Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان رفسنجان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این شهرستان دارای چهار شعبه تأمین اجتماعی شامل شعب شهید باقری، مس سرچشمه، بخش کشکوئیه و منطقه نوق است.

محمدرضا بابایی با اشاره به آمار مربوط به شعبه تأمین اجتماعی شهید باقری بیان کرد: ۲ کارگزاری در خیابان مطهری و خیابان شریعتی این شهرستان وجود دارد که تعداد بیمه شدگان اصلی، مستمری بگیر و از کارافتادگانی که از این شعبه خدمات دریافت می‌کنند ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفر است که با افراد تحت تکفل به ۱۱۶ هزار نفر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابایی ادامه داد: طی یک سال گذشته ۶۲ هزار جلد دفترچه در این شعبه تعویض شد، همچنین تعداد نامه‌هایی که وارد این شعبه شد ۱۴۰ هزار نامه است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های ما بیشتر از درآمد است و کارفرمایان تحت پوشش این شعبه ۳۳ میلیارد تومان به سازمان بدهی دارند.

وی تصریح کرد: یکی از این بسته‌های حمایتی بخش بخشودگی جرائم است لذا کارفرمایان خوش حساب سازمان که به این سازمان تا پایان سال ۹۶ بدهی دارند از تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳ شهریور سال جاری می‌توانند با مراجعه به شعبه از بخشودگی جرائم بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از کارگاه ها مشمول این بخشودگی نمی‌شوند تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۰۰ مورد از کارگاه‌های رفسنجان بازرسی شده ضمن اینکه هفت هزار و ۳۰۰ کارگر ساختمانی نیز مورد بازدید قرار گرفته اند.

بابایی در بحث تعهدات کوتاه مدت که شامل پرداخت هزینه‌های کفن و دفن، ایام بارداری، بیمه بیکاری و غیره است گفت: در این سازمان هفت هزار و ۱۸۱ تعهد داشتیم که ۶۱ میلیارد ریال پرداخت شده است همچنین در بحث تعهدات بلند مدت نیز که شامل پرداخت حقوق بازنشستگان، بازماندگان و مستمری بگیران ماهانه ۱۴.۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ماهانه برای انجام تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت سازمان تأمین اجتماعی رفسنجان بیش از ۱۵.۲ میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

بابایی بیان کرد: شعبه شهید باقری رفسنجان برای ۵۱۶ نفر بیمه بیکاری پرداخت می‌کند و ۸۱۷ نفر نیز شاغلان صنایع دستی در زمینه پته دوزی، گبه دوزی و قالی بافی بیمه هستند ضمن اینکه خانم‌های خانه داری که سن آنها بین ۱۸ تا ۵۰ ساله باشد می‌توانند به شعب بیمه مراجعه و قرارداد بیمه زنان خانه دار ببندند.

وی خاطرنشان کرد: خانم‌های با ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه و با ۴۲ سال سن و نیز آخرین پرداخت حق بیمه شان در کارگاه اجباری باشد می‌توانند با ۲۰ روز بازنشسته شوند همچنین در حرفه های سخت و زیان آور از جمله خبرنگاری؛ نیز پس از بررسی در این نهادها فرد خبرنگار می‌تواند با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته شود.

بابایی با بیان اینکه اتباع بیگانه نیز می‌توانند از مزایای بیمه شدن بهره مند شوند افزود: اتباع بیگانه که مجوز قانونی اقامت در ایران را داشته باشند می‌توانند مراجعه و تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند ضمن اینکه در کل کشور نیز سه هزار و ۴۰۰ تبعه عراقی، افغانی، هندی و غیره تحت پوشش بیمه و مستمری بگیر این سازمان هستند.

پلی کلینیک تأمین اجتماعی در رفسنجان احداث می‌شود

مسئول کلینیک تأمین اجتماعی شهرستان رفسنجان نیز گفت: پلی کلینیک تأمین اجتماعی رفسنجان با اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

مجید بهشتی پور با اشاره به وجود سه بیمارستان تأمین اجتماعی در استان کرمان شامل بیمارستان پیامبر اعظم کرمان، بیمارستان غرضی سیرجان و بیمارستان امام علی (ع) زرند ادامه داد: در رفسنجان اینگونه بیمارستانی نداریم و خدمات در کلینیکِ واقع در سازمان تأمین اجتماعی رفسنجان به مردم ارائه می‌شود و شامل بخش‌های عمومی، تخصصی، داروخانه، دندانپزشکی، تزریقات و پانسمان، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، شوراهای پزشکی طب کار و واحدهای اداری مالی و پشتیبانی است.

بهشتی پور عنوان کرد: این پلی کلینیک کل شهرستان را پوشش می‌دهد و سالانه ۲۰۰ هزار نفر مراجعه کننده داریم ضمن اینکه ارجاع داخلی نیز بخشی از خدمات ما هست و بیماران و مراجعه کنندگانی که احتیاج به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند پس از ویزیت در پلی کلینیک به متخصصان بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند.

وی در خصوص نسخه الکترونیک نیز گفت: در کل مراکز ملکی سازمان بیمه تأمین اجتماعی کشور این نسخه برقرار شده و زمان مراجعه به پزشک نیاز به دفترجه درمانی نیست و بیمه شدگان با مراجعه و ارائه هر کارت معتبر در هر نقطه از کشور می‌توانند خدمات دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرسودگی ساختمان کلینیک رفسنجان که روزانه حدود ۹۰۰ نفر مراجعه کننده از اقصی نقاط این شهرستان داریم لذا به فکر این هستیم مرکز جدید با قابلیت‌های جدید احداث شود که با پیگیری‌ها در این زمینه و با حمایت‌های مرحوم دکتر نوربخش (رئیس سابق سازمان بیمه تأمین اجتماعی کشور)، مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی استان کرمان و نیز پیگیری های مجدانه نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در مرحله اول مجوز احداث دریافت شده و در مرحله بعد خرید زمین، تغییر کاربری، تهیه نقشه انجام شده؛ پیمانکار اجرای این طرح نیز مشخص شده و بزودی عملیات احداث پلی کلینیک بیمه تأمین اجتماعی رفسنجان آغاز خواهد شد.

بهشتی پور بیان کرد: این پلی کلینیک در انتهای خیابان امیر کبیر غربی با اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان تأمین اجتماعی در چهار هزار متر مربع و به مدت زمان یک سال و نیم احداث خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سازمان تأمین اجتماعی یک چهارم بودجه کل کشور است و این سازمان از ردیف دولتی بودجه‌ای ندارد و همه فعالیت‌ها و عملیات‌ها با توجه به کسب درآمدها است.

بهشتی پور عنوان کرد: در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ شعبه شهید باقری رفسنجان رتبه اول در بین ۱۰۷ شعبه هم تراز خود در سطح کشور کسب کرد.

رفسنجان در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

۷۴۳۳/‏۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان بیمه رفسنجان بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.