Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سلمان سامانی قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها در نشست علنی امروز سه شنبه ۲۵ تیرماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی در سخنانی اظهار داشت: در رابطه با موضوع مدیریت پسماند در کشور قوانین متعددی وضع شده و مورد اجرا قرار گرفته است که از جمله آن می توان به سند ملی محیط زیست، قانون برنامه چهارم پنجم و ششم توسعه، قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و مهمترین آن قانون مدیریت پسماند اشاره داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: بسیاری از دغدغه هایی که مخالفین کلیات این لایحه مطرح کردند از جمله تفکیک زباله ها و چگونگی معدوم کردن زباله ها در قانون مدیریت پسماند تعیین تکلیف شده است لذا آن چیزی که این منظومه و چرخه مدیریت پسماند را می تواند کامل کند تبدیل زباله به انرژی است که متاسفانه در هیچیک از این قوانین مورد توجه قرار نگرفته و مهمترین رویکرد این لایحه تبدیل زباله به انرژی است.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها تصریح کرد: اگر نتوانیم زباله ها را تبدیل به انرژی‌کنیم هر روشی که اتخاذ کنیم نمی‌تواند ما را به مقصود نهایی برساند لذا این لایحه کاملاً با کار کارشناسی در راستای تبدیل زباله به انرژی تهیه شده است.

سامانی اضافه کرد: اگر در بررسی مواد این لایحه پیشنهاداتی وجود داشته باشد ما هم با برخی از پیشنهادات نمایندگان موافق هستیم که در حین رسیدگی نظرات خود را مطرح خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: کمک مجلس در تصویب این لایحه را یک ضرورت می دانیم، همراهی مجلس در تصویب لایحه مطالبه جدی دولت است چرا که تصویب این لایحه می تواند تاثیرات بین نسلی بسیار زیادی برای آینده کشور عزیزمان داشته باشد.

گفتنی است، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی با ۱۴۵ رأی موافق، ۶۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

کد خبر 4668349 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس لایحه هیئت دولت خبر گزاری مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

به گزارش دیده‌بان ایران؛ پس از اجرای طرح «نور» و بازگشت مجدد گشت ارشاد، مناقشات حقوقی را مبنی براینکه وقتی لایحه حجاب و عفاف در مرحله رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، چگونه نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را دوباره به خیابان‎ها آورده، ایجاد کرده است.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

وی در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد عنوان کرد: «قانون دارند. بر اساس قانون می‌توانند.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه گشت ارشاد براساس کدام قانون است گفت: «قانونی که مصوب کردند ... (مکث می‌کند) فکر می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دقیق یادم نیست.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا با وجود تصویب نشدن لایجه حجاب و عفاف، گشت ارشاد مجدد بازگشته است، اظهار کرد: «از خودشان بپرسید.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا مخالف گشت ارشاد است، گفت: «خیر، هرچه قانون بگوید باید به آن عمل کنیم.»

دیگر خبرها

  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • مدیریت پسماندها و زباله های همدان
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت