Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حسین امینی خواه (بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور) گفت: سرانجام پس از سال‌ها چالش کارگری با اتمام واگذاری «سهام عدلت» از سال ۹۴ تاکنون، حدود  ۳۵ ماه از مطالبات معوقه حدود ۶۰۰ نفر از کارکنان دفاتر تعاونی‌های سهام عدالت سراسر کشور بر اساس بودجه ۲۵ میلیارد تومانی هیات وزیران پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه حدود هزار و پانصد نفر در دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت سراسر کشور از ابتدای سال ۹۴ همزمان با اتمام واگذاری «سهام عدالت» به حال خود رها شده بودند و کارگران مرتبا برای وصول مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود دست به تجمع اعتراضی می‌زدند، افزود: سازمان خصوصی‌سازی مطالبات حدود  ۶۰۰ نفر (از هر دفتر تعاونی دو نفر) از کارکنان را  بر اساس بودجه ۲۵ میلیاردی که پیش از این از سوی هیات وزیران برای پرداخت مطالبات معوقه مزدی و سنواتی سالهای ۹۴ تا ۹۶ کارکنان در نظر گرفته شده بود را پرداخت کرد.

او گفت: هر کدام از کارکنان دفاتر سهام عدالت به صورت میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون بابت دستمزد و سنوات از سازمان خصوصی‌سازی طلبکار بودند اما سازمان خصوصی‌سازی به اجبار مطالبات حدود ۵۰۰ نفر از آنها را که از مشکلات معیشتی رنج می‌بردند به صورت نیمه (حدودا ۳۵ میلیون تومان) پرداخت کرد اما مابقی کارگران (حدودا ۱۰۰ نفر) مطالبات معوقه خود را با حکم قضایی به صورت کامل دریافت کردند.

او با بیان اینکه بدین ترتیب کارکنان دفاتر شهرستانی ناچارا بایستی مبلغ دریافتی سهم خود را با سایر کارکنان دفاتر تقسیم کنند، در ادامه افزود: در هریک از دفاتر شهرستان دو تا شش نفر نیروی کار مشغول به کار هستند. درعین حال سازمان خصوصی‌سازی پرداخت هزینه‌های جاری دفاتر تعاونی‌ها را نپزیرفت که در نهایت همه این هزینه‌ها باید از جیب مدیر دفتر تعاونی‌ها پرداخت شود.

امینی خواه درباره وضعیت اشتغال کارکنان دفاتر سهام عدالت نیز گفت: همچنان کارکنان دفاتر سهام عدالت بعد از ۴سال از توقف واگذاری سهام در وضعیت بلاتکلیفی بسر می‌برند اما این کارگران بر خلاف نظر سازمان خصوصی‌سازی همچنان در دفاتر سهام عدالت در سراسر کشور مشغول کارند و برای سامان دادن به وضعیت شغلی نیازمند حمایت سایر مسئولان هستند.

به گفته بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور در حال حاضر عمده‌ترین مشکل کارکنان سهام عدالت بحث پرداحت حق بیمه تامین اجتماعی آنهاست که از سه سال قبل پرداخت آن به تعویق افتاده است. در عین حال  سازمان خصوصی‌سازی نیز به عنوان کارفرما پرداخت آن را برعهده نمی‌گیرد.

او در خاتمه گفت: کارکنان سهام عدالت کشور که در طول سالهای گذشته مرتبا برای وصول مطالباتشان در پایتخت مقابل سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد و دارایی دست به تجمع می‌زدند همگی از مددجویان تحصیلکرده نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) و از اقشار ضعیف جامعه‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۱۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است

مهدی حاجی‌وند امروز در گرگان در جلسه بررسی تبیین تشریح روند و مراحل اجرایی برگزاری مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان گفت: برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، کافیست؛ یکی از وراث که سجام دارد، به همراه گواهی فوت، شناسنامه و کارت ملی متوفی و همه وراث و همچنین گواهی انحصار وراثت، به یکی از شعب بانک‌ها و یا کارگزاری‌های منتخب مراجعه کند.

وی ادامه داد: وراث هیچگونه مبلغی از این بایت در هیچ مرحله‌ای نباید پرداخت کنند.

حاجی‌وند افزود: سهم هریک از وراث به شماره شبایی که در شبکه موجود است، واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: فعلاً اعطای سهام عدالت به جاماندگان و افراد جدید، مطرح نیست.

سرمایه ۱۵ هزار میلیارد تومانی گلستانی‌ها در سهام عدالت

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان نیز از سرمایه ۱۵ هزار میلیارد تومانی گلستانی‌ها در سهام عدالت خبر داد.

روح الله صلبی گفت: قرار است این سرمایه برای توسعه استان هزینه شود و سود آن به سهام داران برسد.

وی افزود: یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر در استان سهام دار عدالت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟