Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رویداد۲۴  دوره شش‌ساله عضویت سه حقوق‌دان شورای نگهبان محسن اسماعیلی، نجات‌الله ابراهیمیان و سام سوادکوهی نیز به اتمام رسید. رئیس قوه قضائیه در روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه در نامه‌ای به رئیس مجلس آقای دکتر لاریجانی فهرست حقوق‌دانان پیشنهادی خود را که پنج نفر بودند، اعلام کرد. آقایان علی غلامی، هادی طحان‌نظیف، محمد دهقان، محمدحسن صادقی‌مقدم و عبدالحمید مرتضوی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
امروز آخرین روز قانونی عضویت سه نفر حقوق‌دان عضو شوراست. یکی از حقوق‌دانان معرفی‌شده محمد دهقان است که نماینده مجلس دهم بود و استعفای خود را تقدیم کرد چراکه قبل از رأی‌گیری باید استعفای وی اخذ می‌شد. بهارستان‌نشینان در جریان نشست علنی روز گذشته سه حقوق‌دان شورای نگهبان را نیز انتخاب کردند. با رأی نمایندگان مجلس، محمد دهقان، طحان‌نظیف و صادقی‌مقدم، عضو حقوق‌دان‌های شورای نگهبان شدند و علی غلامی یکی از کاندیدا‌ها در جلسه بررسی صلاحیت‌ها از ادامه رقابت انصراف داد.

همه این افراد که به عنوان حقوق‌دان معرفی شده‌اند در جامعه حقوقی کمتر شناخته می‌شوند. محمد دهقان دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و نماینده چناران چند دوره سابقه نمایندگی دارد. هادی طحان‌نظیف عضو سازمان بسیج حقوق‌دانان است و از سال ۱۳۸۸ دبیری جلسات شورای نگهبان را بر عهده دارد. محمدحسن صادقی‌مقدم شش‌سالی است که مشاور عالی آیت‌الله جنتی در شورای نگهبان است و در دولت محمود احمدی‌نژاد در معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی ریاست‌جمهوری کار می‌کرد. از فردا، شورای نگهبان، ترکیبی یکدست‌تر خواهد داشت و انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال و در سال ۱۴۰۰ با انتخابات ریاست‌جمهوری روبه‌روست. ترکیب فعلی شورای نگهبان، تأثیرگذارترین ترکیب افراد بر شکل‌گیری مجلس بعدی و نیز ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ به شمار می‌رود. منبع: روزنامه شرق برچسب ها: رویداد24 ، حقوقدانان جدید شورای نگهبان ، حقوقدان ، شورای نگهبان ، نعمت احمدی ، حکم جدید رهبر انقلاب سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 حقوقدانان جدید شورای نگهبان حقوقدان شورای نگهبان نعمت احمدی حکم جدید رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حاجی بابایی با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.

حاجی بابایی اضافه کرد: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

کد خبر 849298 برچسب‌ها حقوق و دستمزد خبر مهم بازنشستگی دولت شورای نگهبان

دیگر خبرها

  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم
  • ببینید | سرابی به نام حقوق بشر آمریکایی
  • سرابی به نام حقوق بشر آمریکایی + فیلم
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی