات معلمان داشته باشند.

کد خبر 749722

دیگر خبرها

  • بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • اجتماع امام رضایی‌ها در کرج برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود