Web Analytics Made Easy - Statcounter

*ثبات کاهنده نرخ ارزبا سیاست های دولت

نخستین مطلب بسته خبری استان‌های ایرنا را با خبری از اصفهان به بیان رییس کل بانک مرکزی آغاز می کنیم که اعلام کرده همه فشارها را پشت سر گذاشتیم و اکنون در مرحله‌ای هستیم که قیمت ارز ثبات کاهنده یافته است.

همتی در جمع فعالان اقتصادی این استان تاکید کرد: با وجود همه فشارها و التهابات سیاسی علیه کشورمان، دشمنان به این نتیجه رسیدند که ما از نظر سیاسی، امنیتی و اقتصادی حرفی برای گفتن داریم و اکنون این ما هستیم که تعیین کننده چگونگی مذاکره‌ها هستیم چون نظام جمهوری اسلامی قوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*رشد ۵۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور

در مطلب اقتصاد دیگری علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قزوین از رشد ۵۲ درصدی ورود گردشگران خارجی در سال گذشته به کشور خبر داد و گفت: آمار این گردشگران از ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سال ۹۶، پارسال به ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافت.

*رونق تولید راهبرد اساسی برای حل مشکلات کشور

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، هم در سفر به خراسان رضوی در جمع فعالان اقتصادی تربت حیدریه؛ راهبرد اساسی برای حل مشکلات اقتصادی کشور را توجه به رونق تولید دانست و افزود: باید باور داشته باشیم که رونق تولید مشکلات کشور را حل می کند و همه افراد با مسئولیت های متفاوت به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

*صادرات ۱۰ میلیارد دلاری کشور در سه ماهه امسال

اما خبری هم از صادرات سه ماه نخست کشور که بر اساس اعلام احمد ذاکری معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی گمرک ایران بدون احتساب میعانات گازی با روند افزایشی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است ولی با احتساب میعانات گازی کاهش ۶ درصدی دارد.

*هزینه کرد بیش از ۷۰ درصد اعتبارات وزارت ارشاد خارج از تهران

بیش از ۷۰ درصد اعتبارات وزارت ارشاد در خارج از تهران هزینه می شود هم خبری است که عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را بیان کرده است.

او با اشاره به تمرکززدایی در فعالیت های این وزارتخانه گفت: در دوره مدیریت کنونی این وزارتخانه از مرکز تمرکززدایی شده و توجه به شهرستان‌ها و اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در اولویت قرار گرفته است.

*ایران عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است

اما اینکه طبق اعلام امروز وب سایت سازمان بهداشت جهانی، جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور عاری و پاک از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان معرفی شده است هم خبری از حوزه اجتماعی است که مرکز خراسان جنوبی از قول صفرعلی ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد و گفت: سال ۹۶ با معدوم‌سازی ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه پرنده با بحران آنفلوآنزای فوق حاد در کشور مواجه بودیم که اقدامات پیشگیری و بهداشتی از سال ۹۷ تاکنون ما را به این رتبه جهانی رساند.

* چهارمین موج ملخ‌های صحرایی در راه ایران

* بر اساس جدیدترین خبرها و هشدارهای دریافتی از سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) درروز دوشنبه ۲۳ خردادماه، چهارمین موج ملخ های صحرایی مهاجر ظرف چند روز آینده وارد استان هرمزگان می شود.

ملخ هایی که از ابتدای امسال با بارش های نسبتاً خوبی که در سطح کشور موجب بهبود وضعیت مراتع و اراضی کشاورزی شد برای چندین بار است رو به سرزمین ایران می آورند واینک حمید دولتی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اعلام کرده که چهارمین ریزش گسترده دسته‌های ملخ صحرایی مهاجر در حال عبور از شبه جزیره عربستان هستند که پیش بینی می‌شود تا پایان همین هفته همه شهرستان‌های این استان به خصوص مناطق ساحلی را تحت الشعاع قرار دهند.

*ایجاد بانک ذخیره بیماری‌های ژنتیکی در کشور

در کاشان هم مجید رضازاده، معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از برنامه ایجاد بانک ذخیره بیماری‌های ژنتیکی در کشور خبر داد و گفت: این بانک امسال با اجرای طرح پیشگیری از معلولیت‌های گروه هدف سازمان بهزیستی کشور ایجاد خواهد شد.

*تحصیل ۱۷۰ هزار طلبه زن در حوزه های علمیه

اما خبری فرهنگی از حوزه بانوان مبنی بر اینکه با گذشت ۲۳ سال از تشکیل تاکنون ۱۰۰ هزار طلبه زن از این مراکز دانش آموخته و ۱۷۰ هزار نفر در حال فراگیری علوم دینی و حوزوی هستند که مدیر حوزه های علمیه کشور در اجلاس موسسان هیات امنا و مدیران حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اعلام کرد.

حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور گفت: بیشتر طلبه‌های خواهر در سطح ۲ (لیسانس)، بخش قابل توجهی در ۱۲۵ محل رشته در سطح ۳ (کارشناسی ارشد) و شماری نیز در ۱۲۵ محل رشته در سطح ۴ (دکترا) تحصیل می‌کنند.

*اطفا آتش عرصه‌های ملی حوضه دریاچه ارومیه

هنوز هم آتشی که به جان طبیعت افتاده خاموشی نگرفته و هر روز از یک گوشه این آب و خاک شعله می کشد و اینبار از عرصه‌های ملی حوضه دریاچه ارومیه سربرآورد که با اعلام میرصمد سیدموسوی مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی این آتش سوزی که درعرصه‌های ملی در منطقه عربلوی دره در زیرحوضه دریاچه ارومیه رخ داده بوده با تلاش یگان حفاظت این اداره کل خاموش شد و مشارکت مردم در این حوزه بسیار موثر بود.

*دولت به ترمیم زیرساخت های آسیب دیده از سیل گلستان اعتبار داد

اعطای اعتبار از سوی دولت برای ترمیم زیرساخت های آسیب دیده از سیل گلستان که فروردین امسال خسارات سنگینی بر این خطه وارد آورد هم خبری دیگر از حوزه حوادث است که مرکز گلستان در مطلبی به آن پرداخته که در جلسه هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهوری، هیأت وزیران با اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به وزارت‌خانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جبران خسارت و بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده ناشی از سیل فروردین ماه سال جاری موافقت شده است اعتباری که برای استان‌های درگیر سیل از جمله گلستان است.

*قطع برق ۱۵ سازمان پرمصرف پایتخت

قطع برق ۱۵ سازمان پرمصرف پایتخت هم خبری است که در پی هشدارها و اعلام های بسیار وزارت نیرو به دستگاه ها و بخش های اداری و دولتی و غیره برای مدیریت مصارف شان با توجه به گرمای هوا و افزایش مصرف انرژی اقدام شد.

به گفته کامبیز ناظریان، معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با تاکید بر اینکه برق ۱۵ سازمان ملی، استانی و تعدادی از بانک‌های پرمصرف پایتخت در روز دوشنبه قطع شده است، گفت: پایش و کنترل برق مصرفی ادارات تهران تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

*افت ۵۰ درصدی شوری آب دریاچه ارومیه

از ارومیه هم خبر می رسد که شوری آب دریاچه ارومیه با ورود قابل توجه آب به بستر آن، در سال جاری نصف شده است که این مطلب توسط مهرنگ دوستی رضایی مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اعلام شده است.

*از تجارتی جهانی در پستو تا رسمی برای مشارکت و سهم مشهدی ها در زیارت حرم رضوی

هیس! زنان در حوادث هم فریاد نمی‌زنند، سهم مشهدی ها از زیارت حرم مطهر رضوی، «چلنگری»؛ لنگر به گل نشسته مادستان، «هه ره وز» رسمی برای مشارکت، رهاورد سفر جهانگیری و ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی و مشکلات حفظ آن؛ عناوینی از گزارش های ۲۴ ساعت گذشته اخبار استان‌های ایرناست.

_ «هه ره وز» رسمی برای مشارکت، گزارشی از رسمی نیکو برای کار جمعی و همکاری متقابل است در مناطق روستایی غرب کشور که هنوز در بانه آثار آن مشهود است فرهنگی که این روزها به شدت به آن نیازمندیم و باید توسعه یابد که مرکز سنندج به این موضوع پرداخته است.

_سهم مشهدی‌ها از زیارت حرم مطهر رضوی هم مطلبی است از بررسی این موضوع به اشکال که به آن پرداخته شده و اینکه مشهدی‌ها چه سهمی از مشرف شدگان به بارگاه منور رضوی را در طول سال به خود اختصاص می دهند و سهم این مجاوران در برنامه ریزی‌های شهری در حرم مطهر رضوی و اطراف آن موضوع این گزارش است.

_«تجارتی جهانی در پستو »، مطلبی است با این مقدمه که تجارتی جهانی اما غیررسمی که در پستوهای مخفی و سوله متروکه کارخانه‌ها در جای جای ایران رونق گرفته و موافقان و مخالفان سرسختی نیز دارد، به موضوع استخراج ارز دیجیتال و بیت کوین اشاره دارد که در ماه‌های اخیر به بحث داغ رسانه‌ها و جامعه ایرانی تبدیل شده است، تجارتی که برخی آن را فرصتی پرسود و راهی برای دورزدن تحریم‌ها می‌دانند و عده‌ای دیگر آن را بلعنده برق ارزان کشور توصیف می‌کنند.

_«هیس! زنان در حوادث هم فریاد نمی‌زنند»، هم مطلبی از استان تهران است که این موضوع که زنان هنگام وقوع حوادث طبیعی مثل زلزله یا سیل حتی به امدادگران زن هم اعتماد نمی‌کنند و درباره نیازهای بهداشتی‌شان سکوت را ترجیح می‌دهند و مسائل و آسیب های آن را دستمایه گزارش قرارداده است.

_همدان هم گزارشی را با عنوان «چلنگری؛ لنگر به گل نشسته مادستان» منتشر کرده که در آن به وضعیت منطقه چلنگر پرداخته است و با این مقدمه به موضوع ورود یافته است «اینجا در تابستان نه چندان خُنک همدان و بر بلندای تپه‌های چند هزار ساله هگمتانه، جایی که گفته می شود خیابان جدید راسته آهن‌فروشان مانع از تکمیل پرونده ثبت جهانی نخستین پایتخت پادشاهان ایرانی شده است، روح زندگی با صدای چکش و پُتک آهنگران و تک "چلنگری" در کوچه پس کوچه های پیاده راه اکباتان در هم آمیخته است.»

_ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی و مشکلات حفظ آن؛ هم گزارش ساری است که با توجه به مشکلات متعدد در حفظ جنگل‌های هیرکانی که از گذشته بر روی هم انباشته شده به بررسی این موضوع ژرداخته است و به گفته کارشناسان اینک ثبت جهانی این جنگل‌های کهن و وظیفه مضاعف در حفظ آن، توجه بیشتر مسئولان و مردم را می طلبد.

۱۹۰۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برق ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش نیاز به بازاندیشی دوباره دارد

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سعی داریم کاستی‌های آموزشی و پژوهشی با تکیه بر نیروهای داخلی برطرف شود، گفت: آموزش و پرورش نیاز به بازاندیشی دوباره دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، رضا مراد صحرایی، در آئین تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه مهاجرت معکوس با هدف حمایت از قشر فرهنگی و شناسایی فرهنگیان نخبه در دستورکار قرار دارد، اظهار کرد: تکریم معلم و قدردانی از رسالت خطیر این قشر ضروری است.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰۰ هزار معلم در تلاش هستند تا با سرپنجه خود آینده فرهنگی کشور را بسازند، ادامه داد: به همین علت، گفته می‌شود معلم معمار فرهنگی کشور است. کشوری که امروز در دست ما است و اقتداری که به دست آورده‌ایم دارای جایگاه رفیعی است.

صحرایی با بیان اینکه اقتدار و نام‌آوری ایران در جهان در واقع نتیجه تربیت معلم‌های مختلف در ادوار مختلف تاریخی است، اضافه کرد: جایگاه معلم رفیع است و یکایک آحاد جامعه او را تکریم می‌کنند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش نیاز به بازاندیشی دوباره دارد که با حمایت، همدلی، هم‌فکری، پژوهش و… ممکن خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش بیش از ۴۴ درصد دولت است، صریح کرد: جامعه بدون آموزش و پرورش موفق نیست، مدرسه آنجایی است که اگر شکوفا شود آینده را تقویت می‌کند.

صحرایی تصریح کرد: آموزش و پرورش می‌تواند با تمام ظرفیت برای جبران کاستی‌ها اقدام کند و در این راستا تصمیم دارد از درون مجموعه به رفع چالش‌ها بپردازد.

کد خبر 751870

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی زمینه‌ساز بیداری مردم جهان است
  • آموزش و پرورش نیاز به بازاندیشی دوباره دارد
  • بدتر از قتلگاه فریدون کنار کجاست؟ | امن‌ترین کشور برای پرندگان مهاجر اینجاست
  • صحرایی: اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اصلاح می‌شود
  • ورود بی سابقه سازمان بازرسی به صندوق ذخیره بعد از ۲۷ سال!
  • هجوم عجیب برای خرید طلا
  • هجوم عجیب برای خرید طلا/ فروش طلا رکورد زد
  • این پرنده عجیب به دزد پرندگان مشهور است! (فیلم)
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب خواهند شد