Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرجعفریان به دستگاه‌های متولی آب استان ۴۸ساعت مهلت داد تا برای افزایش آبرسانی سیار به روستاها اقدام کنند و گفت: باید دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی حساسیت را ایجاد و پیگیری‌های لازم را برای استفاده حداکثری از ظرفیت ملی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کمال الدین میرجعفریان» امروز (25 تیر) در شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان‌جنوبی با اشاره تامین آب مناطق روستایی در گرمای شدید فصل تابستان، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی استان باید این شرایط موجود را مدیریت کنند تا مشکل تامین آب روستائیان و عشایر فاقد شبکه آبرسانی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه باید آب باکیفیت در دسترس روستاها قرار گیرد و همه این مهم را با جدیت پیگیری کنند، گفت: باید دستگاه‌های اجرایی متولی در سطح ملی حساسیت را ایجاد و پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا از ظرفیت ملی حداکثر استفاده را داشته باشند.

 

میرجعفریان با تاکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور باید به دنبال حل ریشه‌ای کم آبی و مسائل اعتباری آبرسانی سیار به مناطق روستایی و عشایری باشد، افزود: تامین آب شرب روستائیان و عشایر باید اولویت فرمانداران، دستگاه های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی باشد.

 

وی با اشاره به کمبود اعتبارات استانی برای تامین آب شرب مورد نیاز روستاها، ادامه داد: مسئولان باید پیگیر جذب اعتبارات ملی از وزارتخانه ها باشند تا مجتمع های آبرسانی سریعتر تکمیل شوند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی یادآور شد: در بحث تکمیل مجتمع‌های آبرسانی در دیدار استاندار خراسان جنوبی با مسئولان آبفای کشور تفاهم‌های خوبی منعقد شده و آبفای شهری و روستایی و آب منطقه‌ای استان باید به دنبال اجرایی مصوبات آن باشند.

 

میرجعفریان با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی استفاده بهینه و مناسب از آب آشامیدنی، گفت: متاسفانه برخی در این وضعیت کم آبی از آب شرب برای مباحث کشاورزی و شستشوی ماشین استفاده می کنند لذا باید اطلاع‌رسانی لازم برای مصرف درست آب شرب انجام شود.

 

وی به ضرورت افزایش سهمیه آبرسانی به روستائیان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این سهمیه روزانه برای هر نفر 50 لیتر است که باید با توجه به گرمای هوایی و موقعیت جغرافیایی این سهمیه تا دو برابر افزایش یابد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی به دستگاه‌های متولی آب استان 48 ساعت مهلت داد تا برای افزایش آبرسانی سیار به روستاها اقدام کنند و عنوان کرد: نباید آبرسانی به روستاها به دلیل کمبود اعتبار متوقف شود و شرایط استان باید مورد توجه باشد.

 

میرجعفریان با گلایه از عدم حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان در جلسه شورای مدیریت بحران، انتقاد کرد: متأسفانه برخی مدیران واجبات (تامین آب شرب روستایی) را رها کرده و به ‌دنبال کار مستحب (پیگیری اعتبارات)هستند؛ مشکل ما این است که شرایط را درک نکرده یا خوب مدیریت نمی کنیم!

 

وی با کنایه به اینکه اگر در زمان خودش به‌ دنبال اعتبارات می‌بودیم زودتر از این مشکلات حل می‌شد، ادامه داد: اضافه کرد: اعتبارات باید در وقت خودش پیگیری شود نه اینکه در زمانی بحران جدی آب استان مدیر مربوطه به تهران برود، مگر تهران می‌خواهد معجزه کند؟

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی در پایان خواستار برگزاری جلسه شورای هماهنگی آب تا عصر امروز شد تا نیازمندی‌ها احصاء و شناسایی و به وزراتخانه منتقل شود تا تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت جشن های دهه کرامت اردبیل بیانیه گام دوم انقلاب امام رضا ع چهارمحال و بختیاری بیرجند کانون مساجد خراسان جنوبي آبرسانی سیار انجام واجبات روستا و عشایر شورای مدیریت بحران مناطق روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری فر افزود: از ابتدای شروع این طرح در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

او تصریح کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستا‌های دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که باتوجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

دیگر خبرها

  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی