Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:30:52 GMT

نگاه تجاری به دکه‌های مطبوعاتی نشود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۷۴۴۵

نگاه تجاری به دکه‌های مطبوعاتی نشود

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان یکی از مشکلات اساسی مطبوعات را مربوط به قشر دکه‌دارن مطبوعاتی دانست و گفت: در سازمان ساماندهی مشاغل چندین جلسه برگزار و قراردادی برای ساماندهی تمام دکه‌های مطبوعاتی تصویب شد که لازم‌الاجرا است و درخواست داریم نگاه فرهنگی به دکه‌های مطبوعاتی شود نه تجاری.

به گزارش ایسنا، مهرداد حمزه سه‌شنبه ۲۵ تیرماه در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با محوریت بررسی مشکلات مطبوعات استان، عنوان کرد: خبرنگاران با توجه به دغدغه‌هایشان گاه خبر انتقادی هم کار می‌کنند اما این انتقادها دلیل بر داشتن مشکل شخصی با فرد و سازمان خاصی نیست بلکه در جهت انجام بهتر امور و براساس وظیفه ذاتی و دلسوزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: یکی از مطالبات اصلی اصحاب رسانه ساختمان رسانه است که رسولی، شهردار وقت قول واگذاری ساختمانی را داده بود اما تا کنون محقق نشده هر چند در این مدت چندین ساختمان دیده شده اما مناسب نبودند و امیدواریم این موضوع هر چه سریع‌تر با پیگیری شورای شهر و شهرداری به نتیجه برسد.

تبدیل فرهنگسراهای غیرفعال به فرهنگسرای رسانه

حمزه ادامه داد: شهرداری برای تحقق این امر در صورت نبود ساختمان مناسب، می‌تواند یک فرهنگسرای غیرفعال را به رسانه‌ای واگذار کند که برای این امر فرهنگسرای "پرواز" یا فرهنگسرای "تاریخ و تمدن" پتانسیل تبدیل به فرهنگسرای رسانه را دارد یا حداقل می‌توان بخشی از آن را در اختیار اصحاب رسانه قرار داد.

وی یکی از مشکلات اساسی مطبوعات را مربوط به قشر دکه‌دارن مطبوعاتی دانست و عنوان کرد: در سازمان ساماندهی مشاغل چندین جلسه برگزار و قراردادی برای ساماندهی تمام دکه‌های مطبوعاتی تصویب شد که لازم‌الاجرا است اما این قرارداد نواقصی دارد که پیشنهادات مورد نیاز را اعلام کردیم و درخواست داریم این پیشنهادات با نگاه فرهنگی و نه تجاری مورد تأیید قرار گیرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات همدان اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات دکه‌داران عوارض و مالیات پرداخت نشده است و مبالغی بین ۴.۵ تا ۱۲ میلیون به شهرداری بدهکار هستند که تقاضا داریم این صنف شامل بخشودگی مالیاتی شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مناطق مرفه‌نشین همدان از جمله استادان، پردیس، میدان بعثت و میدان بیمه دکه مطبوعاتی فعالی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: چندین سال است از سوی شورای شهر مجوز افزایش دکه‌های مطبوعاتی صادر نشده بنابراین لازم است در جهت افزایش دکه‌ها مجوزهای جدیدی صادر شود.

حمزه توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی و پرداخت سهم مطالبات نشریات از شهرداری را از مطالبات اصلی رسانه‌های استان دانست و ابرازامیدواری کرد: تدابیری اندیشیده شود تا به صورت عادلانه این آگهی‌ها در بین نشریات و خبرگزاری‌های استان تقسیم شود.

وی ادامه داد: در زمینه توزیع و اشتراک نشریات گله‌مندی‌های زیادی وجود دارد و در رابطه با بحث رپرتاژها نوع توزیع آگهی‌ها مشخص نیست و صرفاً به یکسری از رسانه‌های خاص داده می‌شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات همدان ضمن اشاره به برگزاری ویژه برنامه روز خبرنگار در محل فرهنگسرای عین القضات همدانی بیان کرد: یکی از درخواست‌های خانه مطبوعات برگزاری این برنامه در پیاده راه بوعلی است تا مردم بیشتر با خبرنگاران و وظیفه آنان آشنا شوند.

وی اضافه کرد: نصب المان خبرنگار در یکی از میدان‌ها یا پارک‌های شهر از دیگر مطالبات خبرنگاران است تا این حرکت به عنوان یادگاری از شورای پنجم برجای بماند.

حمزه با بیان اینکه خبرنگاران همدانی در انعکاس اخبار در حوزه ملی و بین المللی خوش درخشیدند، اظهار کرد: انتقاد خبرنگارن به درستی صورت می‌گیرد و در حوزه رسانه در رویداد بین‌المللی رسانه‌های استان ثابت کردند که می‌توانند در حوزه ملی و بین المللی به خوبی کار کنند.

وی بیان کرد: رسانه‌های همدان همیشه در صحنه بودند و ثابت کردند می‌توانند بسیار خوب عمل کنند به طوری که حتی رسانه‌های استان یک سروگردن بالاتر از برخی استان‌های دیگر ظاهر می‌شوند.

انتخاب ساختمان رسانه از پروژه‌ها تملکی شهرداری

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان نیز گفت: هرجا نقد بر پایه کارشناسی باشد اتفاقات خوبی رقم خورده اما گاهی شاهد نقدهای غیرکارشناسانه‌ای بودیم و به همین علت نتیجه مورد انتظار رخ نداده است.

مرتضی حضرت زاده با بیان اینکه رویکرد شهرداری همدان تعامل با اصحاب رسانه است، اظهار کرد: به طور قطع هیچ شهری از داشتن یک شهرداری ثروتمند ضرر نمی‌کند اما امروز شهرداری‌ها با مشکل کمبود منابع مواجه هستند به همین علت انتظار داریم رسانه‌ها در مسیر نقد درست گام بردارد و در راستای تأمین منابع که پایه آن مشارکت مردم است، بیشتر کار شود.

وی در رابطه با تحویل ساختمان رسانه عنوان کرد: بخش عمده پروژه‌های شهرداری، تملکی است به طوری که به دنبال انتخاب مکان مناسبی برای اصحاب رسانه از املاکی که به صورت تملکی در دست شهرداری است، هستیم.

حضرت‌زاده ادامه داد: در جهت ساختمان رسانه پیگیری‌های لازم انجام شده اما مستلزم این است که بررسی کنیم کدام یک از ساختمان‌ها مناسب اصحاب رسانه است به همین علت باید با حضور مسئولان خانه مطبوعات از ساختمان‌های تملکی بازدید به عمل آید.

در ادامه رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: تنها ۹ درصد مردم شهر همدان عوارض خود را پرداخت می‌کنند بنابراین رسانه‌ها باید مردم را برای رفتارهای ایجابی و مثبت به میدان بیاورد تا همه عوارض خود را پرداخت کنند این در حالیست که اگر روی رفتار ایجابی شهروندی کار نشود پرداختی‌ها به مراتب کمتر خواهد شد.

اکبر کاووسی‌امید با اشاره به مسأله عوارض پرداخت نشده دکه داران، بیان کرد: قانونی برای معافیت در این مورد نداریم اما دکه داران می‌تواند عوارض معوق خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند یا خانه مطبوعات می‌تواند در این رابطه مانند اتاق اصناف حل کند به طوری که خانه مطبوعات می‌تواند به عنوان واسطه، حق واسطه گری را به دکه‌داران ببخشد.

وی ضمن انتقاد نسبت به جریان بازتاب اخبار رسانه‌ها اظهار کرد: در برخی رسانه‌های همدان فقط جریاناتی اطلاع رسانی می‌شود که چالشی باشند اما رسانه تراز اسلامی باید درراستای رفتار ایجابی عمل کند و در ایجاد رفتار مثبت شهروندی باید نقش مثبت را ایفا کرده و مطلوب یک رسانه انقلابی این نیست که فقط چالشی عمل کند.

حسین قره‌باغی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز بیان کرد: بهتر است در نقدها منصف باشیم، متأسفانه در استان ما هیچ وقت مدیری به علت کاری که باید انجام دهد و انجام نداده، نقد نمی‌شود به طوری که همدان به علت عدم نقد رسانه‌ها، برای مدیران محل امن خدمت و پرتاب شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خانه مطبوعات دکه مطبوعات شورای اسلامی شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز

شهردار شیراز گفت: دوازدهمین ایستگاه بازدیدهای نظارتی شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری شیراز در شهرداری منطقه ۲ شیراز برگزار شد و اعضای شورای شهر شیراز بر ضرورت نگاه ویژه‌تر مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میزهای خدمت تاکید داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدحسن اسدی در دوازدهمین بازدید نظارتی شورای اسلامی و شهرداری شیراز در منطقه ۲ که با هدف تکریم ارباب رجوع، خدمت‌رسانی بهتر و ایجاد امیدآفرینی برگزار شد، اظهار کرد: دیدار چهره به چهره با شهروندان رفع مشکلات و مسائل شهروندان را به دنبال دارد.

وی افزود: دوازدهمین مرحله بازدید از مناطق و برگزاری میز خدمت در منطقه ۲ شیراز بود که این میز خدمت به اتفاق رئیس، ناظر و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و همکاران شهرداری در حوزه ستادی و برخی از معاونین در این منطقه برگزار شد.

شهردار شیراز تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی بازدید و سرکشی از مناطق برگزاری میز خدمت با حضور شهروندان مناطق است که شهروندان منطقه ۲ به جهت رفع مسائل و مشکلات خود تقاضای برگزاری میز خدمت و گفت‌وگو با مدیران شهری را داشتند.

اسدی تاکید کرد: با موضوعات و مسائل مطرح شده از سوی یاوران شورا و شهروندان در این میز خدمت به تقاضا و موضوعات رسیدگی شد و ارجاعات و دستورات لازم صادر شد.

وی ادامه داد: در این بازدید و میز خدمت با پرسنل و کارکنان شهرداری منطقه ۲ دیدار و گفت‌وگو صورت گرفت و مسائل و موضوعات مطرح شد.

شهردار شیراز با بیان اینکه باز خورد بسیار خوبی از بازدید منطقه ۲ داشتیم، ابراز امیدواری کرد: این دیدار بی‌واسطه و چهره به چهره که از سال گذشته توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز شروع شد، بتواند در سال جاری نیز استمرار داشته باشد، چرا که در وهله باعث رضایت مراجعین و شهروندان به جهت رفع مشکلات و مسائل آن‌ها باشد و پس از آن بتوان مشکلات پرسنل شهرداری این منطقه را در حداقل ممکن رفع کرد.

ارائه گزارش عملکرد شهردار منطقه ۲ و طرح راهکار به شهردار و معاونین وی از دیگر موضوعات مورد اشاره شهردار شیراز در این بازدید بود.

ضرورت نگاه ویژه‌تر مدیریت شهری به منطقه ۲ شیراز

سیده مریم حسینی عضو شورا و رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز در دوازدهمین بازدید نظارتی با حضور در منطقه ۲ شهرداری شیراز اظهار کرد: منطقه ۲ شهرداری شیراز یکی از مناطقی است که بیشترین تعداد محلات محروم را دارد و در سطح محلات برای احصا و رفع مشکلات همواره از یاوران شورا، رابطین و ظرفیت آن‌ها استفاده شد و کار محرومیت‌زدایی در این منطقه از محلات از مردم محله برای مردم محله اولویت‌بندی می‌شود.

وی افزود: نیاز است از سوی مدیریت شهری به صورت ویژه به این منطقه نگاه شود و این موضوع با در نظر گرفتن بودجه و کارمندانی که دغدغه رفع مشکلات مردم را دارند مد نظر است.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: کارمندان شهرداری منطقه دو در این منطقه همواره معتقد هستند نهایت رأفت قانونی در برخورد با شهروندان در این منطقه صورت می‌گیرد تا مشکلات آن‌ها رفع شود و این اقدام به معنای نگاه یک شهروند به شهروند دیگر نه نگاه یک مسئول به یک شهروند است.

حسینی ابراز امیدواری کرد: با تنوع فعالیت‌هایی که در این منطقه صورت می‌گیرد روز به روز در رفع محرومیت برای مردم این منطقه گام‌های بیشتری برداریم.

منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد

ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید اظهار کرد: پس از پایان تعطیلات نوروزی در روز پنجم اردیبهشت ماه جاری این توفیق عنایت شد تا جلسه میز خدمت در شهرداری منطقه ۲ برگزار شود.

وی افزود: منطقه دو ویژگی خاص خود را دارد علاوه بر نقاط قوت بسیار زیاد که قابل مقایسه با سایر مناطق نیست، اما این منطقه مسائل و مشکلات ویژه‌ای دارد که این موضوعات به بافت فرسوده و قدیمی بودن آن بر می‌گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: بخشی از این منطقه به عنوان شناسنامه شیراز است. همچنین با ظرفیت اقتصادی که این منطقه دارد این بخش در سایر مناطق نیست. از سوی دیگر با بخش‌های فرهنگی که این منطقه دارد یک سوم دانشگاه فرهنگیان در این منطقه قرار دارد اما برخی از آن بی اطلاع هستند.

حسینی با اشاره به اینکه منطقه ۲ شیراز استعدادهای خاص خود را دارد، ادامه داد: این درخواست را مطرح کردیم که معاونین شهردار شیراز بخش‌های مختلف آن را فعال کنند و آن را به شکوفایی برسانند.

وی در خصوص عملکرد اجرایی شهرداری در این منطقه گفت: اقدامات مدنظر و قابل پیگیری که از سوی شهرداری و ناظر شورا در این منطقه صورت گرفته است، رضایت‌بخش بوده و پیشرفت منطقه صعودی است و رضایت‌مندی مردم از مجموعه اقدامات بسیار بالا است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان ضمن قدردانی از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار منطقه و پرسنل و یاوران شورا این منطقه، خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در دستور کار است افق مناسبی را در این منطقه شاهد هستیم و امید است شاهد شکوفایی و پیشرفت در این منطقه باشیم. چرا که این منطقه مستعد بهترین ارائه خدمات است.

مشارکت مردم در حوزه مدیریت شهری تداوم یابد

محمود صفایی نایب رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمند سازی شورا در این بازدید اظهار کرد: اولین میز خدمت در سال جاری در منطقه ۲ برگزار شد و حضور شهردار شیراز و سایر مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر شیراز منجر به کاهش، رفع مشکلات و مسائل مطرح شده از سوی شهروندان این منطقه شود.

وی ادامه داد: شهروندان در این منطقه مسائل عمده‌ای مطرح داشتند که اغلب موضوعات در خصوص زمین و تملکات بود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: برخی از یاوران شورا موضوع خدمات زیر بنایی را در محلات خود مطرح کردند و دستورات لازم از سوی شهردار شیراز و رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابلاغ شد.

صفایی خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات شهروندان در این میز خدمت رفع شد و برخی از مسائل دیگر مقرر شد در جلساتی که در شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برگزار می‌شود پیگیری شود.

وی ابراز امیدواری کرد: همچون سال گذشته جلسات میز خدمت به صورت مستمر با حضور مدیران شهری و مردم برگزار شود تا علاوه بر رفع مشکلات شهروندان، مشارکت مردم در حوزه مدیریت شهری تداوم یابد.

استقبال خوب شهروندان از برگزاری میزهای خدمت مشهود است

محمد تقی تذروی عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۲ شیراز در این بازدید تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و شهردار شیراز در دیدار مردمی و میز خدمت منطقه ۲ بودند.

وی افزود: در یازده نشست گذشته استقبال بسیار خوبی از سوی مردم صورت گرفت و با توجه به اینکه در برخی مواقع ملاقات و گفت‌وگوی مستقیم و بی واسطه با مدیران شهری و اعضای شورای امکان با دشواری و یا تأخیر همراه است، لذا در این میز خدمت‌هایی که برگزار می‌شود دیدار و گفت و گوی بی واسطه مردم با اعضای شورا و مدیران شهری فراهم می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی ارتباط چهره به چهره با مردم است و در موضوعاتی که نیاز است شهردار شیراز دستورات را مستقیم اعلام کند، این اقدام صورت می‌گیرد تا مشکلات شهروندان حل و فصل شود.

تذروی اضافه کرد: در بسیاری از مواقع مردم با حضور خود در میز خدمت‌ها، بسیاری از مشکلات و موضوعات را اطلاع رسانی می‌کنند.

وی ضمن قدردانی از یاوران شورا منطقه ۲ که مسائل و مشکلات این منطقه را با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز مطرح داشتند، گفت: با برنامه‌ریزی برای آینده و تخصیص بودجه، مسائل و مشکلاتی که از سوی شهروندان در این منطقه مطرح می‌شود اقدامات تأثیر گذار خواهد بود.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۲ همچنین با قدردانی از شهردار منطقه اظهار کرد: در اوایل این موضوع را شاهد بودیم که مراجعات مردمی بسیار زیاد بود اما با دیدار چهره به چهره و رفع مشکلات شهروندان در این منطقه، مراجعه شهروندان نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است و این موضوع نشان از اثرگذاری ارتباط مردمی بین مسئولین و مردم است.

به گزارش ایمنا، در این بازدید چندساعته، گفت و گو با مدیران و کارکنان با هدف تکریم و دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات آن‌ها و جلسه بررسی مسائل منطقه به جهت آشنایی با ظرفیت‌ها، کاستی‌ها و چالش‌ها و موانع موجود و آگاهی از روند پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌های این منطقه؛ از مواردی بودند که در این بازدید نیم‌روزی، مطابق بازدیدهای نظارتی شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری شیراز انجام گرفت.

کد خبر 748027

دیگر خبرها

  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • کارفرمایان به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا