Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان روز سه شنبه، در جلسه ستاد بازسازی مناطق سیل زده شهرستان سمیرم، اظهار داشت: این اعتبار در ۲ سال گذشته به این شهرستان اختصاص داده شد که سرجمع ریالی برای بازسازی خسارت های وارد شده است.

به گفته منصور شیشه فروش، خسارت سیلاب و آبگرفتگی در استان اصفهان پنج هزار میلیارد ریال بود که افزون بر هزار میلیارد ریال آن مربوط به منطقه کوهستانی سمیرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۵۵ فقره وام بازسازی به خسارت دیدگان پرداخت شد، افزود: اعتبار این تعداد وام پرداختی هشت میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از مجموع همان ۲۱۰ میلیارد ریال مبلغ کل ۲ سال اخیر است که بیان شد.

وی خاطرنشان کرد: احداث واحدهای بنیاد مسکن در قالب ۱۲۰ واحد ساختمانی ۲ طبقه در حال اجرا و ساخت است و امیدواریم با همت خوب مسوولان امر در شهرستان و استان تا قبل از فرارسیدن فصل سرما تکمیل شود تا به خسارت دیدگان سیل امسال تحویل داده شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به کمک رهبر انقلاب در اختصاص هشت تن سیمان رایگان برای هر خانوار خسارت دیده از سیل، ادامه داد: سوله بزرگ مرکز فنی و حرفه ای سمیرم برای نگهداری در این محل در نظر گرفته شده است.

وی از اداره راه و شهرسازی و شهرداری سمیرم هم خواست در یک هفته آینده یک قطعه زمین وسیع با در نظر گرفتن طرح تفصیلی شهر برای اختصاص به سایر خسارت دیدگان معرفی و مشخص کند تا کلنگ احداث واحدها در آن محل نیز به زمین زده شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان هم در همین پیوند اظهار داشت: ۷۰ درصد ساخت و سازها در مناطق سیل زده استان به تعداد ۱۲۰ واحد از مجموع ۲۰۰ واحدی که به کل استان اختصاص داده شده در سمیرم ساخته می شود.

محسن قوی بیان تصریح کرد: ۴۰۰ فقره تسهیلات معیشتی استان اصفهان بود که ۶۱ مورد آن به سمیرم اختصاص یافت و به ۴۱ خانوار آسیب دیده از سیل به صورت موردی در این شهرستان کمک شد.

وی مجموع اعتبار امسال بنیاد مسکن برای سمیرم در بخش ساخت، تسهیلات و تعمیر و بازسازی واحدها را ۱۲ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان برشمرد و افزود: روند کار در پرداخت تسهیلات و مساعدت ها باید شتاب بیشتری بگیرد چرا که از ۱۹۰ سهمیه تسهیلات معیشتی اختصاصی سمیرم تنها ۲۲ مورد تاکنون از آن بهره مند شده اند.

به گفته قوی بیان، فصل کار در سمیرم محدود است و بانک ها باید کمک کنند ما بنوانیم قراردادهای اعطای وام به معرفی شدگان بنیاد مسکن را ببندیم و در ادامه کار اعتبارات بلاعوض دولتی را نیز پرداخت کنیم.

سیلاب و آبگرفتگی های فرودین ماه امسال، خسارت های زیادی به بخش ها و زیر ساخت های عمومی، باغ ها و مزارع و منازل شهرستان کوهستانی سمیرم وارد و حدود ۱۵۰ خانوار ساکن در بافت فرسوده و خانه های قدیمی شهر سمیرم و سایر شهرهای این شهرستان را مجبور به ترک ساختمان ها و اسکان اضطراری در مدارس کرد.

شهرستان سمیرم با افزون بر ۱۰۰ هزار جمعیت، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.

۷۱۴۷/‏۶۰۲۶/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل مدیریت بحران سمیرم بازسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم گفت: هم‌زمان ۱ نفر در ۲ نقطه از شهرستان سمیرم مفقود شدند.

محمدعلی داودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: عصر روز گذشته طی تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم مبنی بر مفقود شدن یک خانم ۵۵ ساله در ارتفاعات پشمکان سمیرم دو تیم به منطقه اعزام شد.

وی افزود: این خانم که در کیلومتر ۳۵ محور سمیرم به ونک در منطقه کهنولچه ارتفاعات پشمکان مفقود شده بود، بعد از ۳ ساعت تلاش توسط تیم کوهستان شعبه سمیرم و کلانتری شهر ونک پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم تصریح کرد: همچنین یک پیرمرد ۷۰ ساله در کیلومتر ۴۵ محور سمیرم به دهاقان در روستای چشمه سرد گم شده بود که با همکاری شورا، مردم محلی و پایگاه امداد و نجات دولت قرین وی نیز سالم پیدا و تحویل خانواده داده‌شد.

وی از مردم خواست برای رفتن به ارتفاعات و کوهستان بدون تجهیزات و به تنهایی سفر نکنند و در صورت هر گونه اتفاقی با شماره تلفن ۱۱۲ جهت امدادرسانی تماس بگیرند.

کد خبر 748861

دیگر خبرها

  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت