Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران هندی در مطالعات خود موفق به استفاده از طلای سیاه نانو برای تبدیل کربن دی اکسید به سوخت و تصفیه آب دریا به آب آشامیدنی شدند. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، دانشمندان هندی اظهار کردند که می‌توانند طلای زرد (golden gold) را با تغییر نانو ذرات طلا و تغییر فاصله بین آنها، به طلای سیاه تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کمک انرژی خورشیدی، طلای سیاه نانو (black nano gold) می‌تواند به عنوان یک روش برای تبدیل کربن دی اکسید به سوخت و دفع آب نمک دریا‌ها مورد استفاده قرار گیرد و بنابراین می‌تواند روشی مناسب برای مبارزه با گرم شدن کره زمین باشد.

پژوهشگران این مطالعه گفتند: مانند یک درخت طبیعی که از کربن دی اکسید، نور خورشید و آب برای تولید غذا استفاده می‌کند، طلای سیاه توسعه یافته نیز همانند یک درخت مصنوعی از کربن دی اکسید، نور خورشید و آب برای تولید سوخت استفاده می‌کند و از این سوخت نیز ما می‌توانیم برای خودروهایمان استفاده کنیم.

به طور قابل توجه می‌توان از طلای سیاه پس از منتشر کردن گرمایی که از نور خورشید جذب کرده برای تبدیل آب دریا به آب آشامیدنی استفاده نمود. دی‌اکسید کربن توسط صنایع غذایی، صنعت نفت و صنایع شیمیایی استفاده می‌شود.

بخار آب، دی‌اکسید کربن، متان و ازن مؤثرترین گاز‌های گلخانه‌ای هستند. با وجودی که نمی‌توان به‌طور دقیق مشخص کرد که سهم هر کدام از این گاز‌ها در اثر گلخانه‌ای زمین چقدر است، اما به‌طور کلی کربن دی‌اکسید بین گاز‌های گلخانه‌ای ناشی از صنعت و کشاورزی بیشترین سهم را در خصوص پدیده گرمایش زمین دارد.

"ویوک پولشیتیوار" (Vivek Polshettiwar) نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار دانشکده شیمی گفت: روزی خواهد آمد که شرکت‌ها به دلیل انتشار گاز‌های گلخانه‌ای با مالیات مواجه خواهند شد بنابراین تمام دولت‌ها باید به دنبال راه‌هایی برای تبدیل دی اکسید کربن به سوختی پاک باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تبدیل دی اکسید کربن به سوخت فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)

عصر ایران؛ مسعود طاهری - حضور پررنگ چری، یکی از بزرگترین خودروسازان چینی، در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن که با شعار "عصر جدید، خودروهای جدید" برگزار شد، بار دیگر بر جایگاه این شرکت به عنوان یکی از بازیگران اصلی در صنعت خودرو جهان تأکید کرد.

چری در این نمایشگاه از جدیدترین دستاوردها، نوآوری‌ها و برنامه‌های آینده خود برای بازارهای داخلی و جهانی رونمایی کرد و گام بلندی در مسیر تبدیل شدن به برندی جهانی برداشت.

در میان انبوه خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه پکن 2024، غرفه چری به وضوح خودنمایی می‌کرد. این شرکت با تمرکز بر عرضه خودروهای نوآورانه و پاک، توجه بازدیدکنندگان و کارشناسان را به خود جلب کرد.

از جمله محصولات شاخص چری در این نمایشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تیگو 9: بر روی پلتفرم جدید T2X چری ساخته شده است. این پلتفرم با تمرکز بر هوش و اتصال به اینترنت، تحولات جدیدی را در صنعت خودرو رقم می‌زند. T2X با ادغام فناوری‌های پیشرفته در بخش‌های مختلف، از جمله سیستم تعلیق، شاسی، سیستم چهار چرخ متحرک و فرمان، هندلینگ و پایداری خودرو را به طور قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

اکسید EXLANTiX: کانسپت لوکس و برقی چری که نمایانگر تعهد این شرکت به ارائه تجربه‌ای منحصر به فرد از رانندگی لوکس و پایدار به مشتریان است. این خودرو با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا، به عنوان پرچمدار برند اکسید، لوکس و پایداری را به طور همزمان به ارمغان می‌آورد.

امودا C7: کراس‌اوور جدید چری با طراحی اسپرت و جوان‌پسند که به دنبال جذب مشتریان در این رده سنی است. این خودرو با ظاهری عامه‌پسند و امکانات رفاهی مناسب، می‌تواند سهم بازار چری را در میان جوانان افزایش دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی + فیلم
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید