Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@05:16:17 GMT

پروژه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۱۸۷۶

پروژه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام افتتاح شد

پروژه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار البرز افتتاح و آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، پروژه هواشناسی هوانوردی پیام امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و عزیزاله شهبازی، استاندار البرز به صورت همزمان در ۳ استان البرز، گلستان و لرستان از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هدف از اجرای پروژه هواشناسی هوانوردی فرودگاه پیام، تامین سلامت و امنیت پرواز در نشست و برخواست است.

اهمیت پارامترهای هواشناسی در صنعت هوانوردی تا بدانجا بوده که در اکثر مواقع، بدون پایش پارامترهای جوی تقریبا پروازها غیرممکن است، بنابراین براساس تفاهم نامه منعقده بین اداره کل هواشناسی استان و منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاهی پیام، این پروژه در سال ۹۷ آغاز و تجهیزات مربوطه از شرکت وایسالای فنلاند (برترین سازنده ادوات هواشناسی جهان) خریداری شد.

پروژه تا روز افتتاح با مبلغی بیش از ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به بهره برداری رسید. 

با اجرای این پروژه، پارامترهای هواشناسی از جمله دید افقی در سطح باند، سمت و سرعت باد در ابتدای باند، همچنین پارامترهای فشار، دما، رطوبت و تشعشع پایش و به صورت کد فرم های بین المللی در اختیار خلبانان، برج مراقبت و شرکت های هواپیمایی قرار خواهد گرفت.

با راه اندازی این پروژه، طبقه بندی فرودگاه از نظر هواشناسی به سی ای تی ۱ خواهد رسید.

نمونه ساخت داخلی سیستم هواشناسی هوانوردی نیز امروز به صورت آزمایشی و برای انجام تست های مربوطه و پس پردازش داده ها، راه اندازی می شود تا در صورت تایید از سازمان هواشناسی کشور به تولید انبوه برسد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال برج جهان سازمان هواشناسی وزیر راه و شهرسازی هواشناسی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز

داود نجفیان گفت: این طرح که با هدف تامین آب استان البرز برای افق ۳۰ ساله از ۲ سال پیش در دست اقدام قرار گرفته ، امسال ۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به آن تخصیص داده شده و امسال اولین سالی است که این طرح اعتبار ملی دریافت می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت : اکنون نیز ۲ پروژه مهم انتقال آب از رودخانه کرج در اجرای طرح جامع آبرسانی استان البرز در دست اقدام یا دستور کار قرار دارد.

نجفیان بیان کرد : یکی از این پروژه ها ، انتقال آب رودخانه کرج از آبگیر بلیقان به تصفیه خانه شماره ۲ کرج است که اعتبار پیش بینی شده برای آن ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز اظهار کرد: این شبکه به طول ۹ کیلومتر سالانه ۴۰ میلیون متر مکعب از آب رودخانه کرج به تصفیه خانه شماره ۲ کرج انتقال می دهد.

وی اظهار کرد: اکنون در حال انتخاب پیمانکار این پروژه هستیم و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز و طی سه ماه آینده تکمیل و وارد مدار خواهد شد.

نجفیان گفت : طرح دیگر انتقال آب از رودخانه کرج به تصفیه خانه شماره سه کرج است که تابستان امسال با ظرفیت تامین ۱۲.۵ میلیون متر مکعب آب در سال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت : این طرح ها زیر مجموعه طرح جامع آبرسانی البرز هستند که به صورت جهادی اجرا می شوند.

نجفیان بیان کرد: بخش دیگر طرح جامع آبرسانی استان در مناطق غربی و جنوبی البرز در دست اقدام است.

وی افزود: اکنون در این محدوده شبکه انتقال آب سد طالقان به نظرآباد و اشتهارد به طول ۶۲ کیلومتر اجرا شده که با تکمیل تصفیه خانه آب شهرجدید مهستان ، ساکنان غرب و جنوب البرز در آینده نزدیک به آب سد طالقان دسترسی پیدا می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • هوای البرز گرم می‌شود
  • آزادراه تهران - کرج - قزوین روکش آسفالت می شود
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود 
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز