Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید بهشتی پور ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی زیرشاخه های متعددی دارد که یکی از این ریزشاخه ها درحوزه درمان بیمه شدگان است.

وی بیان داشت: در استان کرمان سه بیمارستان تأمین اجتماعی شامل بیمارستان پیامبر اعظم کرمان، بیمارستان غرضی سیرجان و بیمارستان امام علی (ع) زرند وجود دارد اما در رفسنجان بیمارستان تامین اجتماعی نداریم و خدمات در کلینیکِ واقع در سازمان تأمین اجتماعی رفسنحان به مردم ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی کلینیک تامین اجتماعی رفسنجان شامل بخش های عمومی، تخصصی، داروخانه، دندانپزشکی، تزریقات و پانسمان، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، شوراهای پزشکی طب کار و واحدهای اداری مالی و پشتیبانی است.

مسئول کلینیک تامین اجتماعی رفسنجان تصریح کرد: این پلی کلینیک کل شهرستان را پوشش می دهد و روزانه حدود ۹۰۰ نفر و سالانه ۲۰۰ هزار نفر مراجعه کننده دارد.

بهشتی پور افزود: با توجه به فرسودگی ساختمان کلینیک رفسنجان به فکر این هستیم مرکز جدید با قابلیت های جدید احداث شود که با در مرحله اول مجوز احداث دریافت و در مرحله بعد خرید زمین، تغییر کاربری، تهیه نقشه و … انجام شده؛ پیمانکار اجرای این طرح نیز مشخص شده و به زودی عملیات احداث پلی کیلینیک بیمه تأمین اجتماعی رفسنجان آغاز خواهد شد.

مسئول کلینیک تامین اجتماعی شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: پلی کلینیک جدید تامین اجتماعی رفسنجان در انتهای خیابان امیر کبیر غربی با اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان تأمین اجتماعی در چهار هزار متر مربع و در مدت زمان یک سال و نیم احداث خواهد شد.

بهشتی پور با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال ۹۷ شعبه شهید باقری رفسنجان رتبه اول در بین ۱۰۷ شعبه هم تراز خود در سطح کشور کسب کرد، یادآور شد: اوایل امسال به ما اعلام شد در سطح استان کرمان پنج شعبه ممتاز بیمه تأمین اجتماعی داریم و سازمان بیمه تامین اجتماعی استان کرمان در بین ۳۳ سازمان بیمه کل کشور رتبه برتر را کسب کرد و این رتبه بر اساس فعالیت های داخل شعبه و ارائه خدمات است.

وی همچنین در خصوص نسخه الکترونیک، گفت: در کل مراکز ملکی سازمان بیمه تأمین اجتماعی کشور این نسخه برقرار شده و زمان مراجعه به پزشک نیاز به دفترجه درمانی نیست و بیمه شدگان با مراجعه و ارائه هر کارت معتبر در هر نقطه از کشور می توانند خدمات دریافت کنند ضمن آنکه برای بیماران مزمن در زمینه دیابت، فشارخون، بیماری های قلبی و ریوی، اعصاب و روان و… پرونده تشکیل می شود و درمان این بیماران مورد پیگیری قرار می گیرد.

کد خبر 4668410

منبع: مهر

کلیدواژه: تامین اجتماعی استان کرمان رفسنجان حوزه بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی

مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته – سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ - در مجموع ۲۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قراداد این سازمان واریز شد.

وی در مورد جزییات این پرداخت افزود: ۱۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

اسلامی همچنین گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز ان‌شاءالله در آینده نزدیک از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی تادیه خواهد شد.

گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

منبع: روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی