Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@01:21:37 GMT

باید به کانال دیپلماسی با ایران برگردیم

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۰۲۶۹

باید به کانال دیپلماسی با ایران برگردیم

به گزارش جماران؛ «مارک اسپر» نامزد رئیس جمهوری آمریکا برای ریاست وزارت دفاع ( پنتاگون ) ، روز سه شنبه در جلسه استماع در سنا گفت که آمریکا باید راهکارهای دیپلماتیک برای اختلافات خود با ایران را دنبال و از جنگ دوری کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشنگتن، وی که روز دوشنبه از طرف «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نامزد احراز این پست شد، در کمیته خدمات مسلح سنا افزود: ما با ایران جنگ نمی خواهیم و باید کانال دیپلماسی با تهران باز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپر یادآور شد که دولت ترامپ قصد دارد در نشستی با کمیته ی خدمات مسلح سنا طرح همکاری با کشورهای دیگر به منظور نظارت دقیق تر بر کشتیرانی تجاری در خلیج فارس و اطراف آن را ارایه دهد.

وی مدعی شد که هدف از اجرای این طرح، بازداشتن ایران از کشتیرانی بازدارنده در خلیج فارس است.

سخنگوی پنتاگون از معرفی اسپر به عنوان وزیر دفاع آمریکا به سنا خبر داده و در عین حال گفته است تا بررسی صلاحیت وی، «ریچارد اسپنسر» وظایف این وزارتخانه را برعهده می گیرد.

اسپر در هفته‌های گذشته به عنوان سرپرست وزارت دفاع آمریکا مشغول به کار بوده  است.

به گفته کارشناسان، این جابجایی از آن جهت روی می دهد که طبق قانون، این وزارتخانه نمی تواند تا  ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) با سرپرست اداره شود، اما به محض معرفی یک فرد برای تصدی وزارتخانه به سنا، این زمان متوقف خواهد شد.

چنانچه به هر دلیلی اسپر نتواند رای لازم را از سنا به دست آورد، این مهلت برای ۲۱۰ روز دیگر تمدید خواهد شد و اسپنسر همچنان تصدی پنتاگون را برعهده خواهد داشت.

به دنبال اختلاف ترامپ با «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق آمریکا، پنتاگون از ابتدای سال ۲۰۱۹ با سرپرست اداره می شود. قبل از اسپر، «پاتریک شاناهان» سرپرستی این وزارتخانه را عهده دار بود که خرداد ماه کناره گیری کرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال پنتاگون دونالد ترامپ وزارت دفاع آمریکا مارک اسپر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

به گزارش ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه با قدردانی از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به این رژیم، اظهار کرد: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا  از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم