Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در خصوص تشکیل کمیسیون معین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها گفت:ارتباط ستاد نقشه جامع علمی کشور و دانشگاه‌ها با تشکیل کمیسیون معین تسهیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور کبگانیان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه ۱۲۱
این ستاد در جمع خبرنگاران گفت: پیش از دستورجلسه مواردی به اطلاع اعضا رسید که مهمترین آن تغییر سیستم علم و فناوری انجام شده و گسترده‌تر شدن ستاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

وی ادامه داد: تشکیل ستاد علم و فناوری در زمره این تغییرات است. ستاد باید روی عملکرد وزارت آموزش و پرورش و سند بنیادین و بنیاد ملی نخبگان و بخش‌های مختلف علوم انسانی نظارت داشته باشد.  

کبگانیان اضافه کرد: در دستور اول جلسه ماده واحده‌ای برای ایجاد مشارکت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در سیاست گذاری و پیگیری اجرایی شدن مصوبات ستاد مصوب شد.  دانشگاه‌ها از عدم ارتباط با ستاد نقشه گله داشتند و با این مصوبه خوشبختانه کار تسهیل شد و که شروع آن از گردهمایی روسای دانشگاه‌ها بود.   

وی درباره کمیسیون معین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها گفت: کمیسیون‌ها مجموعه‌ای از مدیران دانشگاهی هستند که در حوزه‌های مختلف آموزش عالی، فنی و مهندسی وارد عمل می‌شوند و تعداد آن‌ها به ۷ کمیسیون ملی می‌رسد.  

کبگانیان ادامه داد: این ماده واحده به منظور بهره برداری حداکثری از دانشگاه‌ها و سیستم ایجاد گفتمان در اجرای سیاست‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه با ایجاد کمیسیون معین دانشگاه ذیل ستاد راهبری موافقت کرده و آیین نامه در کارگروه مخصوص و در دبیرخانه ستاد تهیه می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار شد تا جلسه بعدی آیین‌نامه با مشورت روسای دانشگاه‌ها پیشنهاد شود که با راه افتادن این کمسیون‌ها ارتباط مارا با دانشگاه‌ها تسهیل می‌شود.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور درباره دستور دوم بیان کرد: در جلسه قیل سند اشتغال دانش آموختگان مورد بررسی قرار گرفت و در این جلسه به ماده دیگر آن توجه کردیم و بر این اساس تمام دستگاه‌ها  با جهت گیری به اشتغال، توسعه اشتغال دانش بنیان و تسهیل ورود دانش آموختگان به بازارکارباید وارد عمل شوند و این ماده هم ذیل ماده ۶ مورد توجه و بررسی قرار گرفت و در جلسه بعد دو ماده دیگر این موضوع هم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کبگانیان شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است