Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@14:31:48 GMT

تصمیمات در شورای نگهبان قائل به فرد نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۲۳۳۱

تصمیمات در شورای نگهبان قائل به فرد نیست

آیت الله مدرسی یزدی با بیان اینکه تصمیمات در شورای نگهبان قائل به فرد نیست، افزود: اینکه در شورای نگهبان تصمیمات را فقط یک یا دو نفر از اعضا می گیرند یک اتهام بی اساس است معمولاً تصمیمات با رأی گیری از همه اعضا اتخاذ می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان، آیت الله «سیدمحمدرضا مدرسی یزدی» شب گذشته (سه شنبه 26 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره وظایف و عملکرد شورای نگهبان به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: کیفیت بررسی در شورای نگهبان در مقایسه با لوایح و طرح هایی که به این شورا ارسال می شود اینگونه است که مجلس پس از تصویب لایحه یا طرح، آن را به شورای نگهبان ارسال می کند و ابتدا گروه های این شورا پیش از طرح آن در صحن شورا ، آن را از نظر حقوقی و فقهی بررسی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه مجمع فقهی و پژوهشگاه شورای نگهبان دو بازوی پشتیبانی و مشورتی این شورا هستند، افزود: گروه فقهی متشکل از استادان، فقها و مجتهدان برجسته، در جلسات متعدد و با تعمق و بررسی های فراوان و تضارب آرا، موضوع را بررسی و نظر نهایی خود را به شورا ارسال و پژوهشگاه شورای نگهبان هم که متشکل از حقوقدانان برجسته است، مسائل را بررسی می کنند.


وی با بیان اینکه نظر مشورتی این دو گروه به اعضای شورای نگهبان ارائه می شود، گفت: این اعضا در جلسه رسمی با تعمق و تدبر، متن قانون را کلمه به کلمه بررسی و سپس رأی گیری و آن را تأیید یا رد می کنند.


آیت الله مدرسی یزدی در ادامه توضیحات خود درباره عملکرد شورای نگهبان گفت: همه جلسات شورای نگهبان به صورت صوتی و تصویری ضبط و پیاده می شود و در آینده می توان از مسائل مطرح شده در این جلسات به عنوان ذخیره علمی استفاده کرد.


عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه تصمیمات در شورای نگهبان قائل به فرد نیست، افزود: اینکه در شورای نگهبان تصمیمات را فقط یک یا دو نفر از اعضا می گیرند یک اتهام بی اساس است معمولاً تصمیمات با رأی گیری از همه اعضا اتخاذ می شود و در نهایت اگر ابهامی در رأی گیری پدید آید باز بر سر آن ابهام هم رأی گیری می شود.


 آیت الله مدرسی یزدی در پایان بر این نکته تاکید داشت که بر همه ما آشکار است اعضای پیشین و فعلی شورای نگهبان کسانی نیستند که تحت تأثیر فشارها و رایزنی های غیرمسئولانه، نظرشان تغییر کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع جشن های دهه کرامت شیراز حجاب و عفاف روزنامه اردبیل مجلس آل هاشم آیت الله مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود